Musuh or kawan?

4.1K 244 3
                                    

Rehat~~~

"Yeol,jom ikut aku ngan kwan2 aku gi rehat.Nak?" Soal Baekhyun.Chanyeol hanya mengangguk.Tiba2,ada 10 org llaki sdang mnuju ke arah Chanyeol dan Baekhyun."So,nmpaknya mcam ada ahli bru nih," Kata salah seorang dripada mreka yg mmakai nametag trtulis 'Oh Sehun'."Macam mana Suho?Boleh trima ker?" Soal Kai pula."Hurmm..muka hensem.Boleh kot," Jawab ketua kumpulan Exo,Suho."Kau ni biar betul,Suho?Dia bru jer msuk hri ni.Nak bndingkan dgan aku,mmg aku jauh lbih hensem larr.Tpi kau ambik msa stengah tahun untk trima aku.Apa ni?"Kata Luhan dgan tdak puas hati.Dialah Luhan,yg mmberikan jelingan tajam kpada Chanyeol tdi.Knapa dia sperti tdak brpuas hati dgan Chanyeol? Semuanya krana Chanyeol tlahpun mnerima snyuman yg mnis drpda wanita pujaan Luhan,Hye Mi.Mmg sjak dlu lgi Luhan mnyimpan prasaannya itu ttapi,Hye Mi tlahpun mgetahuinya.Kdang2 prnah jga Luhan brtindak mlampau shingga Hye Mi berasa rimas dengannya."Eh,tak apalah.Sy rsa mcam nk mkan sorang2 jer hri prtama ni.Lain kalilah ye?" Kata Chanyeol.Sebenarnya,dia thu bhawa Luhan tdak skakannya.Untuk mgelakkan rasa kurang selesa,Chanyeol trus beredar mninggalkan 11 jejaka yg tdinya sdang brdiri di hdapannya."Kau ni dh knapa,Luhan?"Soal Lay kpada Luhan."Kau sbuk pehal?" Balas Luhan dgan tdak sopan."Weh,aku mnyampah lar dgan ko,"Kata Chen smbil mnahan geram."Elok sgat klau sruh Chanyeol gantikan kau," Kata Baekhyun pula.Luhan hnya diam mnahan sakit di hatinya."Suka hati koranglah.Yang salah cuma aku jer.Mmg apa yg aku ktakan td btul pun.Korang mmg x adil," Kata Luhan lalu pergi mninggalkan 10 jejaka kacak Exo itu."Janganlah korang ikut prangai dye.Ckuplah Luhan sorang jer yg camtu," Pesan Suho.Yang lain cuma mengangguk tnda fham.

Tamat waktu persekolahan~~

"Yeol,free x ptang ni?"Soal Baekhyun kpada Chanyeol.Chanyeol agk hairan dgan soalan Baekhyun yg seolah-olah thu dmana tmpat tggalnya."Kau knal ke rmah aku?"Chanyeol brtanya dgan dahi yg brkerut."Hurmm..mcam ni lah.Kau blik dgan apa?" "Aku?Jlan kaki jer.Wae?" "Okay,klau cmtu biar aku yg hntar kau blik.Bleh aku knal rmah kau," Chanyeol brfikir buat sketika lalu mengangguk tnda stuju."Okay,jom," Baekhyun mghulurkan helmet kpada Chanyeol.Apabila sdah brsedia,Baekhyun pn trus mnuju ke arh yg dtunjukkan oleh 'GPS'nya,Chanyeol.'Macam knal jer jlan ni.Ha'ah!Jlan rmah Hye Mi,' Baekhyun brkata dlam hati.

Situasi Di Rumah Hye Mi**

"Hye Mi,cubalah fham sy ni.Sjak dlu lgi sy brusaha tpi tiada apa pn yg sy dpat," Luhan brusaha mmujuk Hye Mi untk mnerimanya.Sbenarnya,Hye Mi ni plajar yg brpindah 2 thun lalu brsama Sofea.Mereka brdua dtang dri Malaysia.Hri prtama mereka msuk di XOXO High School,Luhan trus trpikat dgan Hye Mi mnakala Sofea pula kpada Baekhyun..mcam2.."Han,sbnarnya sy sdah brusaha untk mnerima awk tpi sy xbleh.Mmg awk hensem ttapi itu tdak ckup.Rmai lgi prempuan kt skolah kta tu.Lgipun..sy rsa rimas.Sbelum ni awk mmujuk sy mggunakan whatsapp,kmudian facebook,pstu twitter plak.Ckuplah," Kata Hye Mi dgan lmbut."Okay,fine! Smua org bnci sy! Exo bnci sy dn skrang awk pula?Sy stress awk thu? Sy hrap,klau awk ada di sisi sy,awk dpat mndengar luahan hti sy.Sy nk awk syangkan sy.Tpi apa?Sy dbenci!" Kata Luhan dgan nada kesal.Air matanya tiba2 klihatan mgalir d pipinya yg lmbut itu.Hye Mi tdak mnjangka ini akn brlaku.Luhan klihatan sgat jujur pda wktu itu."Han..esok la sy ckap.Biar sy fkir blik," Kata Hye Mi smbil mnyapu lmbut air mata Luhan.Tiba2,spasang tgan Luhan mmeluk Hye Mi dgan bgitu erat.Hye Mi trkjut ttapi dbiarkan shaja bgitu.Dia thu bhawa Luhan jujur akn prasaannya.Dia mgusap blakang Luhan untk mnenangkannya.Angin sgar d laman rmah Hye Mi mmbawa sgala kbncian kpada Luhan prgi mninggalkan hati Hye Mi.

Aduhai,Chanyeol!Where stories live. Discover now