"Hye Mi! Kau sini jap," Panggil Sofea."Wae?" Soal Hye Mi,tanpa memandang muka Sofea."Kau..dh..nak kahwin,eh?" Bisik Sofea.Dengan serta merta,mata Hye Mi membulat,lebih bulat daripada mata D.O,si budak nerd. "Kau..mana tahu ni?" Hye Mi menyoal Sofea sambit mencubit lengan gadis itu."Chanyeol beritahu Baekhyun,Chanyeol pesan jangan beritahu siapa-siapa tapi Baekhyun dh minta izin nak beritahu aku dan Chanyeol izinkan.Aduhhh..janganlah cubit!" Jelas Sofea.Hye Mi berasa agak marah selepas mengetahui yang Chanyeol sudah sebarkan hal ini."Kau pergi masuk kelas dulu.Aku nak cari Park Chanyeol," Kata Hye Mi."Nak cari bakal suamikah? Rindu ler tu," Usik Sofea.Hye Mi terus memberinya jelingan yang tajam kemudian berkata,"Kau ingat tak kata-kata Shindong dalam lagu Mamacita,tu? Close your lips,shut your tongue!" Sofea ketawa kecil kemudian terus berjalan menuju ke kelas.
---------------------------------------- ------------------------------------------
Chanyeol keluar dari toilet dan ingin menuju ke kelas.Baru sahaja memulakan langkah untuk ke kelas,dia ternampak Hye Mi sedang berpeluk tubuh di tangga yang berdekatan."Hei! Buat apa kat situ? Kenapa tak masuk kelas?" Soal Chanyeol dengan penuh kehairanan."Awak beritahu Baekhyun pasal wedding tu?" Soal Hye Mi kembali."Ah,nae.Awak..marah,ke?" Namun,tiada jawapan daripada Hye Mi tetapi hanya renungan tajam yang berjaya diterima Chanyeol.Selepas beberapa saat,akhirnya Hye Mi memberikan jawapan."Kenapa dengan awak ni? Kita ni tak tahu jadi ke tak nak kahwin tu.Parents kita tak bincang elok-elok lagi,kan? Kalau hubungan kita tak lam...." Belum sempat Hye Mi ingin menghabiskan kata-katanya,bibir Chanyeol telah hinggap di bibirnya terlebih dahulu."Jangan cakap macam tu.Saya tak suka dan saya tak nak.Arachi?" Kata Chanyeol selepas menjarakkan bibirnya daripada Hye Mi."Sudah-sudahlah buat filem romantik tu.Ikut saya," Kata Mr.Jo,guru disiplin yang paling tidak disukai oleh semua pelajar.Hye Mi dan Chanyeol memandang satu sama lain kemudian hanya mengikut langkah Mr.Jo.
----------------------------------------------- -----------------------------------------------
"Lain kali jangan buat macam tu kat sekolah.Faham?!" Marah Mr.Jo."Berapa kali saya nk terangkan? Saya hmpir terjatuh dan Chanyeol nk sambut saya tapi tak sangka yang bibir kami bertemu," Jelas Hye Mi dengan bersungguh-sungguh walaupun ianya hanyalah satu pembohongan."Tak kisahlah apapun.Orang boleh silap faham,tau? Berdiri kat sini sampai waktu rehat," Kata Mr.Jo dengan serius.Nampak sangat yang dia tak tahu apa yang berlaku antara Chanyeol dan Hye Mi tadi.Buktinya,bacalah ayat dia semula.Huhuhu..Setelah melihat Mr.Jo sudah jauh daripada pandangan,Hye Mi mula bersuara."Ni semua awak punya pasal!" Kata Hye Mi kepada Chanyeol dengan separuh menjerit."Saya pun tahu juga nak marah.Saya tak suka awak cakap macam tu tadi.Awak seperti tak yakin dengan hubungan kita.Awak menyesalkah jadi girlfriend saya?"Soal Chanyeol,Hye Mi terkejut."Tapi..awak tu sangat kebudak-budakan! Janganlah nak sebarkan hal yang belum pasti," Marah Hye Mi.Air matanya bertakung."Awak suka bergaduhkan? Kalau parents kita tahu macam mana?" Soal Chanyeol lagi."Saya cuma..tak suka.." "Apalah yang awak sukakan?" "Chanyeol! Kenapa awak ni?" "Saya kenapa? Awak pula macam mana?".......tiba-tiba,padang sekolah itu menjadi sunyi.Hye Mi mengelap air matanya yang bertakung,tidak mahu ianya mengalir.Tidak mahu kelihatan lemah.
