:')

2.7K 200 11
                                    

Di restoran~~

"Awak.Nnti,klau sy dh tunang,dh tak ada lah orang yg akn ganggu awk nnti," Kata Luhan kpada Hye Mi.Tiba2 sahaja hati Hye Mi terasa sedih.'Ya,tak ya juga,' Kata Hye Mi dalam hati."Awak..awak x prnah pun ganggu sy.Awk buat sy happy adalah," Balas Hye Mi,skadar untk melegakan hati Luhan."Tapi,sy sayang awk," Kata Luhan lagi.Nmpaknya,dia mmang btul2 jujur trhadap perasaannya kpada Hye Mi."Ttapi,apa yg mmpu sy lakukan? Sy pun sayangkan awk.Sampai bila2.Sy harap awk pun begitu ttapi ingat,hnya sbagai rakan.Awk prlulah sayangi bakal tunang awak tu lebih dripada sy," Terang Hye Mi smbil brharap bhawa Luhan tdak brdegil."Tengoklah dulu.Kalau sy mampu," Balas Luhan secara pendek dan mereka pun sambung makan.Setelah hampir 1 jam di kdai makan,Luhan pun menghantar Hye Mi pulang.

Rumah Hye Mi~~

Sebaik sahaja memberhentikan kereta di hadapan rumah Hye Mi,Luhan trus trnampak Hyun Woo yg sdang mnyapu di halaman rumah."Siapa tu?" Soal Luhan."Errm..boyfriend sy," Balas Hye Mi smbil trsenyum kpada Luhan."Ha?" Luhan bersuara smbil mngerutkan dahinya."Tipu je..tu oppa sy," Kata Hye Mi.Luhan pun menarik nafas lega."Huhh..dh pndai mnipu," Hye Mi hnya trsenyum dan melangkah kluar dripada kereta Luhan kmudian melambaikan tngannya.Kereta Luhan pun brlalu dri rumah Hye Mi."Best prgi date?" Soal Hyun Woo smbil menyilangkan tngannya."Hihihi..oppa ni dh knapa? Jap..btul ke ni oppa Hye Mi? Rajin semacam je.Tiba2 pula mnyapu halaman rumah ni.Mcam prempuan la oppa..," Kata Hye Mi smbil ketawa."Suka hati engkau je,dik.Oppa ni jadi mangsa omma tahu,tak? Nak buat macam mana..adik sibuk pergi date," Perli Hyun Woo."Oppa,buat kerja kena ikhlas.Hye Mi ada gossip psal Luhan..nak tahu x?" Kata Hye Mi kpada oppanya."Ha,ceritalah.Apa dia,dik?" Soal Hyun Woo dengan teruja."Luhan nk tunang!" Jerit Hye Mi."Wah,tahniahlah,dik! Tahun dpan korang kahwin ek?" Kata Hyun Woo dgan tiba2."Oppa! Bukan Hye Mi! Luhan! Dia bukannya nk tunang ngan Hye Mi!" Jerit Hye Mi smbil menggoncang bahu Hyun Woo."La..Habistu knapa Hye Mi happy? X kecewa ke? Dia nk tunang tapi knapa ajak Hye Mi yg kluar?" Soal Hyun Woo."Aigoo..dia nk jumpa ngan Hye Mi sbab nk ckap psal tunang tu lah.Omma dia yg pilih.Dia x nak pun kt yeoja tu.Then,Hye Mi pun pesan la kt dia.Bnyak juga la Hye Mi bagi motivasi kt dia tdi.Hye Mi bukannya suka kt dia pun.Buat apa Hye Mi nk kecewa?" Jelas Hye Mi lalu prgi mninggalkan oppanya.Jika dia trus di situ,penatlah mulut dia untk mnjawab soalan oppanya nnti.

Chanyeol~~

Sdang Chanyeol menghirup udara yg segar di halaman rumahnya,tiba2 ada panggilan masuk.

"Yeoboseyo?"

"Yeol,hyung ada dpat berita baru,"

"Yakah? Hye Mi ada britahu psal Luhan ke? Apa dia?"

"Sabar.Ok,Hye Mi ckap,Luhan dh nk tunang ngan pilihan mak dia,"

"Mwo? Jinjja?! Aisshh..boleh caya tak ni? Nk ke Luhan tunang ngan pilihan mak dia?"

"Entah..Hye Mi ckap Luhan terima jer.Buktinya,tadi dia tak ada lah ckap yg Luhan nk lari dari rumah ke atau sbagainya,"

"Hyung,my chance..,"

"Yeahh..dah takde halangan dh nnti,"

"Okay,hyung..gomawo,"

Perbualan Chanyeol dan 'orang itu' telahpun berakhir.Ya,sperti yg disangka,'orang itu' ialah oppa Hye Mi,Hyun Woo.

Hyun Woo~~~

Flashback**

Ketika Hye Mi sdang bersiap-siap untuk brjumpa dgan Luhan,Hyun Woo trnampak telefon Hye Mi di atas meja makan.
'Sbelum Hye Mi trun,baik aku cari nombor bdak Chanyeol tu,' Kata hati Hyun Woo.Dia trus mengambil telefon Hye Mi dan mncari nombor Chanyeol.Nsib baik la dia tahu password telefon Hye Mi,klau tdak,tntu susah.Selepas dia menemui nombor telefon Chanyeol,dia trus mngambil nombor itu dan save dlam telefonnya.Kmudian,dia mghantar msej kpada Chanyeol.

To: BF Hye Mi

Annyeonghaseyo,ni oppa Hye Mi,Hyun Woo.Dia slalu cerita psal awak kt hyung.Ni Chanyeol,kan?

From: BF Hye Mi

Oppa Hye Mi? Ya,ni Chanyeol.Mcam mana hyung dpat nombor saya?

To:BF Hye Mi

Cari dlam telefon dia lar.Jgan risau,dia x tahu pun.Awak suka kat dia ke? Awak knal Luhan? Sy rasa,Hye Mi brminat ngan awak.

From:BF Hye Mi

Errmm..hyung jganlah britahu dia.Ya,sy knal Luhan.Dia slalu je sibuk bila sy brsama ngan Hye Mi.Btulkah Hye Mi brminat ngan saya?

To:BF Hye Mi

Btul la.Hye Mi dh trun! Luhan ajak dia kluar.Nnti pulak kita smbung,ek? Nnti hyung call klau ada apa2.

End of Flashback**

"Oppa?!! Mengelamun,eh?" Soal Hye Mi yang tiba2 muncul di hdapan Hyun Woo."Oh mak kau Chanyeol meletopp!" Hyun Woo melatah."Alahai,Lee Hyun Woo..melatah pulak! Apasal sbut2 nama Chanyeol ni?" Soal Hye Mi kpada oppanya.Hyun Woo tdak tahu bgaimana untuk mnjawab soalan adiknya itu.Kmudian,dia hentam sajalarr.."Adik tu yg slalu sgat cerita psal Chanyeol.Tu yg melatah pun smpai trkeluar nama dia," Terpaksalah Hyun Woo mmberi alasan sebegitu."Tapi,dpan omma ngan appa,jgan melatah mcam tu! Nnti bnyak pula diorang soal," Pesan Hye Mi kpada oppanya."Ya,tahulah..," Jawab Hyun Woo secara pendek smbil menggosok kepala adiknya itu.

Aduhai,Chanyeol!Where stories live. Discover now