[Fendi]
Ik ben zelf misschien nog wel zenuwachtiger dan Av, maar ik probeer het haar niet te laten merken. Ik ga me maar omkleden en twijfel even over mijn kledingkeuze, maar besluit uiteindelijk voor een overhemd met spijkerbroek te gaan. Ik doe snel mijn haar en pak mijn rugzak, waar ik vantevoren alle spullen al in heb gedaan. Dan klop ik op Avy's deur om te vragen of ze al bijna klaar is. Ze doet de deur open en ze ziet er perfect uit voor wat we gaan doen. Ze heeft een bloesje aan met een subtiele inkijk en een spijkerbroek met sneakers.
'Je ziet er goed uit.' zeg ik. 'Dankje, maar ik hoop dat ik volgende keer wel weet waarvoor ik me moet omkleden, want ik kan hier echt niet tegen.' antwoordt ze. 'Rustig nou maar. Zullen er gaan?' probeer ik Avy gerust te stellen. 'Ja is goed, gaan we met het ov?' vraagt ze. 'Nee het is dichtbij we gaan lopend.' zeg ik. Ze kijkt me vragend aan, wat ik beantwoord met een kus op haar wang. We zoenen niet meer, maar dat komt omdat ik niet zeker weet of ze dat wel wil. Hopelijk krijg ik vandaag meer duidelijkheid.---
We komen aan bij de plek. De plek waar ik zoveel mooie herinneringen heb. Met mijn vader en mijn zusje, maar ook in mijn eentje. Laat er vandaag alsjeblieft weer een nieuwe mooie herinnering bijkomen.
'Wow, wat een mooie plek.' zegt Avy als we er zijn aangekomen en ik de spullen begin uit te pakken.
Als we zitten begin ik met het vertellen waarom ik haar hier naartoe heb genomen.
'Vroeger kwam ik hier altijd varen met mijn vader en zusje. Als het zomer was waren we hier super vaak. Deze plek was van ons drieën. Hier kan ik voor even weer bij ze zijn en terug gaan in de tijd. Ik wilde je dit laten zien, omdat het veel voor mij betekent.'
'Fen, het is echt heel mooi dat je dit met mij wil delen.' antwoordt ze.
'Fijn dat je het mooi vindt.' zeg ik opgelucht. Ik was best bang dat ze het misschien niet zou begrijpen of dat ze het stom vond dat ik weer over mijn verleden begin ofzo. Ik haal nog even diep adem en de zenuwen gieren door mijn lichaam.
'Maar eigenlijk wil ik nog iets vragen. Zou je mijn vriendinnetje willen zijn?' vraag ik als ik eindelijk de moed heb gevonden.
JE LEEST
together or separate?
Teen FictionAvy is bijna 18 en gaat voor haar studie op een kampus wonen. Ze komt in een kamer met Fendi, de aller knapste jongen die er is. Alleen zijn ze wel heel verschillend en is leven met Fendi lastiger dan verwacht. Fendi heeft iets mystirieus en hards...