Koko matka on ollut awkward. Emme jutelleet juurikaan mitään. Onneksi olimme pyörillä liikenteessä, niin tunnelma ei ollut niin kiusaantunut. Joonatan pyöräili edessäni samalla selasi kännykkäänsä molemmilla käsillään. Taidokasta. Itse yritän pysyä hänen kintereillään. Kaikenlisäksi nyt on kova vastatuuli, joka ei auta sitten ollenkaan vauhdissa pysymiseen.
Saavuimme mustan omakotitalon pihaan. Laskeuduin pyörän satulan päältä ja talutin sen autokatoksen alle, jonne poika myös jätti. Talo näytti aika uudelta ja modernilta. Joonatan avasi heidän mustan ovensa ja eteeni ilmestyi avara ja valoisa eteinen. Astuin vähän ujosti heidän taloonsa.
- Mihin voin jättää takin ja kengät? pähkäilin
- Jätä vaikka tuoho naulakkoo, tai no ihan sama. Jätä vaikka lattialle.En varmasti jätä lattialle kamppeitani. Kotona eriasia, mutta mitäköhän Joonatanin porukat ajattelee että heti ekana heitän takin ja kengät keskelle valkoista lattiaa. Laitan kiltisti naulakkoon takkini ja sievästi riviin kenkäni. Joonatan hetti kamat lattialle ja lompsi jonnekkin.
Astuin eteisestä pois ja näkökentälle avautui hienosti vaaleisiin sävyihin sisustettuun olohuone jonka vieressä on keittiö. Olohuoneesta pisti heti silmääni sello ja viulukotelo. Soittaakohan Joonatan selloa tai viulua? Tai joku hänen sisaruksitaan tai vanhemmistaan? Todennäköisesti, kun olohuoneessa oleilivat kyseiset instrumentit. Minulla teki heti mieli tutkailla soittimia, mutta pokka ei riittäs siihen.
- Tuu viemää reput mun huoneeseen. Joonatan huikkaa.
- Juu, soitakko nää mittää soitinta? kysymys vain yksinkertaisesti lipashti äänihuulistani ja nyt olisin voinut lyödä itteeni kovasti ottaan.
- No, viulua vähä aikaa, mut jääkiekko vei suurimaks osaks ajasta nii lopetin 13- vuotiaana.
- Aa okei, minäki soitan. hymyilen ja astun hänen huoneeseensa.
- Uu, itseasiassa näytät ihan sellaselt tyypilt joka vois soittaa viulua. Joonatan pähkäili.
- Ja viulunsoittajilla onki joku tietty ulkonäkö, hymähdin.Täytyy tyhymä olla, jos ei tajua et täs huonees asuu jääkiekkoilija. Huoneen valkoiset seinät olivat täynnä jääkiekkojulisteita ja lomakuvia. Sängyn alla pilkotti treenikassi, kaks mailaa ja luistimet. Huone oli kyllä ihan Joonatanin näköinen. Huoneen ikkunan alla on valkonen pöytä jonka päällä on Applen pöytätietokone.
- Ihan kiva huone, sanon ja lasken repun harmaalle pörrömatolle.
-Kiitti, mut mä haen meille sipsii, jääkiekko hullu sanoo ja kävelee huoneen ovelle.
- Fitness idea, naurahdan.Olemme saaneet aika yllättävän paljon aikaseks, vaikka motivaatio loppui jo kauan sitten. Ehkä se johtui siitä, että meillä oli selvät työkuviot. Minä sanelen ja Joonatan näpyttelee tietokoneella ne "laadukkaaseen" powerpointtiimme. Joonatanin kanssa on oikeasti ihan hauskaa, eikä hän toistaiseksi vielä ole ollut semmonen kusipää. Tottakai olen varautunut yllättäviin käänteisiin. Olemme syöneet koko sipsipussin ja sipsin muruja on ympäri mattoa ja lattiaa.
- Laita vielä "Häyhä nukkui pois 1. huhtikuuta 2002 Haminassa 96 vuoden iässä." luettelin.
Joonatan näpytteli kirjaimia näytölle.
- Se olis sitte valamis. hän sanoi ylpeästi ja heitti ylävitosen kanssani.
