Perfectie

13 3 0
                                    

[Avy]

Toen ik Lynn vertelde dat ik Fendi echt leuk vind kwam ze met het dubbeldate idee. Dus daar zitten we nu dan, in de Uber naar het restaurant. Fendi is al druk in gesprek met Dean over van alles en nog wat. Dat is zo leuk aan hem, volgens mij kan hij echt met iedereen, elk type mens het gezellig hebben. Lynn en ik kletsen een beetje over school. We hebben er allebei echt zin in om te beginnen aan de studie. De auto stopt wat dus betekenen dat we bij het restaurant zijn.
We stappen uit en betalen de Uber. Ik voel gelijk een hand van Fendi op mijn rug, wat een heerlijk gevoel geeft. We lopen het restaurant binnen, waar een jonge ober ons naar onze tafel brengt. Ik merk dat Fendi me nu echt stevig vast pakt. Ik kijk hem vragend aan, 'Je zag toch hoe hij naar je keek.' fluistert hij naar me. Eerlijk gezegd had ik geen idee dat de ober op een bepaalde manier naar me keek. 'Hij wilde je en dan alleen voor je uiterlijk natuurlijk.' zegt Fendi zacht. 'Ooh sorry, dat had ik echt niet door.' antwoord ik. 'Je hoeft geen sorry te zeggen hoor, maar ik wilde hem gewoon duidelijk maken dat jij vanavond van mij bent.' zegt hij met een knipoog. Die woorden laten mij warm worden van binnen, wat kan hij dingen toch goed verwoorden.

---

Inmiddels hebben we onze toetjes besteld. De avond is tot nu toe echt super gezellig. Tussen mij en Fendi is niet veel meer gebeurd, maar dat is prima zo. Het is een leuke avond. Op dit moment zijn we aan het discussiëren over naar welke film we straks gaan. Ik merk al gelijk dat Lynn, Dean en Fendi graag naar een horror film willen gaan, dus stem ik daar maar mee in. Ik vind horror films wel leuk, maar soms ook wel eng.

Als we ons toetje hebben gaan Dean en Fendi over voetbal praten.
'En?' vraagt Lynn. 'En wat?' antwoord ik. 'Hoe vind je deze date tot nu toe?' vraagt ze. 'Perfect Lynn, het was echt een top idee.' zeg ik. 'Mooizo en de horror film is perfect om wat dichter tegen Fendi aan te kruipen he!' zegt ze. Ik moet lachen om Lynn, maar stiekem heb ik daar best wel zin in.

Als we onze toetjes op hebben lopen we het restaurant uit naar de bioscoop. Fendi pakt mijn hand vast en ik ga lekker dicht tegen hem aanlopen.'Heb je zin in de film?' vraagt Fendi. 'Ja, het lijkt me een leuke film. Alleen als ik het eng vind ga ik wel in je hand knijpen hoor.' zeg ik lachend. 'Ik zal je beschermen tegen alle enge dingen hoor, want ik snap het wel als je het niet overleeft zonder mij.' antwoordt hij lachend terug. Ik geef hem een duw, waardoor hij mij een duw terug geeft. Elkaar duwend lopen we de bioscoop in om de kaartjes voor de film te halen.

'Wij gaan even de popcorn en wat te drinken halen voor ons allemaal. Zien we jullie dan zo in de zaal?' vraagt Dean. 'Is goed.' antwoordt Fendi. Lynn en Dean lopen weg naar het winkeltje in de bioscoop. 'Ik vind deze avond echt perfect.' zegt Fendi tegen me als we bij het bankje voor de zaal zijn gaan zitten wachtend tot we de zaal in mogen. 'Ik ook. Ik ben heel blij dat je mee wilde.' antwoord ik. Hij lacht en komt dichterbij. Dan voel ik de aller zachtste, warmste en beste lippen ooit op mijn mond. Ik heb geen idee hoelang de kus duurde, maar ik genoot van elke seconde.

together or separate? Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu