Gomawo!

2.3K 168 9
                                    

"Hye Mi,kenapa ni? Sjak pagi tadi lagi awak asyik termenung je," Tegur Sofea apabila menyedari sikap Hye Mi yang pelik."Ha? Tak ada apa2 la," Kata Hye Mi."Psal Chanyeol,kan? Takyah nak tipu.Terkejut gila aku pagi tadi.Tengok2 korang dh main peluk2.Kau tak britahu aku pun,kan?" Kata2 Sofea mmbuatkan muka Hye Mi mnjadi merah padam.Dia cuba untk mengalihkan pandangannya dripada Sofea ttapi keadaan mnjadi brtambah parah apabila matanya dan mata Chanyeol bertemu kmudian secara tiba2,Chanyeol mengenyitkan matanya.'Chanyeol! Jangan buat aku gila boleh,tak?' Kata Hye Mi dalam hati.

##############

"Lee Hyun Woo! Lee Hye Mi nk tanya something ni and please jwab secara jujur," Kata Hye Mi sebaik sahaja masuk ke dlam kereta."Ada apa? Suka sgat buat orang tkut," Balas Hyun Woo."Macam mana perjumpaan ngan kwan oppa semalam? Hye Mi rasa Hye Mi knal sgat dia tu.Cerita sikit.Takyah nk edit2,takyah nk tokok tambah," Kata Hye Mi kpada Hyun Woo."Go..mawo sbab prihatin.Hye Mi knal,ek? Muka dia ada iras Chanyeol,ke? Dia tu abang Chanyeol sbenarnya," Kata Hyun Woo dengan harapan Hye Mi akan mempercayainya."Pelajar lembab mcam ni dpat belajar kat oversea,ek? Nk buat lawak ke? Chanyeol ada kakak je.Tak tahu pulak bila abang dia lahir," Balas Hye Mi dengan hati yg membara."Eh? Ok,oppa mengaku.Oppa ambil nmbor dia dlam telefon Hye Mi masa Hye Mi tgah siap2 nk jumpa Luhan hari tu.Jgan bimbang,la.Oppa cuma nk tolonh korang,je," Jelas Hyun Woo."Thanks je,la oppa!" Balas Hye Mi.

##########

Jam menunjukkan pukul 8.30 malam.Baru sahaja 30 minit Hye Mi melakukan kerja sekolah,dia sudahpun terasa penat."Hye Mi,meh turun mkan! Klau tak oppa sapu semua!" Jerit Hyun Woo dari luar.Segala rasa penat Hye Mi tiba2 sahaja menghilang ketika oppanya mengajak dia untuk makan."Ok! Nnti Hye Mi trun!" Jerit Hye Mi pula.  Selepas mengambil telefonnya di atas katil,dia pun terus memecut,turun untuk ke ruang makan.Akibat terlalu lapar,Hye Mi tersilap langkah lalu jatuh terduduk di atas anak tangga yang terakhir.Hyun Woo yang menonton 'persembahan' Hye Mi secara langsung itu terus ketawa.Tiba2,telefon Hye Mi berdering.

"Yeoboseyo?"

"Hye Mi-ah..ni sy,Chanyeol,"

"Oh..awk guna nmbor siapa ni?"

"Omma..saya..hehehe,"

"Ha? Pasti kes tiada kredit ni,"

"Betul tu..alah,sy ni bukannya kedekut.Baekhyun punya pasal lah.Sy telefon dia nk tnya psal homework je.Dia pula bnyak gossip nk disampaikan.Layan jelah.Tiba2,kredit pun dh hbis,"

"Dh hbis membebel sayang,oii? Yalah,yalah...knapa awk call sy?"

"Wae? Takleh ke?"

"Bukan mcam tu.Tapi,sy tgah lapar ni tau.Lepas ni sy call balik eh? Bye,"

Perbualan Hye Mi dan Chanyeol.pun tamat.Baru sahaja hendak bangun untuk ke meja makan,Hye Mi perasan bahawa ada dua pasang mata sdang memerhatikannya."Siapa tdi,Hye Mi? Chanyeol,ke?" Soal Ommanya.Hyun Woo hanya mmpu menahan ketawa dengan menggigit bibir."Ha? Urrm..ya," Kata Hye Mi lalu terus ke sinki dengan muka selamba seolah-olah tiada apa yg berlaku.Ommanya hnya menggelengkan kepala smbil tersenyum.

Aduhai,Chanyeol!Where stories live. Discover now