Deseto poglavlje

121 15 4
                                    

Nastup je podrazumevao desetak pesama različitih bendova. Pored toga što je svirao gitaru, Set je bio i glavni vokal, dok su Rej i Eliz bili prateći. To je samo trenutna postavka, dok Eliz ne ovlada svojim glasom u potpunosti i opusti se dovoljno da može da preuzme glavnu ulogu. Rej nije napuštao svoje mesto za bubnjevima, a njoj su dodeljene klavijature. Nije ovladala svim skalama i akordima, ali za potrebe nastupa je naučila da svira pojedine pesme.

Ukrala je šminku iz jedne parfimerije, zbog čega se Rej potpuno oduzeo. Premda je bio s njom, nije mogla da ga smiri, te je morala da ga izbaci iz radnje i obavi to sama. Ono što je ona želela bilo je poprilično skupo, a nakon što joj je nabavio odeću, bilo joj je neprijatno da mu uzme novac i za to, iako joj je ponudio. Najpre je pokušao da je odgovori od krađe, a kada je shvatio da od toga nema ništa, usledile su reči ispunjene nevericom. Samo se nervozno nasmejao kada mu je saopštila šta je sve ukrala dok je bila u sirotištu. Izgleda da je za njega bilo nezamislivo da bi se ona uopšte usudila da uradi tako nešto. Ali kada je Eliz dokazala da ostaje pri svojoj odluci, Rej je počeo da paniči, a ona se zasmejala.

"Čoveče, ja mislila da si ti neki buntovnik - grafiti, motori, rock 'n' roll - a vidi ga sad. Frka ti je od jedne sitne krađe, a čak ni ne očekujem od tebe da učestvuješ.", rekla mu je.

Uzela je njegovu kožnu jaknu, nakon što se uverila da ima dovoljno duboke džepove, i ostavila ga ispred kako joj ne bi upropastio plan. Znala je da se za sitne krađe do određene sume novca ne odgovara, pa je delala u skladu sa tim. Puder i kao mastilo crna senka bili su najskuplje što je uzela, a pokupila je i nekoliko olovaka za oči, maskara i ruževa različitih boja. Rej ju je zapanjeno pogledao dok mu je vraćala jaknu džepova punih šminke, a ona mu se u odgovor na to široko iscerila. Nakon toga ju je ostavio kod kuće da se spremi i otišao da pomogne Džeremiju oko priprema za otvaranje.
Imala je tremu. Tek je pre nekoliko nedelja otkrila da zapravo ima dara za miziku, a sada će morati da svira klavijature i peva pred ljudima kojima se u životu ne bi ni obratila. Ali uradiće ona to, prevazići će strah baš kao što je to radila kada su po sredi bile mnogo krupnije stvari.

Pevala je pod tušem zagrevajući glas. Tešila se govoreći sebi da niko neće obraćati pažnju na nju, već na Seta. Pevači su oni koji su glavni, a ona ne sumnja da će Setu prijati da sve oči budu uprte u njega. Međutim, najviše ju je plašio taj duet koji će na kraju izvesti s njim. Jedno je biti pratnja glavnom vokalu, a nešto sasvim drugo pevati solo deonice pred masom ljudi. Pokušavala je da odgovori Džeremija od toga, ali on nije popuštao. Uporno je govorio kako ona to može i da on veruje u nju. Eliz nije sumnjala u svoje sposobnosti ili svoj glas, ali se bojala da će je panika savladati.

Džeremi je bio odličan učitelj, preneo joj je neverovatno znanje, ali više od toga-bio je dobar čovek. Pričao joj je o svojim neslavnim uspesima, delio sa njom smešne anegdote kako bi je nasmejao i opustio. Uvek je stajao na njenu stranu u prepirkama izmenju njegovog bratanca i nje. Nije bio kao drugi ljudi sa kojima je dolazila u kontakt. Poneo se prema njoj kao da je deo porodice, gledao ju je kao Seta ili Reja, koji su bezmalo bili njegova deca, a nije tražio ništa za uzvrat. I baš zbog toga, ovaj nastup je bio najmanje što je mogla da učini za njega.

Eliz je izašla iz kupatila u donjem vešu i zatekla Seta zavaljenog na kauču u dnevnoj sobi. Utrošila je mnogo snage kako bi sprečila sebe da ustukne od tog pogleda koji ju je smesta celu obuhvatio dok je on polako skidao slušalice sa ušiju. Iscerio joj se kako samo on to zna, a ona je morala da da sve od sebe kako bi joj glas zvučao hladno dok je pitala: "Šta ćeš ti ovde?"

Znala je ona odgovor na pitanje koje je postavila-došao je da je pokupi. Ali zašto sat vremena ranije?
"Malo sam poranio. Bilo mi je dosadno pa sam došao da vidim šta radiš. Nisam očekivao da ću te zateći kako se polugola šećkaš po stanu."
Znala je da joj obrazi bukte i proklinjala je sebe zbog toga, kao i zato što je zaboravila da ponese sa sobom odeću koja joj je ostala na krevetu. Uprkos besu i sramu koji je osećala, naterala je sebe da zadrži bezizražajnu masku na licu.

Deca noćiWhere stories live. Discover now