Hari yg dtunggu-tggu oleh Hye Mi sdah tiba.Oppa dia akn pulang!!
1.00 ptang--
"Hye Mi! Buka pintu ni!" Jerit oppa Hye Mi,Hyun Woo dri dpan pintu rmah."Oppa! Jap! Hye Mi dtang!" Jerit Hye Mi pula.Dia trus brlari ke arah pintu untk mnyambut oppanya.Smpai sahaja d dpan pintu,dia trus mmbukanya."Oppa! Rindu oppa! Wahh...hensem dh skarang ni," Usik Hye Mi.Oppanya trsenyum dan Hye Mi trus memeluknya."Ha,ha..nk peluk pun bgilah oppa msuk dlu.Omma appa mna?" Soal Hyun Woo."Diorang kluar.Oppa lapar ke? Hye Mi ada msak ramen skit tdi," Kata Hye Mi."Ramen pun ramen lar.Oppa dh lapar sgat ni.Tolong hidangkan.Oppa dh ltak beg dlam blik kejap," Pesan Hyun Woo."Nae,cpat sikit," Jawab Hye Mi.
Waktu makan~~~
"Hye Mi..Luhan camane skarang?" Soal Hyun Woo scara tiba2. "Hah? Luhan? Xyah tnya ah," Jawab Hye Mi pula."La,hari tu bkan main lgi awk,ye? Beria sgat nk crita psal Luhan kt oppa," Kata Hyun Woo."Ok.Taknak crita psal Luhan lgi.Hye Mi nk crita psal Chanyeol," Kata Hye Mi."Chanyeol? Chanyeol..oh! bdak baru tu ye? Okay,critalah," Balas Hyun Woo."Dia kan,oppa.Dia suka kt Hye Mi!" Kata Hye Mi dgan nada teruja."Perasan! Buerrk," Usik Hyun Woo smbil mmbuat muka jijik."Oppa! Btul la! Baru kelmarin dia dtang kt rumah," Kata Hye Mi dgan nada manja."Yelah..yelah.Lagi? Oppa nk thu psal Luhan.Ceritalah..," Hyun Woo mndesak Hye Mi."Okay,camni...," Belum smpat Hye Mi brcerita,tiba2, ada pnggilan msuk..dripada Luhan.
'Luhan? Wae?'
'Hye Mi..Sy nk jmpa ngan awk kejap.Sa..saya..ada bnda nk ckap,'
'Luhan? Knapa ni? Okay,pkul 3 awk dtang ambil sy ek?'
'Okay.Gomawo..Sayang awk,'
Luhan trus mmatikan pnggilan.Geli telinga Hye Mi apabila mndengar ayat2 trakhir Luhan tdi."Hye Mi ckap elok2.Hye Mi couple ngan Luhan,eh?" Soal Hyun Woo."Oppa! Aniya! Dahla.Hye Mi nk brsiap kjap.Pkul 3 Luhan dtang nk ambil Hye Mi," Kata Hye Mi lalu mninggalkan oppanya keseorangan di meja mkan.
3.00 petang###
Luhan tiba tepat pda masanya.Dia mmbukakan pintu kretanya untk Hye Mi."Gomawo," Kata Hye Mi sepatah smbil trsenyum.Selepas 10 minit,mreka pun smpai di sbuah taman."Han,knapa awk bawa sy dtang sini?" Soal Hye Mi."Awak...omma sy..sruh sy tunang ngan..anak kwan dia.Otteokae?" Kata Luhan kpada Hye Mi dgan muka yg resah.Tiba2,air matanya mula gugur.Hye Mi trus memeluknya."Luhan,takpelah.Dia omma awk.Awk prlu ikut apa sahaja yg dia ckap tau.Knapa? Awk tak suka ke dgan anak kwan omma awk tu?" Soal Hye Mi."Tak! Sy cuma sukakan awk!" Kata Luhan dgan sparuh mnjerit.Tangisannya smakin kuat.Itulah tujuannya untk mngajak Hye Mi kluar.Untuk mluahkan sgalanya."Han,mgkin kita tdak dtakdirkan untk brsama.Sy yakin,awk psti akn bhagia dgan dia nnti," Pujuk Hye Mi lagi.Di dlam hatinya,mmang dia rasa sgat kesian akan Luhan.Dlam beberapa minit,Luhan hanya mmbisu ttapi plukannya msih lagi erat."Han..camni.Nnti awk dh nk tunang.Apakata klau sy belanja awk mkan untk kali trakhir sbelum awk tunang?" Soal Hye Mi."Okay.Kaja!" Kata Luhan smbil mnarik tgan Hye Mi.Lalu,mreka brdua pun trus mnuju ke restoran.
YOU ARE READING
Aduhai,Chanyeol!
FanfictionChanyeol merupakan seorang pelajar baru di XOXO High School.Baru sahaja hari pertama di sekolah itu,dia sdah trtarik dgan seorang pelajar perempuan bernama Hye Mi.Hye Mi juga sbenarnya sdah terpikat dngan Chanyeol.Tetapi,dia brusaha menyembunyikan p...