- Haetaan sen kunniaksi vettä ja sit mun pitää mennä kotii. ehdotin hymyissä suin.Joonatan ojensi minulle täyden vesilasin ja kulautin juoman kurkusta alas. Kiitin ja sanoin Joonatanille heipat ja suuntasin eteiseen. Kiskoin farkkutakkini päälleni ja kumarruin solmimaan mustien vanssejeni nauhoja. Yllättäen siinä rauhallisesti sitoessani nauhoja ulko-ovi aukesi ja sieltä astui, noin 18-vuotias ihan Joonatanin näköinen mieshenkilö.
- Öh, moi? poika tervehti kysyvästi ja samalla otti kengät pois jaloista.
- no moro, tervehdin ja tajusin kuinka tyhmältä kuulostin.
- Oot vissii Joonatanin frendi? hän jatkoi ja simäili minua.
- Öö, joo, tai siis tulin tekee koulun esitelmää loppuu, selitin pikaisesti
Poika nyökytteli päätään ja käveli ilmeisesti keittiöön missä Joonatankin oleili.- Mä en tienny et sul on muijja, kuulin vähän hiljaisepaa keskustelua mitä minun ei vissiin pitänyt kuulla, mutta kuulinpahan vaan.
- Nonii heippa, huudahdin pikaisesti ja marssin talosta ulos, koska en halunnut kuulla keskustelua sen enempää.Otin nopeasti pyörän pois katoksesta ja hypähdin sen kyytiin. En ole aivan satavarma mitä kautta kannattaisi ajaa kotiin, mutta enköhän minä tästä pärjää.
-----
Kotona vaihdoin nopeasti revityt farkkuni rentoihin collareihin ja avasin puhelimeni.
Ryhmä: Ivalon cooleimmat tytöt
Anniina: Mitä ruttoa matsku, miten Joonatan Kalliokoski seuraa sua?!?
Minä: Se on meijä luokalla ja fun fact, se on se tyyppi kuka kyytsäs mut sillo.
Anniina: OMG!
Minä: Okei, ei se oo nii ihimeellistä.
Margareta: Etkö sä tiiä kuka se on??
Minä: Tiiänhän, pelaa tappara junnuissa ja iskä on sen koutsi.
Anniina: Siitähän on uutisoitu just lähiaikoina aika paljo ku se on nii etevä ja siitä ennustettaa vissii huippu jääkiekkoilijaa! <3
Minä: Häh? Miks mä en oo tienny tollasta.
Margareta: Koska oot tommone etelän vetelä, jota ei kiinosta uutiset :) <3
Minä: Kiitti <3
Anniina: Täs linkki siihe uutisee: www.roskalehti/joonatankalliokoski.fi
(linkki ei ole oikea!)Klikkasin linkistä ja puhelimen ruudulle ilmestyi uutinen.
Joonatan Kalliokoskesta ennustetaan tulevaa huippu jääkiekkoilijaa!
15-vuotias Joonatan Kalliokoski pelaa Tapparan junioreissa keskushyökkääjänä. Kalliokosken pelailu on kuulemma uskomattoman taidonasta 15-vuotiaaksi, kertoo päävalmentaja Juuso Haikara.
- Yritän nyt keskittyä jääkiekkoon täysillä ja kouluakin pitäisi käydä, Joonatan tuumailee.
Kalliokosken lahjakkuudet ovat ihmetättyneet niin joukkueelaisia että myös valmentajia.Luin uutista kulmat koholla. Siksi isä on intoillut Joonatania niin paljon.
-----------------------------------------------
~762 sanaa
ANTEEKSI K-VIRHEET!!
Anteeksi luvun kämäsyys ja en ees tiiä miten kehtaan julkasta tätä, mutta onneks näit voi aina editoida jälkikäteen😂👍🏻.
Jos on ideoit nii niit voi aina heitellä kommentteihin! 💙
Ja SAANKO KYSYÄ ETTÄ MITÄ RUTTOA YLI 130 VOTEA!! Super iso kiitos! Ja nyt tällähetkellä tää mun tarina on #2 storyssä! Uskomatonta💙
Kiitos ja heippa! 💙
VOCÊ ESTÁ LENDO
Lätkässäkö?
RomanceÄLÄ LUE aivan jäätävän cringe Hanki parempaa tekemistä ihan oikeesti ❤️