"Hocam ben bir yeri anlamadım." diye aniden seslendim. Sınıftakilerden bazıları gizli gizli kafama kağıt atarken kimisi de söyleniyordu.
"Bak şimdi," diye söze başladı hoca. Ardından "অকনকঐসনকঐকইকঐকঅকঐসএতঔসনতএমততআতনমততঐকইঐডওচঞজআস anladın mı?" dedi ve bitirdi sözünü.
Hoca ne diliyle konuştu daha demin?
"A-anladım hocam." deyip şirince gülümsedim.
40 dakikalık ders sonunda (!) bittiğinde hızla yerimden kalkıp sınıfın tam ortasında durdum. Sesimi düzeltmek amacıyla öksürdüm ve "Ben hocanın anlattığı soruyu anlamadım. Biri anlatabilir mi?" deyip sınıfa göz gezdirdim.
"Ben!" diye arka sıralardan maviş bir çocuk seslendi. "Heh!" deyip hevesle çocuğun yanına gidip oturdum.
"Bak şimdi soruda '56x+x eşittir 90 olduğuna göre x ve x'in toplamı kaçtır?' diyor. Aslında cevabı çok basit." deyip bana baktı. Sınıf da etrafımıza toplanmıştı. İyi de ne gerek var ki buna? "Cevabı 'Ben üniversitede mezuna kalıp zengin kocaya gidecem.' bu!" deyip zaferle gülümsedi. Ben dahil herkes kahkahalarla gülüyordu.
"Her neyse. Sağol." deyip kitabı aldım sıradan. Kafasına vurup "Mal!" dedim ve gülümseyerek sırama ilerledim. Tabii Eda da yanıma gelip "Kanka bu çocuk kesin senden hoşlanıyor abi!" dedi. "Saçmalama Eda. Mal mısın, nerden çıkardın?" dedim gülerek.
"Ee, yanında nefes aldı."
Gözlerimi ruhsuz bir hâle getirip Eda'ya "Tabii siz anneleri tarafından size emanet edilen çocukların her bakımdan yetersiz gördüğünüz bir kadının annelik etmesine şiddetle karşısınız ama," bakışımı attım.
"Of ne be! Gayet geçerli bir sebep!" deyip çantasından telefonu çıkardı. "Gel fotoğrafımı çek de Murat Hoca'yı etiketleyip instagrama atam." dedi. "Tamam kanka." deyip gülümsedim.
"Kanka sence kaç beğeni gelir?" diye sordu Eda fotoğrafıyla bakışırken.
"Bilmem. 380'i geçer." deyip gülümsedim.
"Tamam. Zaten zil çalar birazdan. Diğer tenefüs bakacağım." dedi.
Onayla kafamı salladım.
Bir sonraki tenefüs:
"Oha kanka! Murat Hoca yorum yapmış lan, koş!" deyip çemkirdi. Tabii sınıfın da dikkatini çektik.
983 beğeni,
120 yorum.@murateryet: İyi serserilikler.
@srihiplendin: Hoca koydu lan kanka! Bu arada alevlendi buralar
@crinceren: Yakıyorsun güzellik. Murat hoca da boş yapıyor abi!
@murateryet: Ceren, kızım ne diyorsun?
@crinceren: Hocam okuldan gittim, azdırabım dindi diyorum. Kurtuldum sizden diyorum. Anlıyor musunuz?
@mavişlendikenan: Kanka en son kurşuna zam geldi dediler ama anlamadım gitti.
114 yorum daha...
"Oha lan! Ceren'e bak! Hoca şoka uğradı lan!"
"Ben de A-101'e." dedim espri yaparak. Eda tam küfredecekti ki bir ses dikkatimizi çekti:
"Biri benden mi bahsetti?"
"Lan! Ceren!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ç' E' (Tamamlandı)
Novela JuvenilBaşlama tarihi: 04.01.2019 "Yıldızlar," dedi birden. "... Onlara dargınım. Gökyüzünü kandırıyorlar ve kayıp gidiyorlar teker teker." Bitiş tarihi: 09.01.2019