Valpartij

10 1 0
                                    

[Avy]

We moeten een heel stuk rennen, maar gelukkig komt het verharde pad al in beeld, want mijn conditie is zo slecht. Ho, ik zit in mijn gedachten, maar ik zie net nog dat er een boomstronk op de grond ligt. Ineens word ik naar beneden getrokken. Help, wat gebeurt er?!
Ik probeer zo snel mogelijk op te staan, want ik ben boven op Fendi gevallen en we moeten in elk geval snel uit de duinen.

Als ik weer sta merk ik dat Fendi niet opstaat. Ooh nee, wat is er aan de hand? Ik raak in paniek. 'Fendi!' gil ik. 'Kom op Fen, word alsjeblieft wakker!' roep ik en tranen stromen over mijn wangen. Oké rustig blijven, niet stressen. Ik pak zijn pols en voel gelukkig constante hartslagen. Ik probeer hem een beetje anders neer te leggen, want hij ligt half op de boomstam in een gekke draai. Dan opent Fendi gelukkig zijn ogen.
'Oooh, gelukkig je bent wakker. Heb je ergens pijn?' vraag ik nog erg in paniek. 'Nee het gaat wel. Wat is er gebeurd?' antwoordt Fendi moeizaam. 'We struikelde toen we op de vlucht waren voor de handhaving, toen ben je bewusteloos geraakt.' vertel ik. 'Ohja shit, Av je moet hier nu weg. Straks vinden ze je nog.' roept Fendi. 'Hallo, ik laat jou hier toch niet liggen.' antwoord ik. 'Oke, help me dan snel omhoog.' mompelt Fendi.
Met veel moeite staat hij uiteindelijk op. Steunend op mij strompelt hij de duinen uit. Inmiddels is iedereen de duinen al uit. Op het pad zijn wel nog veel mensen. Iedereen was zo in paniek dat waarschijnlijk niemand ons gezien heeft.
Eindelijk staan we op de verharde weg, maar we moeten ook hier weg zien te komen. Als de handhaving ons hier zo vindt weten ze zeker dat ook wij bij de groep horen. De snelste manier om hier weg te komen is met een auto, maar we zijn lopend gekomen. Fendi redt het nooit om nog helemaal naar de kampus te lopen. 'George.' roept Fendi dan naar een jongen die net zijn auto in wil stappen. Hij kijkt op, 'Kunnen wij alsjeblieft ook nog meerijden?' vraagt Fendi knikkend naar de overvolle auto. 'Ja, kom snel dan.' antwoordt hij met een dubbele tong. Hij is dronken, maar we moeten hier echt zo snel mogelijk weg en het is maar een klein stukje. We hebben geen keuze en stappen in de auto waar al veelste veel mensen in zitten, het stinkt enorm.

We komen na 5 minuten aan bij de kampus. Nu pas kan ik opgelucht ademhalen. Alles ging zo snel en iedereen was zo gestrest. Als de auto tot stilstand komt help ik snel Fendi uit de auto.
'Gaat het wel?' vraag ik. 'Dat zien we zo wel, laten we snel naar binnen gaan.' antwoordt hij. Steunend op mij loopt hij heel moeizaam stap voor stap vooruit. Bij elke stap verkrampt hij helemaal. Gelukkig is ons gebouw niet ver, maar we komen uiteindelijk na ongeveer 15 minuten bij ons thuis aan.

'Sorry dat ik je mee heb genomen.' is het eerste wat hij zegt als we binnen zijn. 'Fendi, doe niet zo stom man. Maak je daar nou niet druk om. Waar heb je pijn?' vraag ik. 'Ik heb vooral last van m'n linker voet.' antwoordt hij. Nu pas zie ik hoe erg hij er echt aan toe is. Als ik kijk naar zijn linker voet schrik ik. Het is helemaal blauw en er steekt glas uit de onderkant van zijn voet. Ik word er heel naar van, maar ik moet hem nu echt helpen. Oké denk na, wat moet ik doen?
Ik ren naar de gang waar de verband doos aan de muur hangt. Snel ga ik weer terug naar Fendi. Oké Avy niet nadenken gewoon Fendi helpen dat is nu het belangrijkste denk ik bij mezelf. Ik ga voor hem op de grond zitten met de verbanddoos naar me en les een watje met jodium klaar.
Ik sluit mijn ogen en trek de grote stukken glas uit zijn voet. Ik voel gewoon dat Fendi heel veel pijn heeft, dus ik moet dit zo snel mogelijk doen. Op dit moment moet ik toch mijn ogen echt open doen, want er zitten nog wat kleine stukken glas in zijn voet die ik er anders niet uit krijg. Als het al het glas wat ik zo kan zien eruit is pak ik het watje met jodium en druk het tegen zijn voet. Allebei de voeten liggen open aan de onderkant, verder is zijn kleding grote deels kapot. Waarschijnlijk zijn er ook wel dingen die ik nu niet aan hem kan zien, maar wel veel pijn doen. Ik heb geen idee of wat ik nu allemaal doe goed is, maar ik hoop het. Ik moet gewoon de pijn en de gevolgen voor Fendi zo veel mogelijk verlagen.

together or separate? Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu