Malam,di dlam blik Hye Mi~~
Hye Mi ngan Oppanya~~~
"Hye Mi,lusa oppa blik.Nak kirim apa2 x?" Soal oppanya,Hyun Woo di tlifon."Takde kot.Oppa,nnti oppa blik,mnta tolong jdi pndengar stia Hye Mi ekk?" Rayu Hye Mi mggunakan suara mnjanya."Okay,tp apa yg dh trjadi kt adik oppa nih?" Soal Hyun Woo."Luhan la oppa.Dia dh xganggu Hye Mi sbb Hye Mi ckap yg Hye Mi xnk jdi gf dye.Ckuplah Hye Mi jdi pndengar stianya shaja.Then,Hye Mi ckap yg Hye Mi syg kat dye.Tu pun sbb nk ambik hti dye jer.Kesian sgat tgok dyer.Tpi,ada bdak bru yg ensem.Nama dye Chanyeol.Bru jer nk start kwan,Luhan kcau.Skrang ni llaki tu dh ngajuk," Pnjang lebar Hye Mi mnerangkan keadaannya kpada oppa.Dh mcam pserta pidato."X hbis2 lgi bdak tu.Jgan lyan dye! Hye Mi couple je ngan bdak bru tu," Kata Hyun Woo."Snangnya oppa ckap.Dye tgah ngajuk skrang ni.Susahlah!" Kata Hye Mi dtambah dgan sdikit kluhan."Takpelar.Nnti oppa blik kta bncang,eh? Good night,bucuk! Klau ada apa2,call je oppa," Pesan Hyun Woo."Okay," Jwab Hye Mi.Prbualan mreka pn brakhir d situ.
To:Chanyeol
Awk..Jgan prcaya kt Luhan tdi.Sy ngan dye kwan jerr.Dye tu yg over sgat.Jgan la camni.Kta bru je knal tdi...
Hye Mi mghntar msej untk mmujuk Chanyeol.
Chanyeol***
Ada msej msuk.Apabila trnampak nama Hye Mi di skrin,cpat2 dia mmbuka msej trsebut.Selesai mmbaca msej yg dhantar oleh Hye Mi,dia brasa sdikit kliru.Hri tu dye trnampak Hye Mi ngan Luhan kt pdang sdang brckap mcm psangan kekasih.Ttapi kli ni,Hye Mi ckap yg Luhan cma tpu tntang hbungan mreka brdua itu.Yg mna btul?? 'Takpelah,abaikan jer.Taknak larr aku jdi pmusnah kbhagiaan org lain,' Kata hati Chanyeol.Tba2 dye tringat tntang Luhan ngan Hye Mi d tman pda pgi tdi.Apa yg dye ingat adalah ktika Luhan mncium pipi Hye Mi.Tnpa dsedari,mata Chanyeol mula berair.Blum smpat ia mngalir di pipi,Chanyeol tlahpun mnyapu air mata trsebut.'Jngan,Chanyeol! Dahlah,baik tdur," Chanyeol brkata dlam hati lgi.Lalu,dia mmadam lmpu biliknya.Dia pn tdur dgan nyenyaknya.
Keesokannya di sekolah~~~
"Chanyeol! Tunggu!" Jerit Hye Mi kpada Chanyeol.Chanyeol pndang ke blakang dan mlihat Hye Mi sdang mgejarnya.Chanyeol smakin mmpercpatkan lgkahnya.'Jap,apa yg aku buat ni? Tggu lar dye,pabo!' Hati Chanyeol berkata."Yeol,apa slah sy? Awk prcayakan dye lbih dripada sy?" Soal Hye Mi dngan nada kesal.Chanyeol trus mmndang ke arah blakang.Chanyeol dh buntu.Pdahal bru kelmarin mreka mnjdi kwan dan dlam proses untk mnjadi kwan baik ttapi smua dh hncur! "Hye...Mi,sorry tpi bkan mksud sy untk xprcyakan awk.Tpi sy tkut klau sy rosakkan hbungan awk ngan Luhan jer," Jelas Chanyeol."Brape kli sy nk ckap yg sy ngan dye cuma kwan je?!" Mrah Hye Mi.Dia pun brjalan kmudian mlanggar Chanyeol.Dia pun trus mnuju ke klas.'Mianhae,' Getus hati Chanyeol.
Di dalam kelas~~~
"Yo,wassap,beb?" Soal Sofea seolah-olah ingin brcanda."Nnti rhat la aku crita," Kata Hye Mi."Ada nmpak Chanyeol x?" Soal Baekhyun yg tba2 dtang dri blakang.Sofea dh mula gmentar mlihat khadiran Baekhyun."Kat bwah kot," Balas Hye Mi scara pndek.
Waktu rehat~~~
"Hye Mi,apa yd dh jdi dgan kau pgi tdi?" Soal Sofea ingin thu.Hye Mi mngeluarkan tlifon bmbitnya dri poket dan mmbuka bhagian msej yg dhantar oleh Chanyeol.Sofea mmbaca satu-prsatu."Wow! So camane?" Soal Sofea."Kau thu,lpas je ktorang prknalkan dri msing2,Chanyeol tnya yg Luhan tu bf aku ker? X smpat aku nk jwab,Luhan trik tngan aku.Then,dye ckap yg dye tu bf aku.Kau thu apa yg dh jdi? Dia cium pipi aku! Skrang ni Chanyeol dh nk jauhkan dri dye dripda aku sbab tkut dye ganggu hbungan aku ngan Luhan.Luhan mmg gler!" Jelas Hye Mi.Swaktu dye brkata yg Luhan itu gila,tba2 shaja suaranya mnjadi kuat shingga mnarik prhatian org lain.Nsib baik lah Exo tiada d situ pda wktu itu.Klau x,psti dye sdah cbut lari.Tba2,ada 3 org prempuan brdiri d hdapan meja mkan yg dduki oleh Hye Mi dan Sofea."Apa kau ckap kt bf aku? Gila?" Soal bdak prempuan yg brambut perang."Bf kau? Luhan? Apahal smua yeoja mgaku Luhan tu bf dyorang? Psal soalan kau tdi,ya! Luhan mmg dh gler! Eloklah ngan kau tu!" Jerit Hye Mi dgan sdikit prlahan.Selesai brkata-kata,Hye Mi trus mnarik tgan Sofea dan brlari dgan spantasnya."Hoii!" Jerit perempuan brambut perang td.
YOU ARE READING
Aduhai,Chanyeol!
FanfictionChanyeol merupakan seorang pelajar baru di XOXO High School.Baru sahaja hari pertama di sekolah itu,dia sdah trtarik dgan seorang pelajar perempuan bernama Hye Mi.Hye Mi juga sbenarnya sdah terpikat dngan Chanyeol.Tetapi,dia brusaha menyembunyikan p...