4. Ivalossa on mun koti, ei täällä.

2.7K 91 18
                                    

- Joonatan tässä nämä sinun paperit, isä huikkaa työhuoneestaan.
Joonatan lähti hakemaan paperinsa. Sillä aikaa stalkkeroin hänen instagramiaan. Paljon lätkäkuvia ja jotain vapaa-ajan vietoistaan. Joonatan hyvästeli isäni, heilautti kättään minulle ja lähti ovesta ulos.

Ulkona oli ihana sää ja hellettä. Olohuoneen takaovesta pääsi meidän takapihalle. Meillä oli uima-allas takapihalla. Voisin mennä polskimaan altaalle.
Päätin pukea mustat uikkarit ja otin jotain hyvää juotavaa. Eli jotain mehua. Otin sandaalini ja astelin takaovesta takapihalle. Terassista pääsi suoraan altaalle. Kokeilin varpaallani vettä.
- Hyi kylmää! kirkaisin
Kuitenkin päätin nopeasti pulahtaa. Kylmä vesi tuntui vedenalla ihanalta. Nousin ylös altaalta, ja pitkät märät hiukset liimautuivat selkääni. No voi kakka, unohdin pyyhkeeni. Astelin ovelle ja huusin isälle

- Tuo pyyhe heti!!
- Joo, isä huikkasi ja toi punaisen pyyhkeen.
- Tack, sanoin ja kiedoin itseni pyyhkeeseen.

Kävelin takasi terassille ja istuin aurinkotuolille. Olen ihan valkoinen, joten pakko saada vähän väriä pintaan!
Otin lasin ja kaadoin siihen mehua. Mehu oli aika makeaa. Tällä hetkellä aloitin Harry Potter- kirjasarjan alusta. Olin lukenut ne jo joskus pienenä alusta loppuun. Otin kirjan ja aloin lukea. Mutta sitten päätin ottaa pari kuvaa. Kuvassa näkyi aukinainen kirja ja uima-allasta. Päätin laittaa sen instagramiin. Instafeedissäni on aika tarkkaan valittuja kuvia. Paljon lomamatkoilta sekä ihan vaan jotain perus järkkäri matskuu.
Otin rennosti ja nautin helteestä. Kävin uudestaankin polskimassa. Loppukesästä vesi olisi varmasti todella lämmintä, sillä nyt on ennustettu helteistä kesää.

Vietinkin loppupäivän altaalla. Isä grillasi meille ruokaa. Otin lautaset ja mukit. Laitoin lutaselleni grillattuja tomaatteja, ananasta, pihviä ja fetasalaattia. Ah, nautin tästä ruuasta. Otin haarukallani vähän kaikkea samaan aikaan ja pistelin poskeen.

- Iha ruto hyvää, kehuin suu täynnä ruokaa.
- Kiitoksia, mähä oon mestari kokki, isä naurahtaa.
- Jep.

Ruuan jälkeen menin sisälle. Laitoin tiskit koneeseen ja kävelin huoneeseeni. Äiti soittaa.

- Haloo?
- Moi Matilda, miten menee? Äiti suorastaan huutaa puhelimeen.
- Hyvin kai, älä pliis huua puhelimee.
- Ai anteeksi, kiva kuulla.
- En tiiä vaa miten tuun sopeutuu tänne. En oo saanu ketää kaveria, enkä varmaa tuu saamaankaa.
- Sähän oot ollu vasta muutaman päivän siellä. Kyllä sä tuut saamaan kavereita.
- Niimpä kai, kauhee ikävä teitä kaikkia siellä.
- Minullakin on ikävä sua Matilda.
- Millon voin tulla takas sinne?
- Lähen Ameriikkaan työmatkalle, sitten syksyllä voit tulla.
- Taas!? Äiti, haluun sinne nyt lomalla. Mulla ei oo ketää kaveria täällä, siellä on. Mää en jaksa olla yksin täällä isän kanssa!! ärädän
- Rauhotuppa, siellä voit ottaa rauhassa ja nauttia helteestä. Siellähän voit myös shoppailla kaikessa rauhassa.
- Mmm..
- Ja Matilda, loma menee varmasti nopeasti ohi ja pääset alottaa uudessa koulussa. Siellä saat varmasti kivoja ystäviä ja ehkäpä poikays...
- Äiti ei vielä!! huudahdan
- No, pitääkin tästä lähteä. Heippa Matilda, oot rakas.
- Heippa ja säki oot.

Suljen puhelimen. Tujotan tyhjyyteen. Vasta loman jälkeen!? VASTA LOMAN JÄLKEEN!! En tuu kestää tätä. Tää paikka ei oo mulle. Ivalossa on mun koti, ei täällä. Matilda ajattele positiivisesti. Täällähän on vaikka mitä kivaa. Täällä voit harrastaa paremmin jäkistä, täällä on isä, täällä on hyviä vaatekauppoja. Siinä se.

Ivalossa on mun sukulaiset, kaverit, äiti, kaikki muistot, mun entinen koulu, koti. Miten tuun selviimään? En voi enää pitää kavereitten kanssa saunailtoja. Suoraan rantasaunasta hypätään järveen. Kaikki leffaillat. Sillo kerranki kesäiltana pistettii rantasauna päälle ja saunottii ihan kunnolla. Sitte hypättii järveen uimaan. Kerran mentiin venneellä keskelle järveä ja virvelöitiin. Yksinäinen kyynel valui poskea pitkin. Ikävän kyynel.

-----------------------------------------------------
~531 sanaa.

ANTEEKSI K-VIRHEET!!

Tässä taas uutta osaa! Haluutteko, että vielä teen vielä osan Matildan lomasta, vai hyppäänkö suoraan ensimmäiseen koulupäivään?
Kertokaa!
Kiitos kun luit, jos haluut nii paina tähtee ❤️❤️
Heippa ❤️

TÄTÄ OSAA ON EDITOITU JÄLKIKÄTEEN!

Lätkässäkö? Where stories live. Discover now