"Yeol..saya takutlah," Kata Hye Mi secara tiba-tiba."Kenapa pula?" Soal Chanyeol sambil memegang bahu Hye Mi."Takut..kahwin.Huhuhu..lusa,Chanyeol!" Jawab Hye Mi.Chanyeol merenungnya dari atas,ke bawah."Apa pandang-pandang? Byuntae!" Sambung Hye Mi lagi.Chanyeol yang sedang makan di hadapannya pula hanya ketawa.Sebenarnya,mereka pergi ke restoran mewah yang agak jauh dari rumah.Dengan berpakaian uniform sekolah,habis sahaja waktu sekolah tadi,mereka terus ke restoran.Menikmati saat-saat terakhir bercinta sebelum menjadi suami isteri,kata Chanyeol."Hei,kalau byuntae pun,awak tetap milik saya juga nanti," Balas Chanyeol.Hye Mi menjeling kemudiannya tersenyum sinis.
---------------------------------------------- --------------------------------------------------
2 HARI KEMUDIAN##
"Hye Mi,gomawo.Akhirnya,Hye Mi dah jadi hak milik Chanyeol.That's why I love you,dear," Ucap Hyun Woo kemudian mengucup dahi adiknya.Hye Mi dan Chanyeol telah sah menjadi suami isteri dalam 30 minit yang lalu."Kau kahwin dulu,Chanyeol.Tahniah! Kau bukan main lagi usik aku hari tu,kan? Sekarang ni kau yang kena," Kata Luhan.Chanyeol tersengih-sengih sambil mengusap belakang kepalanya."Kau janji hari tu nak kahwin ngan aku,kan? Mana janji kau,ha?" Soal Baekhyun pula.Ahli Exo yang lain ketawa apabila mendengar kata-kata Baekhyun."Gossip je semua tu," Balas Chanyeol.Hye Mi memerhatikan Chanyeol bersama ahli Exo yang lain berbual sambil tersenyum sendirian.Tiba-tiba,ada suara menegurnya."Aku tahu,aku tak dijemput tapi aku nak minta maaf sebab tuduh kau macam-macam," Kata Ye Na."Kan aku dah cakap.Kau susah betul nak dengar," Balas Hye Mi.Sofea terus datang berdiri di sebelahnya apabila melihat Hye Mi bersama Ye Na."Kau ni kenapa? Hye Mi,kau jemput diakah?" Soal Sofea.Ye Na tunduk memandang lantai."Aku..tak,tak apa.Dia tak salahpun.Ya,aku jemput dia.Ye Na,pergilah ambil makanan," Kata Hye Mi.Ye Na meminta diri dan terus berlalu pergi.Sofea memandang Hye Mi sambil mengangkat kening."Tak apalah.Tu semua cerita lama," Kata Hye Mi.Sofea mengangguk tanda faham.
----------------------------------------------- -------------------------------------------
"Jagi,esok dh nak pergi sekolahkah?" Soal Chanyeol kepada isterinya,Hye Mi."Mestilah.Kenapa pula?" Soal Hye Mi kembali."Lah..tak seronoklah," Balas Chanyeol."Dahlah,takyah nak mengarut.Jaljayo.Saya nak tidur," Ucap Hye Mi,Chanyeol tersenyum."Tidur?" Soal Chanyeol."Habistu apa? Belajar?" Marah Hye Mi.Dia hanya memerhatikan Chanyeol yang menepuk-nepuk bantal di sebelahnya kemudian meletakkan kepalanya di bantal tersebut."Kenapa awak tidur kat sini?" Soal Hye Mi."Because I'm your husband," Jawab Chanyeol secara ringkas kemudian mengucup bibir lembut Hye Mi.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Hye Mi berjalan menuju ke lokar untuk mengambil bukunya.Tiba-tiba,dia terdengar beberapa orang pelajar perempuan sedang berbisik.
"E'eh..tu Hye Mi yang kena denda ngan Chanyeol oppa hari tu kan?"
"Nae.Tapi,sebab apa diorang kena denda?"
"Aku dengar,sebab...,"
"Sebab apa?"
"Encik Jo nampak Chanyeol oppa cium Hye Mi,"
"Kat sekolah? Tengok-tengok,Hye Mi yang cium Chanyeol oppa,"
Disebabkan hilang sabar,Hye Mi terus menyerang mereka."Korang ni dah kenapa? Ambil subjek mengumpatkah?" Pelajar-pelajar itu terdiam."Kitorang..tak mengumpat pun," Jawab salah seorang pelajar tadi."Korang jealouskah? Dia tu suami aku,tau? Aku tidur ngan dia semalam.Nak cakap apa lagi?" Balas Hye Mi.Pelajar-pelajar tadi tunduk kemudian terus pergi meninggalkan Hye Mi."Tahu,pun takut," Kata Hye Mi.Tiba-tiba,ada sepasang tangan melingkar di pinggangnya."Hebatlah isteri saya.Bangga," Kata Chanyeol.Hye Mi tersenyum.
5 tahun kemudian☆☆
"Chan Mi,appa dah nak pergi kerja.Nak ikut tak?" 5 tahun sudah berlalu,Hye Mi dan Chanyeol telah dikurniakan seorang anak perempuan yang diberi nama Park Chan Mi (Lol) . "Ngada ngadalah papa awak ni,Chan Mi.Chan Mi kena teman omma kat rumahkan?" Kata Hye Mi sambil meriba anak perempuannya di atas katil."Hye Mi..," Bisik Chanyeol di telinga isterinya."Nae?" Soal Hye Mi sambil memandang muka suaminya."I love you,dear.Always remember me,ok? Thanks..you're the best wife in the world," Bisik Chanyeol sambil menguntum senyuman."Saya pun cinta awak juga.Saya tak akan lupakan awak walau sesibuk mana pun saya.Awak pun,eh? Dahlah,pergi kerja," Balas Hye Mi.Chanyeol mengangguk kemudian memberikan satu kucupan di dahi,pipi dan bibir Hye Mi."Saya pergi dulu.Cari rezeki untuk keluarga," Kata Chanyeol kemudian berjalan menuju ke pintu.Hye Mi tersenyum dan diciumnya dahi Chan Mi.
Akhirnya..bahagia juga hidup Chanyeol dan Hye Mi..Sofea dan Baekhyun? Baru nak rancang perkahwinan..Selepas Hye Mi memberitahu tentang perasaan Sofea hari itu,Baekhyun terus meluahkan perasaannya terhadap Sofea..So,semua bahagialah..Apapun,thanks kepada semua pembaca dan terutama sekali kepada yang vote cerita saya.
YOU ARE READING
Aduhai,Chanyeol!
FanfictionChanyeol merupakan seorang pelajar baru di XOXO High School.Baru sahaja hari pertama di sekolah itu,dia sdah trtarik dgan seorang pelajar perempuan bernama Hye Mi.Hye Mi juga sbenarnya sdah terpikat dngan Chanyeol.Tetapi,dia brusaha menyembunyikan p...