Epilogue

2.7K 283 45
                                    

Kata orang,

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kata orang,

Jangan terlalu membenci takut rasa sayang pula yang akan hadir.

Dulu aku langsung tak percaya.

Menganggap itu hanya perkara mengarut. Dan sekarang ni aku terjerat dengan kata-kataku sendiri.

Perasaan benci itu telah berubah menjadi sayang. Aku dah terkena magis cinta. Ini semua gara-gara lelaki itu.

Jeon Jungkook, dialah lelaki yang mengajarkan aku erti kehidupan dan cinta.

"Saya takkan lupakan awak, Jungkook."

🍁🍁🍁

Masa kini, 2019

Sejak dari tadi mereka berdua tidak henti-henti bergelak tawa. Pasangan ibu dan anak gadis itu sedang meluangkan bersama-sama di luar kawasan taman rumah mereka.

" tapikan omma, Yoora tertanya. Kenapa waktu dulu appa tak berterus terang je? "

Aku tersenyum bila Yoora bertanyakan tentang itu. Cawan terus diletakkan diatas piring.

" tentang itu omma pun tak pasti. Katanya dia buat begitu sebab nak lindungi omma. Mungkin dia takut omma akan larikan diri ? "

" mesti waktu omma muda dulu nakal kan? Sebabtu appa garang." ujar Yoora menduga.

Aku hanya tersenyum bila anak tunggalku, Yoora berkata seperti itu. Bila pandang wajah Yoora, aku teringatkan dia. Persis sama seperti bapanya.

" macam mana dengan persiapan tu? Semuanya berjalan lancar? " tanyaku pula.

Muka Yoora sedikit berubah bila aku berkata tentang persiapan perkahwinannya nanti.

" semuanya okay, orangnya je."

" kenapa dengan tunang kamu? "

" entahlah. Bila dah nak dekat tarikhnya ni dia macam lain. Semuanya Yoora yang tentukan, dia ikut je. Macam tak excited nak kahwin." terang Yoora panjang lebar.

" sabarlah, itu dugaan orang dah nak kahwin. Mungkin Jinyoung sibuk dengan kerja dia. Omma yakin dia takkan kecewakan Yoora."

Yoora hanya terdiam dan mengangguk sahaja. Beberapa minggu sahaja lagi dia akan menamatkan zaman bujangnya.

тωɛитʏ | ᴊᴜɴɢᴋᴏᴏᴋ✔Where stories live. Discover now