Di rumah☆☆
"Hye Mi,tumpang tidur,jap.Wait...ada masalahkah?" Soal Hyun Woo.Asalnya mahu menumpang tidur di bilik Hye Mi..biasalah..memang selalu je mengganggu ketenangan adiknya itu."Tidur sajalah.Hye Mi tak ada masalah pun," Jawab Hye Mi,sedang berdiri di beranda biliknya."Hye Mi beritahulah.Kalau oppa boleh tolong,oppa tolong," Kata Hyun Woo,cuba membantu."Tak perlu buat apa-apapun.Cuma dengar je Hye Mi nak cerita," Hyun Woo mengangguk.Hye Mi terus memeluk oppanya itu."Hye Mi bergaduh ngan Chanyeol.Tak boleh nak cakap salah siapa sebab Hye Mi rasa,kami berdua memang sama-sama salah," Kata Hye Mi."Baiklah,dik.Oppa tak nak masuk campur hal korang tapi,oppa harap sangat yang oppa boleh tengok Hye Mi kahwin sebelum oppa pergi belajar balik.Oppa ada dua minggu je lagi.Jebal,sayang," Rayu Hyun Woo,masih memeluk adiknya dengan erat."Malam ni,jumpa dengan dia.Pergilah kat restoran mana pun.Asalkan korang boleh berbaik semula.Hye Mi janganlah pentingkan diri.Sebelum ni,dh pernah bergaduh ngan dia?" Sambung Hyun Woo lagi.Hye Mi mengangguk dengan perlahan.Dia berfikir.Selama ni,asyik Chanyeol sahaja yang mengalah dan yang pertama meminta maaf.Malam ni,giliran dia pula."Arasseo,oppa.Gomawo.Noreul jongmal saranghae," Ucap Hye Mi. "Anieyo.Everything for you,dear,"
★★★★★★★★★★
'Park Chanyeol..mana awak ni?' Soal hati Hye Mi.Tiba-tiba,kelibat seorang jejaka tinggi lampai berjalan menuju ke arah Hye Mi.Mereka hanya berjanji temu di taman rekreasi berdekatan sahaja.Tak perlu ke restoran untuk menyelasaikan masalah mereka."Bahayalah.Kenapa tunggu sorang-sorang?" Tegur Chanyeol.Bukannya ingin meminta maaf kerana lewat.Ingin sahaja Hye Mi pergi meninggalkan Chanyeol keseorangan di situ."Gwenchana.Tak perlulah risau kalau ada apa-apa yang terjadi.Tiada kaitan dengan awak pun," Selepas mendengar kata-kata Hye Mi yang agak memerli,Chanyeol mengeluh panjang kemudian berkata,"Huhhh..kenapa ajak saya berjumpa sebenarnya?" "Nak teruskan pergaduhan kita? Kalau macam tu,awak boleh baliklah," Jawab Hye Mi.Kemudian...sepasang tangan melingkar di pinggangnya."Tak nak.Sampai bila nk macam ni kalau kita sama-sama ego?" Kata Chanyeol sambil meletakkan dagunya di bahu Hye Mi."Mianhae,Yeol.Selalunya,awak yang meminta maaf.Tapi kali ini,biarlah ianya menjadi giliran saya pula.I love you.You know it,right?" Soal Hye Mi.Chanyeol mengangguk dengan pantas kemudian memberikan kucupan hangat di pipi Hye Mi." I will always love you,dear.Remember that," Jawab Chanyeol."Jom? Jalan-jalan?" Pelawa Chanyeol sambil menarik tangan gadis kesayangannya itu."Jom," Balas Hye Mi,disertakan dengan senyuman.
YOU ARE READING
Aduhai,Chanyeol!
FanfictionChanyeol merupakan seorang pelajar baru di XOXO High School.Baru sahaja hari pertama di sekolah itu,dia sdah trtarik dgan seorang pelajar perempuan bernama Hye Mi.Hye Mi juga sbenarnya sdah terpikat dngan Chanyeol.Tetapi,dia brusaha menyembunyikan p...