"Hocam vallahi kopya çekmedim ya!" diye bir kez daha itiraz ettim. "Kızım masanda yazıyor! Ne diye itiraz ediyorsun!?" dedi Mete Hoca, bu sefer sesi yükselmişti.
"Dediğim gibi okulunun değişmesi gerekiyor." dedi. "Hay sizin!" diye söze başladım. Hoca bana öyle bir bakış attı ki sustum. Eda da "Kanka boşver şunları ya! Hocam zaten sizi sevmiyorduk. Sürekli kötü kötü bakıyorsunuz, dersi de düzgün anlatmıyorsunuz. Biz de başka okula gidelim." dedi ve kolumdan tutup sürükeyerek dışarı çıkardı. "Çabuk buraya gelin Elif ve Eda!" diye seslendi Mete Hoca.
"Hocam gidin dediniz biz de gidiyoruz!" diye seslendi Eda'da. Öğretmenler bize tuhaf tuhaf bakıyordu. Ben de geri geri yürüyordum, biraz da o yüzden bakıyorlardı.
"Eda! Kızım bıraksana kolumu lan!" diye bağırdım. "Geldik zaten sınıfa." dedi. Sırama kadar sürükledi. Sonra "Hadi topla çantanı bakalım." dedi ve hevesle sırasına koşup toplamaya başladı.
"Gidiyor musun?" dedi o sinir olduğum ses. Tuğba! "Kızım bana bak uğraşma benimle! Yersin başına belayı!" dedim ve çantamı sinirle toplamaya devam ettim. Tuğba kahkahalarla gülmeye başladı.
"Teâlâ'm ya!" dedim ve çıkan tiz kahkahası yüzünden yüzümü buruşturdum.
•
°
•
°
•
°
•
°
"İşte öyle anne." dedim. Annem de "Mete Hoca'dan beklemezdim." dedi ve yemeği karıştırmaya devam etti. "Ben yarın hocayla konuşay-" lafını kesip "Yok yok! Konuşma, sakın! Bir daha o okula gidemem anne ben." dedim. "Kızım üniversite hayatını etkiler!" dedi annem. "Olsun annem. 2. dönem düzeltirim. Zaten notlarım iyi biliyorsun." dedim savunma amaçlı."Hangi okula yazdıralım seni?" dedi.
"Soyran." dedim ve zaferle gülümsedim.
Annem derin bir nefes alıp verdi ve "Peki." dedi.
İşte bu!
°
•
°
•
°"Elif ben senin sadece kıyafet zevkin kötü sanıyordum, okul zevkin de kötüymüş." dedi Eda ve yüzünü buruşturarak "Soyran Anadolu Lisesi" tabelasına baktı.Normalde okuldan atılan hiç kimseyi Anadolu yada Meslek lisesine almazlardı. Tabii işin içine para değil para kokusu girse bile okul sahibinin fikri değişirdi.
Biz de bunu koz olarak kullandık. "Hayır abi bi de sorun şu ki erkekleri ve kızları çok iyi. Bize de bakamazlar." dedi ve omuzlarını düşürdü Eda. "Kanka biz ilk önce şu dönemi kurtaralım," dedim iç çekerek. "...sonra bakarız duruma." dedim ve ilerledim okulun kapısına. Eda da söylene söylene arkamdan geldi tabii.
•
°
•
°
•
°
•
°
"Evet hocam." dedim ve baygın baygın bakmaya başladım. "Sen de Eda'ydın de mi?" dedi bu sefer Eda'ya dönerek. Eda dayanamamış olacak ki "Evet hocam! Biziz. O iki kız biziz. T.C. kimlik numaram da şu hatta: 24***0**714" dedi. Hoca şaşkınca baktı ve önündeki belgeleri bize uzattı."Evet çocuklar geçebilirsiniz sınıfınıza. Kağıtta her şey yazıyor. Hocanıza da gösterirsiniz. Ayarlar o yerlerinizi." dedi ve sıcakça gülümsedi.
Odadan çıkınca "Amma konuştu ama de mi kanka?" dedi Eda. "Senden bile çok konuştu yani o derece." dedi iğneleme yaparak. Hafif ittirdim. Tabii bizim salak Eda yere düştü hafif ittirmemden dolayı. "Eda n'apıyorsun?" dedim şaşınca bakarak Eda'ya.
"Yere ittirdin ya!" diye sitem etti. Elimi uzattın ve gülerek "Gel gel." dedim. O da dayanamayıp güldü ve elimden yardım alarak kalktı.
Okul böyle başladıysa varya...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ç' E' (Tamamlandı)
Teen FictionBaşlama tarihi: 04.01.2019 "Yıldızlar," dedi birden. "... Onlara dargınım. Gökyüzünü kandırıyorlar ve kayıp gidiyorlar teker teker." Bitiş tarihi: 09.01.2019