Jill pov
''... en mijn hobby is het kijken naar sterren.'' eindig ik met mijn verhaal, en ga weer zitten. De halve klas begint te lachen. ''Wauw, gewoon wauw. Logisch dat jíj gister bent belachelijk gemaakt op het feest.'' zegt een meisje, met té veel make-up, en met de nadruk op 'jij' . Wat is daar raar aan? Kijken naar sterren kan indrukwekken, en intressant zijn. Het heerlijkst is in de zomer op het gras liggen en naar de sterrenhemel te kijken. Tellen hoeveel er sterren zijn, of er een sterrenbeeld uit op maken. De sterrenhemel blijft je maar keer op keer verbazen, je kunt er gewoon niet genoeg van krijgen. Ik negeer haar opmerking en luister de rest van de les ongeïntresseerd naar wat andere over hun zelf te vertellen hebben.
Na een uur voorstellingsles, en een les Engels hebben we een korte pauze van een halfuur. Ik loop met de stroom van studenten mee naar de kantine. Af en toe voel ik me bekeken, waarschijnlijk door gister. Ik ga aan een tafel in de kantine zitten, in de hoop dat ik Hailey zie, wat waarschijnlijk onmogelijk is met al deze studenten. Ac hter me hoor ik luid gelach, ik draai me om en zie een groep jongens. Ze lijken ruig. Eentje steekt een peuk op en al gauw doen een paar mee. Ik rol met mijn ogen, bad hoor. Een kantinejuf ziet het en stuurt ze weg. Net goed. Waren zij nou derde jaars? Of tweede? Mogelijk is ook vierde. Lang kan ik niet meer nadenken want het meisje van gister komt met haar vriendinnen aan mijn tafel zitten. Ik wil opstaan, maar een vreselijk bekend stem houdt me tegen. ''Kom kom, niet zo bescheiden. Was de milkshake nog lekker? Oh en niet te vergeten het slijm.'' lacht ze. Ik bijt op mijn lip, wat mijn gewoonte is. Ben ik bang, verdrietig, boos, zenuwachtig alle negatieve gevoelens, bijt ik op mijn lip. ''Kus me vriendje nog eens, en je gaat eraan.'' sist ze. Wat? Ik heb haar zogenaamde vriendje niet gekust. ''I-ik heb je vriendje niet gekust.'' stotter ik. Ze haalt een perfect ge-epileerde wenkbrauw omhoog. ''Oh is dat zo?'' Ze pakt haar mobiel, typt er vlug in en kijkt afwachtend rond. Even later komt er een jongen aanlopen, en hij staat naast haar. Zijn ogen zijn oceaanblauw, zij lippen zijn perfect vol, zijn haar zit in de war maar toch perfect. Kortom: hij is perfect. ''Dit.'' zegt ze bespottelijk, en ze wijst naar de jongen. ''Is mijn vriendje.'' ''Ik heb hem nog nooit gezien! Hoe kan ik hem dan gekust hebben?'' vraag ik. ''Ja dat is mij ook de vraag, hoe je hem gekust hebt. Hij zegt van wel, en wat zou ik eerder geloven? Mijn vriendje, of heilige maria?'' De jongen grinnikt. Pardon, noemde ze me nou heilige maria? Wat is dat nou weer? ''Waarom praat hij onzin?'' vraag ik, met lef. Ze laat een fake lach horen. ''Hij praat géén onzin.'' De jongen haalt nonchalant zijn handen door zijn haren, ik mag hem nu al niet. ''Ik zat gewoon te chillen, opeens kust die chick mij.'' zegt de jongen onverschillig. Mijn mond valt open. Wat? Chick? Kust? Dit is té veel. Ik schud met mijn hoofd, draai me om en loop weg.
******************
Hey, lang niet geupdate. Laatste update was 3 augustus. Maar ik ben net terug van vakantie en school is weer begonnen, en ugh. Ik heb trouwens een nieuw verhaal Incognito. Check 'em even uit. En dan heb ik een ander verhaal, check die ook even uit.
Vote&Comment? It makes me happy, like mac donalds.
JE LEEST
I'm a mess
RomanceJill (15) gaat naar College. Een nieuwe frisse start, dat is haar plan. Maar plannen lopen nou eenmaal anders, niet ?