"Hai! Awk la Hye Mi tu,ek?" Soal seorang perempuan yg bermata bulat."Y..ya," Jawab Hye Mi smbil memandang Chanyeol."Yeol,tak nak suruh noona duduk ke?" Soal perempuan itu kpada Chanyeol."Alahai,noona.Takyah nk sopan2 sangat.Duduk je,lah.Mcam tak biasa," Kata Chanyeol kpada perempuan itu."What ever.Tak nak knalkan noona kpada Hye Mi ni,ke?" Soal perempuan itu."Fine.Hye Mi,ni noona sy.Nama dia Park Yoora.Dia ni reporter,tau," Jelas Chanyeol satu-persatu.Hye Mi hanya mengangguk-angguk tanda faham."Annyeonghaseyo,joneun Lee Hye Mi imnida," Kata Hye Mi kmudian mnundukkan kpalanya."Ohh,cantiklah awk ni.Bagus lah.Lgipun awk ni nmpak mcam baik,je.Pndailah Chanyeol pilih.Jauh sgat bezanya dengan Woori dulu," Kata Yoora."Noona.Yg dah lepas,biarlah," Kata Chanyeol pula.Hye Mi pula hanya memandang Chanyeol dan Yoora.Woori? Siapa tu? Itulah persoalan yg bermain di fikiran Hye Mi.Tetapi,dia sudah merancang untuk bertanya kpada Chanyeol dlam perjalanan pulang nnti."Noona,omma tahu ke yg Yeol ada kt sini?" Soal Chanyeol kpada kakaknya."Dh suruh rahsiakan.Noona tak beritahu,lah.Tapi,knapa Yeol nk rahsiakan? Biarlah omma tahu.Tentu dia happy.Siap dtang bwa girlfriend lagi," Usik Yoora.Chanyeol hanya tersengih-sengih kmudian berkata,"Takpelah.Nnti Yeol beritahu," Balas Chanyeol.
#################
Baekhyun##
Bosan.Itulah apa yg dirasakan oleh Baekhyun ketika itu.Tiba2,tergerak hatinya untuk bersiar-siar di taman yg hanya beberapa langkah dari rumahnya.Sedang asyik Baekhyun berjalan-jalan sambil menghirup udara yg segar,dia ternampak seorang perempuan yg amat dikenalinya sedang duduk di atas bangku smbil mendengar lagu.Itu Sofea! Dia mempercepatkan langkahnya dan melabuhkan punggungnya di sebelah gadis comel itu."Hai! Sorang je,ke?" Soal Baekhyun.Ttapi,tiada sbarang jawapan dripada Sofea.Oh! Baru dia perasan yg Sofea sdang mggunakan earphone.Dia tidur ke apa? Mata dia tertutup."Sofea? Tidur ke?" Soal Baekhyun lagi.Baru sahaja dia hendak memegang bahu Sofea,tiba2 gadis itu membuka matanya."Eh,Baekhyun! Bila awk ada kat sini? Soal Sofea dgan dahi yg berkerut."Baru je.Knapa ngan awk ni? Ada masalah,ke?" Sebelum memberikan jawapan,Sofea sempat mengeluh terlebih dahulu."Saya bosan,lah.Hye Mi pula ada hal," Balas Sofea.Baekhyun hanya tersenyum."Takyah nk bosan sangat,lar.Sy ada.Jom mkan aiskrim! Sy belanja!" Kata Baekhyun kmudian menarik tangan Sofea.Ya,jantungnya berdegup laju! Tetapi dia sukakannya!
#############
"Yeol,can I ask you something?" Soal Hye Mi kpada Chanyeol."Apa dia?" Balas Chanyeol,sedia untuk menjawab soalan Hye Mi."Siapa Woori tu?" Soal Hye Mi smbil memandang Chanyeol."Urm..bukan siapa2 pun.Best tak makan kat restoran omma sy?" Hye Mi tahu yg Chanyeol cuba untk tukar topik.Ttapi,dia tak mahu memaksa Chanyeol.Nmpaknya,dia perlu cuba cara lain."Sedap! Boleh la klau sy ajak family sy mkan kat situ slalu,kan?" Puji Hye Mi."Tentulah," Jawab Chanyeol.
YOU ARE READING
Aduhai,Chanyeol!
FanfictionChanyeol merupakan seorang pelajar baru di XOXO High School.Baru sahaja hari pertama di sekolah itu,dia sdah trtarik dgan seorang pelajar perempuan bernama Hye Mi.Hye Mi juga sbenarnya sdah terpikat dngan Chanyeol.Tetapi,dia brusaha menyembunyikan p...