Wie Ben Ik?

29 2 0
                                    

[Fendi]

Ik zou liegen als ik zou zeggen dat Avy niet knap is. Tijdens het ontbijt was het echt gezellig, we hebben afgesproken vanavond samen naar het introductie feest te gaan. Ook heb ik haar dus beloofd iets meer over mezelf te vertellen. Wat kan ik vertellen? Ik ken haar amper, maar zij is wel de eerste in een lange tijd die toch een soort van oprecht geïnteresseerd lijkt. Als ze alles zou weten over mij zou ze echt nooit meer met mij samen willen wonen denk ik.

'Okee maar vertel je had me beloofd nog iets over jezelf te vertellen na het ontbijt.' zegt Avy tegen me als we op de bank zitten die bij onze keuken staat. 'Shit ik had echt langzamer moeten eten.' zeg ik om het gesprek een beetje te ontwijken. 'Hahaha, nou we zijn allebei klaar dus vertel is iets over jezelf. Heb je broertjes of zusjes en waar kom je vandaan enzo.' antwoord Avy, volgens mij heeft ze wel door dat ik niks wil vertellen. Ik besluit haar toch iets te vertellen: 'Nou ik woonde met mijn ouders en zusje, maar ben eigenlijk nu nog als enige over.' ik zie dat Avy een beetje schrikt van dit antwoord. 'Ooh shit sorry dat had ik niet verwacht. Echt heel er voor je. ' antwoord ze. 'Maakt niet uit je kan er niks aan doen.' zeg ik en ik hoop dat ze er nu over ophoudt. 'Mag ik vragen wat er gebeurd is?' vraagt ze. Shit ik moet het haar vertellen, maar ik kan dit echt niet goed vertellen. Ik begin maar gewoon te praten over alles 'Mijn moeder overleed toen ik 4 was aan kanker, dus daar weet ik niet veel meer van. Alleen toen ik 13 was begon mijn vader steeds meer te drinken. Ik moest steeds meer voor mijn zusje zorgen, terwijl ik zelf ook nog een kind was. Na een paar jaar leek het weer beter te gaan, maar 2 jaar geleden ging alles fout.' ik zie Avy knikken en op een bepaalde manier naar mij kijken hoe ik nog maar weinig mensen naar mij heb zien kijken. Op dat moment voel ik tranen over mijn wangen stromen. Ik kan de tranen niet stoppen en ik voel dat Avy me vasthoudt, ik blijf huilen en voel mijn oogleden zwaar worden.

---

Ik voel een hand door mijn haar gaan en open mijn ogen. Dan besef ik dat ik in slaap ben gevallen op de schoot van Avy, best awkward. 'Je bent echt schattig als je slaapt' is het eerste wat Avy zegt. 'Alleen als ik slaap?' vraag ik dan moet ze lachen. 'Sorry dat ik in slaap viel.' zeg ik tegen d'r. 'Maakt niet uit, volgens mij heb je vanacht ook niet echt geslapen.' antwoord ze. Ik grijns en vraag hoelang ik heb geslapen. 'Bijna 2 uur' zegt Avy lachend. 'Ooh shit dan had ik al een uur geleden bij Jay moeten zijn' antwoord ik gestrest. 'Geen zorgen hij belde je al waar je bleef en toen heb ik gezegd dat je in slaap was gevallen, dus dat je later was.' zegt ze. 'Ah top, thanks, maar dan ga ik nu naar Jay. Ik zie je aan het eind van de middag wel weer.' antwoord ik als ik naar de deur loop. 'Ja is goed' zegt Avy.
Nadenkend over ons gesprek loop ik naar Jay's kamer.

together or separate? Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu