De Start Of Het Einde?

26 3 0
                                    

[Fendi]

Gisteren was een bijzondere dag. Toen ik Avy de ergste dingen heb verteld die ik gedaan heb kon ik het niet meer aan. Ik ben naar een meertje gegaan waar ik vroeger met mijn vader en zusje heen ging. Dan gingen we varen en daarna in het gras ergens lunchen. Er kwam nooit iemand, daardoor leek het alsof we met z'n drieën de enige op de wereld waren. Ik dacht aan vroeger. Toen was ik zo anders. Mensen waren niet bang voor me. Mensen praatten niet zo veel over me. Mensen vonden me niet zo triest. Het was niet altijd een mooi verhaal, er waren ook zeker moeilijke tijden, maar er waren mensen die echt van mij hielden. Toen ik dacht aan wat mijn vader me geleerd heeft ging er een soort knop om. 'Je kan beter vechten en verliezen dan niks doen en verliezen.' zei hij altijd. Wat heb ik eigenlijk te verliezen? Mijn vertrouwen in mensen, wat ik al niet heb?

Ik liep terug naar Avy. Toen ik naar binnen liep zag ik dat ze op haar bed zat. Ze had duidelijk gehuild, maar nog steeds was ze het knapste meisje dat ik ken.'Het spijt me, alles spijt me. Wat ik gedaan heb spijt me, dat ik weg liep spijt me. Ik snap het als je niks meer te maken met me wil hebben, maar ik ben bereid om te vechten. Ik ben bereid te vechten tegen mijn angsten en te vechten voor ons.' zeg ik tegen d'r. 'Fen, ik kan hier nu geen antwoord op geven. Ik weet het nu gewoon niet.' antwoord ze. 'Oke, dat begrijp ik.' zeg ik dan. Ik draai me om en loop naar mijn kamer. Ik heb veel troep op mijn kamer liggen, maar ook veel flessen drank. Ik besluit wat mee te nemen en ik loop naar de keuken. Ik pak 2 glazen en schenk de drank in. Dan loop ik naar Avy's kamer, ze ligt op bed en staart naar het plafond. Ik weet niet goed wat ik moet doen om haar naar de keuken te krijgen. Misschien was dit alles een heel stom idee. Wat dacht ik wel, ze is boos op me. Waarom zou ze met mij willen drinken? Als ik bijna omgedraaid ben en terug wil lopen zegt ze met een gebroken stem 'Vecht'. Ik moet ervan glimlachen, dit betekent natuurlijk niet dat ze me vergeven heeft, maar ze accepteerde me nog een soort van. Ik loop naar d'r toe en pak haar hand 'Kom we gaan deze dag nog iets leuker maken.' zeg ik. Ze kijkt me vragend aan 'Nou ik ga m'n bed niet uit hoor.' antwoord ze. Ik til haar op met haar deken nog om d'r heen en loop zo naar de keuken.
Verder weet ik niet veel meer van die avond. Er is niks bijzonders gebeurd. We hebben veel gedronken en gepraat over leuke dingen. Uiteindelijk zijn we samen bij Avy op bed in slaap gevallen.

---

Ik word wakker als ik merk dat iemand aan mijn haar zit. Dan open ik moeizaam mijn ogen en zie ik Avy's lieve ochtendhoofd. Ze stopt met aan mijn haar zitten. 'Niet stoppen' zeg ik en ik voel haar hand weer over mijn hoofd bewegen. Ik heb geen idee wat er nu tussen ons gaat gebeuren, maar ik wil van elke minuut samen genieten. We kennen elkaar helemaal niet super goed, maar ik heb gewoon een gevoel bij Avy, dat alles goed komt en ik haar volledig kan vertrouwen. 'Zou je echt bereid zijn om te vechten?' vraagt ze. 'Ja, 100%.' antwoord ik zonder enige twijfel. 'Dat betekent dat je niet meer kan weglopen, je me alles moet vertellen, je geen badboy imago meer hebt, maar het betekent ook dat we rustig aan moeten doen. We moeten elkaar leren kennen. Ook ik heb niet altijd een vrolijk leven gehad en die dingen moeten we vertellen aan elkaar. We moeten elkaar vetrouwen.' zegt ze.'Oke, dus vanaf nu gaan we elkaar goed leren kennen, maar we hebben nog geen relatie.' zeg ik om alles duidelijk te maken. 'Ja, maar we gaan dus niet met iemand anders naar bed en hebben geen geheimen voor elkaar.' antwoord ze. 'Deal' zeg ik en ik ben oprecht zo blij dat ze me deze kans wil geven. Ik sla een arm om haar heen en ze kruipt tegen me aan.

together or separate? Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu