Dalam perjalanan pulang~~
"Hye Mi,sy nk tnya awk something,"Kata Chanyeol kpada Hye Mi."Apa dia?" Soal Hye Mi.Dia merenung wajah Chanyeol."Sy..handsome x?" Chanyeol brtanya kpada Hye Mi.Mulut Hye Mi trnganga stelah mndengar soalan itu.Chanyeol pula asyik duk usap2 blakang kpala."A..em,mes..tilah..hense..m," Jawab Hye Mi dgan tragak-agak."Yeke? Mcam x ikhlas je," Kata Chanyeol."Huhh..knapa ngan awk ni? Tiba2 je tnya soalan mcam tu," Kata Hye Mi smbil brpeluk tubuh.Keningnya pula terangkat."Eh,sorry lah klau sy buat awk rsa xselesa," Kata Chanyeol dgan nada cemas."Bukannya apa.Tapi..awk,rmah sy kt blakang tadi! Dah terlajaklah! " Hye Mi berkata kpada Chanyeol smbil mnunjuk ke arah rmahnya."Eh..xprasan pula.Patutnya sy hntar awk dulu.Tpi,ni pun jlan rmah sy jgak," Terus shaja air muka Chanyeol berubah.Dngan truja,dia brkata kpada Hye Mi."Rmah kta xjauh rupanya.Dlam lorong yg sama je.Klau sy thu dri awal lgi,tiap2 ptang sy akn prgi rmah awk,".."Hahaha.Ok,ptang ni awak dtang.Xpelah,sy blik dlu," Kata Hye Mi smbil mlambaikan tgannya kpada Chanyeol.Dia turut trsenyum lebar."Biar sy hntar," Chanyeol mnawarkqn dirinya."Amboi,jlan sikit je pastu smpai la kt rmah sy.Xpyah hntar.Bkannya jauh pun," Kata Hye Mi lalu dia trus mnuju ke rmahnya.
Petang###
"Hye Mi!! Kwan kmu dtang!" Jerit omma Hye Mi dri bwah."Sruh dia naik!" Balas Hye Mi pula,dri beranda.Beberapa minit kmudian.."Hye Mi..," Chanyeol mmanggil nama Hye Mi."Eh,Yeol.La,siap bawa buku lgi.Rajinnya," Kata Hye Mi.Chanyeol hnya trsenyum."Hahaha.Xde lah.Sy pun bukannya dtang nk ulang kaji.Ttapi,nk ckap something je," Kata Chanyeol."Ckap something lgi.Awk nk tnya sy yg awk tu hensem ke x? Baik x payah," Perli Hye Mi."Bukan..ok,kita dduk dulu bleh?" Soal Chanyeol."Ok,jomlah," Pelawa Hye Mi lalu mereka brdua pun dduk di atas bangku smbil mlihat pmandangan dri beranda rmah Hye Mi.Tiba2,Chanyeol pun mghulurkan sekuntum mawar merah kpada Hye Mi.Dahi Hye Mi brkerut."What...is this?" Soal Hye Mi."X kenal bnga ke?" Soal Chanyeol kpada Hye Mi pula."Bkan tu mksud sy tpi..untk apa bnda ni?" Hye Mi tdak brhenti mnyoal untk mndapatkan jwapan dripada Chanyeol."Awak...klau awk trima bnga ni,mksudnya awak trima sy.Tpi,klau awk x trima,mksudnya awak x trima sy jgak.So,pilih la," Jelas Chanyeol."Terima?" Soal Hye Mi dgan muka yg tdak faham."Fine..saranghae," Balas Chanyeol lalu dia trus prgi mninggalkan Hye Mi.'Aku x smpat nk trima pun.Dia tggalkan je bnga ni? Pnakut btul lah," Kata hati Hye Mi.
Chanyeol~~~
"Alahai...x malu btul lah aku ni," Bebel Chanyeol sendirian.'Tapi,klau Luhan thu camane?' Kata dia di dlam hati pula.
YOU ARE READING
Aduhai,Chanyeol!
FanfictionChanyeol merupakan seorang pelajar baru di XOXO High School.Baru sahaja hari pertama di sekolah itu,dia sdah trtarik dgan seorang pelajar perempuan bernama Hye Mi.Hye Mi juga sbenarnya sdah terpikat dngan Chanyeol.Tetapi,dia brusaha menyembunyikan p...