"Oppa! Knapa ketawa tdi? Apa yg kelakar sgat? Hye Mi ckap ngan Chanyeol je tdi.Oppa ckap apa kat omma,hah?" Soal Hye Mi selepas menarik Hyun Woo ke dalam biliknya."Dah hbis membebel,sayang?" Jawab Hyun Woo.Mcam kenal je ayat tu..tentulah! Ayat itulah yang Hye Mi katakan selepas Chanyeol membebel tentang Baekhyun di telefon tdi."So..sbab tu lah oppa ketawa? Malu lah,Hye Mi! Mcam mana klau omma salah faham? Oppa!" Kata Hye Mi smbil menggoncang bahu Hyun Woo."Hahahaha! Marah la kat Chanyeol sbab dh buat Hye Mi cair.Hehehe," Kata Hyun Woo lalu keluar dari bilik Hye Mi.
###############
"Chanyeol!" Jerit Hye Mi,berharap agar Chanyeol akan berhenti berjalan dan terus memandangnya.Tetapi,sebaliknya pula yang berlaku.Mungkin Chanyeol tidak dapat mendengar panggilannya.Selepas Hye Mi mengambil buku di dalam lokarnya,dia pun terus menuju ke kelas.Subjek yg pertama adalah Sejarah.Seperti biasa,dia akn cuba sdaya upaya untuk menahan matanya dripada tertutup kerana mengantuk.
Waktu rehat###
"Yeol.Knapa snyap je hari ni?" Soal Hye Mi selepas duduk di sebelah Chanyeol yg sedang mnunggu Baekhyun untuk mmbawakan makanan."Awak tak tahukah? Sy sdang merajuk ni," Jawab Chanyeol smbil memuncungkan mulutnya."Merajuk dengan sy,ke? Wae?" Soal Hye Mi lagi."Awk ckap nk call sy semalam,kan? Awk lupa,eh?" Balas Chanyeol."Ah! Mianhae! Sy betul2 lupa! Mianhae!" Kata Hye Mi smbil menepuk-nepuk dahinya."Klau begitu,sbagai denda,awk kena teman sy jalan2 hari ni," Kata Chanyeol smbil bermain-main dengan rambutnya."Okay,petang ni sy temankan awk," Kata Hye Mi tnda setuju."Petang ni,pkul 3 sy akn jemput awk kat rumah," Kata Chanyeol."Nmpaknya,petang ni sy kena bgi oppa sy mkan ubat tidur.Klau tak,tentu kerja dia nk kenakan sy je.Sy pergi dulu.Dh lapar,bye!" Kemudian,Hye Mi trus berlalu meninggalkan Chanyeol.Ttapi,sbelum melangkah pergi,smpat lagi dia mncubit pipi Chanyeol.
##############
Tepat pukul 3,Chanyeol menjemput Hye Mi di rumah."Hai,yeol! Kita nk pergi mna ni?" Soal.Hye Mi sejurus masuk ke dalam kereta."Adalah.Duduk je diam2," Kata Chanyeol sambil tersenyum."Oppa awk mcam mana? Awk bagi ubat tdur ke?" Soal Chanyeol.Sebelum menjawab,Hye Mi membuat tanda 'peace' sambil tersengih."Taklah.Tadi saya msuk dlam bilik dia atas alasan nk lepak.Telefon dia sy dh sorokkan awal2 lagi sbab biasanya klau dia bosan dgan cerita sy,dia akn main game.Jadi,sy reka2 cerita yg mmbosankan,kmudian tiba2 je dia tertidur," Jelas Hye Mi."Hahaha.Dia tak cari ke telefon dia?" Soal.Chanyeol pula."Sy dh ckap kat dia.Klau dia brani nk lari,sy akan tekup muka dia ngan bantal," Jawab Hye Mi selamba."Hahaha.Okay2.Dah nk smpai," Kata Chanyeol.
############
"Yeol.Sy tak bawa duit banyak sgat.Knapa awk bawa sy kt restoran mcam ni.Mcam mahal je," Kata Hye Mi smbil memerhatikan setiap sudut restoran itali itu."Takyah risau.Sy tak suruh belanja pun.Sruh temankan je.Lgipun ni restoran omma sy.Viva Polo.Jap,eh.Nnti ada seorang perempuan yg akn join kita," Jelas Chanyeol membuatkan Hye Mi terlopong."Tak pernah ckap pun," Kata Hye Mi."For what? Lgipun awk sendiri mcam tak berminat nk tahu psal family sy," Kata Chanyeol smbil memuncungkan mulutnya.Tiba2.."Hai! Awk la Hye Mi tu,ek?" Soal seorang perempuan yg bermata bulat.
YOU ARE READING
Aduhai,Chanyeol!
FanfictionChanyeol merupakan seorang pelajar baru di XOXO High School.Baru sahaja hari pertama di sekolah itu,dia sdah trtarik dgan seorang pelajar perempuan bernama Hye Mi.Hye Mi juga sbenarnya sdah terpikat dngan Chanyeol.Tetapi,dia brusaha menyembunyikan p...