Media: Simone Gahamm
Soundtrack: Tomee Profitt - Wake Me Up ft. Fleurie
Simone
„Ak zomrie v čase, keď sme sa nezúčastnili Zasadania, podozrenie určite padne na nás," povedala pokojne. Nebol to však ani súhlas, ani nesúhlas. Znelo to ako holé konštatovanie. „Celý čas sa všetko točí okolo Spektrálnej dýky," pokračovala a odfrkla si. „Prečo by sme ti mali veriť, že ti nejde o ňu."
„No počkaj, počkaj. Nikdy som nepovedal, že mi nejde o dýku. Drahá Eileen, musíš si dávať pozor na slovíčka. Povedal som, že ju od vás nebudem pýtať. Chcem niečo iné. Nepoviem vám, o čo ide. Momentálne to nepotrebujem a vy mi to aj tak nemôžete dať. Nebojte, moja cena je prístupná a v relatívnej blízkosti, takže až nadíde čas, tak s tým nebude problém," ubezpečilo ich. Vedel som si predstaviť úškrn na Simoninej tvári, ktorý sa tam vôbec nehodil.
Kol sa krátko zasmial. Znelo to tak vypočítavo. Pravdepodobne mu napadlo to, čo mne. Ak oficiálne zabijú Spektrum skôr ako od nich bude svoju cenu požadovať, nemusia mu nikdy vyhovieť. V tomto sa poriadne prepočítalo. Nedokázal som však prísť na to, čo by mohlo okrem dýky chcieť a prečo si nepýta práve tú. Čo také dôležité by ešte potreboval?
„Vidím na tebe, čo si myslíš," povedalo mu. „Veríš tomu, že ma môžete osrať. Nie, nie, Elliot, tak to teda nepôjde. Nie som to ja, kto šíri informácie o tom, že zlodejka je v Meste. Ak by to tak bolo, určite by som spomenul meno. To sa ale môže stať pri najbližšom stretnutí so Staršími – tom oficiálnom, samozrejme. Aký by to len bol škandál, keby sa zistilo, že Zberatelia tajomstiev, ktorí majú ľudí chrániť, sú tými, čo ich do tejto situácie dostali."
„To neurobíš. Je to len blaf."
„Ak si nebudem istý tým, že ma nepodrazíte, tak to urobím. Prečo by som riskoval krk pre vás, preboha? Nemám na to žiaden iný dôvod okrem tohto nášho divne fungujúceho vzťahu. Nazvime to akousi zvrátenou symbiózou. Ja potrebujem spolupracovať s vami a vy so mnou. Bola chyba, Eileen, prísť za mnou úplne sama, hneď ako si zistila, že by som mohol vedieť o identite zlodejky, pretože ti to tvoja moc dovoľovala a tvoje ego ťa v tom podporovalo. Inak by si sa do tejto nepríjemnej situácie s Elliotom nikdy nedostala. Pravdepodobne."
„Čo ak ti nebudeme môcť dať to, čo chceš? Čo ak to nie je v našich silách?" spýtala sa.
Zasmialo sa. „Haló! Povedal som predsa, že s tým nebude problém. Teraz áno, potom už nie," stavím sa, že Eileen s Elliotom boli z jeho slov rovnako zmätení ako ja. „Neboj sa nič. Asi si si už všimla, že som chytrejší ako Jeremy McConnor, ktorého si tak nehanebne okradla a nechala ho zomrieť tým, kto mu nakázal získať dýku."
„Keď si taký chytrý, prečo si sa odtiaľto ešte nedostal?" neodpustil si poznámku Kol.
„A zmeškať príležitosť častejšie vidieť vaše tváričky? To by som nedopustil," zatiahlo ironicky. „Možno ste aj vy chytrí, keď ste prišli na to, ako ma tu udržať."
„Kto okrem teba vie o tom, že som zlodejkou dýky?"
„Len tí, ktorým si to ty sama povedala," odvetilo pokojne a znova uchoval tajomstvo.
„Potom čo majú znamenať tie správy v Meste?"
„Je to dosť všeobecná informácia, vieš. Zlodejka dýky je v Meste? No a? Aj tak bola celkom veľká šanca, že tu bude, no nie? Niekto to vypustil do éteru a čakal, kedy vinníčka spanikári."
ESTÁS LEYENDO
Zberatelia tajomstiev ✔
FantasíaDievča s tajomstvami sa snaží uniknúť z magického sveta späť do reálneho. Tajomstvá ostatných ju nemienia pustiť. Muža so znamením naháňa minulosť. Budúcnosť k nemu tiež nie je zhovievavá. Neočakávaný a nedobrovoľný spojenec so sebou nosí neexisten...