[Fendi]
'Av, heb je zin om vanavond mee te gaan naar de duinen? Jay appte net dat ze met een groep om 21 uur daarheen gaan.' vraag ik Avy.
'Ehm, maar je mag toch 's avonds niet meer in de duinen zijn? En school begint morgen...' antwoord ze.
'Ze controleren daar toch niet en we kunnen gewoon optijd terug gaan hoor. Kom op het is leuk.' zeg ik
'Oké dan.' zegt ze dan niet al te overtuigd.---
Om half 10 lopen we uiteindelijk naar de duinen. Daar aangekomen zien we een kampvuur met allemaal mensen van school erom heen. De muziek staat aan en iedereen is gezellig wat aan het drinken. Al snel word ik begroet.
'Heeey Fen, wie heb je meegenomen?' vraagt Jay als hij ons opmerkt.
'Jay dit is Avy.' antwoord ik en Avy lacht naar Jay waarop hij weer terug lacht.
'Aha, leuk projectje hoor.' roept een andere jongen die blijkbaar mee geluisterd heeft.
'Ze is geen project, Avy is m'n vriendin.' mompel ik zodat alleen Jay en Avy het kunnen horen. Jay's mond valt open, 'Ben je serieus?' vraagt hij. 'Ja, kom Av we gaan zitten.' zeg ik, want ik heb geen zin om hier nog verder op in te gaan.'Wil je wat drinken?' vraag ik Avy. Ze knikt en ik sta op om wat drinken te pakken. Er liggen genoeg flessen drank, dus ik maak een cocktail.
'Wat is dit nou weer?' vraagt Avy lachend als ik haar d'r beker geef. 'Proef maar, het is een cocktail a la Fendi.' antwoord ik. Ze neemt een slok, 'Valt nog mee.' zegt ze dan.
'Geef maar gewoon toe dat je het wel lekker vindt.' lach ik.
'Hhm, misschien een heel klein beetje.' lacht ze terug.'Yoo, ik ga naar huis, want ik voel me niet goed.' zegt Jay als hij komt aanlopen. 'Ooh shit man, moet ik mee?' vraag ik hem. 'Nee, dat hoeft niet. Hannah gaat ook terug, dus wel lopen samen.' antwoordt hij. 'Okee, maar bel me als het niet goed gaat he.' zeg ik nog. Hij knikt en loopt weg.
Ongeveer 10 minuten later, als Avy en ik net zoals de rest al wel een beetje aangeschoten zijn belt Jay. Ik neem op en hoor een gestreste stem, maar ik versta hem niet echt.
'Jay, wat zeg je? Praat wat rustiger.' zeg ik. 'Hannah en ik zijn vlak voor we de duinen uit waren aangehouden door de handhaving.' zegt hij nu rustiger. 'Jullie moeten daar nu allemaal zo snel mogelijk weg, want ze liepen jullie richting op.' beveelt hij me. Snel hang ik op. 'Shit, jongens we moeten hier weg. De handhaving komt onze richting op.' roep ik.
Ik trek Avy snel overeind en trek haar snel mee. Iedereen rent door elkaar heen en pakt de spullen mee. We rennen en ik voel dat ik met mijn voet in allerlei scherpe dingen stap, maar we moeten hier weg. Ik kan er niet nog meer problemen bij hebben. We zijn bijna de duinen uit, maar vlak voor we weer op het harde pad zijn dat om de duinen heen loopt struikel ik. Ik val, geen idee waardoor, maar alles wordt zwart.
JE LEEST
together or separate?
Teen FictionAvy is bijna 18 en gaat voor haar studie op een kampus wonen. Ze komt in een kamer met Fendi, de aller knapste jongen die er is. Alleen zijn ze wel heel verschillend en is leven met Fendi lastiger dan verwacht. Fendi heeft iets mystirieus en hards...