Welkom In De Familie

9 1 0
                                    

[Fendi]

We gister terug gekomen uit Antwerpen. Avy is al bezig met zich klaar maken voor vanavond. We gaan zo naar mijn oom Don. Don is een soort 2de vader voor mij. Hij heeft me altijd gesteund in zware tijden, geleerd te vechten. Ik ben benieuwd wat hij van Avy gaat vinden. Ik verwacht dat het een gezellige avond gaat worden. Ik besluit me ook maar vast om te kleden.

Anderhalf uur later rijdt onze Uber de straat in van Don.
'Dit is de straat.' zeg ik tegen Avy, die er super mooi uit ziet.
'Woont hij in zo'n groot huis?' vraagt ze. Ik knik. Als ze eens wist.

Ik bel aan en de werkster Nancy doet open.
'Heey Nanc, hoe gaat het?' vraag ik haar als ik haar een knuffel geef en naar binnen stap.
'Heel goed. Jij ziet er ook super uit. En wie is deze mooie meid?' antwoordt ze vrolijk.
'Dit is Avy, mijn vriendin.' vertel ik. Nancy geeft ook Avy een knuffel. 'Wauw, jullie zijn een plaatje samen.' zegt Nancy terwijl ze onze jassen ophangt. We glimlachen allebei en lopen door naar de eetkamer, daar is Don. Hij komt gelijk naar ons toe als hij ons ziet. Avy stelt zich voor. 'Welkom in de familie Avy.' zegt Don.
'Nou wat willen jullie drinken?' vraagt Don als we rustig zijn gaan zitten. 'Voor mij een biertje graag.' antwoord ik.
'Ik wil graag een Cola, als u dat heeft.' zegt Avy.
'Zeg alsjeblieft je, maar natuurlijk hebben we Cola.' antwoordt Don.  We praten over van alles. Don stelt wat vragen aan Avy en vertelt over toen hij zelf nog studeerde.

We zijn inmiddels begonnen aan het toetje en de hele avond is super relaxed.
'Zijn jullie ook al langs jouw huis geweest?' vraagt Don dan aan mij. Ik zie Avy heel verbaasd kijken.
'Nee, daar zijn we nog niet aan toe gekomen, maar dat gaan we wel snel doen.' antwoord ik, terwijl Avy nog steeds verbaasd kijkt. Don gaat er gelukkig niet verder op in, tot Avy naar de wc is.
'Leuke meid is het, maar is er een rede dat je nog niet met d'r naar huis bent geweest?' vraagt Don. Hij kent mij echt te goed.
'Ik weet het niet, misschien ben ik er nog niet klaar voor. Ik wil ook niet dat ze anders naar me gaat kijken ofzo.' vertel ik.
'Snap ik, doe het rustig aan hé.' antwoordt hij. Ik knik.
'Maar volgens mij hoef je je echt geen zorgen te maken. Ik denk dat ze heel goed bij je past.' vervolgt hij zijn verhaal.
'Klopt, ze is echt een topper.' antwoord ik.

We zijn weer bijna bij de kampus. Avy is in de Uber in slaap gevallen en ze is ook niet meer begonnen over het feit dat ik haar niet verteld heb dat ik een eigen huis heb. Als de Uber bij de kampus arriveert twijfel ik of ik haar moet wakker maken. Uiteindelijk probeer ik Avy op te tillen, maar ze wordt alsnog wakker.
'Wat is er aan de hand?' mompelt ze.
'We zijn weer thuis. Je hoeft alleen maar naar binnen te lopen.' lach ik. Half slaapdronken loopt ze naar de deur. Ik bedank de Uber chauffeur en loop dan snel achter Avy aan.

We gaan allebei naar Avy's kamer en kleden ons om.
'Avy, ik hou van je.' zeg ik tegen Avy.
'Ik ook van jou.' antwoordt ze.
'Sorry dat ik je niet verteld heb dat ik een huis heb. Is het goed als we het er morgen over hebben?' vraag ik.
Ze knikt en kruipt het bed in. Ik ga tegen haar aanliggen en voel mijn oogleden zwaar worden.

together or separate? Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu