"Yeol,gomawo," Kata Hye Mi sebaik sahaja masuk ke dalam kelas kemudian mengambil tempat di sebelah Chanyeol."Gomawo untuk apa?" Soal Chanyeol."Pandai ambil hati omma saya," Jawab Hye Mi sambil tersenyum."Dia tak marah,ke? Klau macam tu,bolehlah kita cepat2 kahwin.Hihihihi," Kata Chanyeol kemudian ketawa nakal."Gatal! Nak beritahu omma!" Jawab Hye Mi."Omma setuju,kot," Balas Chanyeol pula."Cik Hye Mi,oii..pagi2 lagi dh mengorat," Kata Baekhyun sambil bercekak pinggang."Eh,mianhae.Duduklah.Buat apa nk mengorat Chanyeol? Bukannya hensem pun," Jawab Hye Mi."Tak hensem? Tunggulah Lee Hye Mi,ye?" Ugut Chanyeol.
"Lu.Kau dh tak gaduh ngan Chanyeol,kan?" Soal Sehun."Tak ada alasan aku nk gaduh ngan dia," Jawab Luhan."Oh Sehun? Knapa tanya macam tu?" Tegur Suho dengan dahi yang berkerut."Takde apa-apalah.Tanya,je.Sebab masa Chanyeol baru masuk sekolah,bukan main lagi gaduh.Hari tu,dh mesra," Jawab Sehun."Budak kecil tak tahu apa2.Senyap," Balas Kris.Luhan hanya tersenyum.Tiba2,Ye Na,peminat setia Luhan datang menghampiri mereka."Oppa! Sejak dulu lagi Ye Na ajak oppa teman Ye Na pergi jalan2.Dah berapa tahun,dah.Petang ni boleh,eh? Jebal," Rayu Ye Na."Kau ni gila ke,apa? Dia dh ada tunang.Takyah nk kacau kebahagiaan orang,la!" Marah Lay."Tunang? Ngan siapa?" Soal Ye Na dengan nada terkejut."Takyah nak sibuk.Yang penting,dia dh bertunang.Jangan kacau dia lagi," Kata D.O pula."Mcam ni ke peminat Luhan? Tak tahu perkembangan langsung," Giliran Chen pula untuk menyerang."Ramai lagi lelaki lain,lah.Macam lah hemsem sangat!" Jerit Ye Na."Habistu yang gila sangat kat aku apehal? Rasa kau tu cantik sangat? Siapalah yang sukakan kau agaknya," Luhan membidas.Ye Na kemudiannya hanya mengeluh dan terus berlalu pergi."Perempuan gila," Kata Tao.Ahli-ahli lain mengangguk tanda setuju.
"Hye Mi,Cik Yoon memang jarang masuk kelas,eh?" Soal Chanyeol kepada Hye Mi."Mungkin.Jap,eh.Gi toilet,jap," Kata Hye Mi."Nk pergi make up,eh? Takyah,la.Dah cantik.Duduk je kat sini.Teman saya," Balas Chanyeol."Saya tak minat lah make up ni.Awak ingat semua orang perempuan memang kerjanya make up,eh?" Marah Hye Mi."Ok,ok.Pergilah.Jangan lama sangat," Balas Chanyeol." Baru sahaja beberapa langkah Hye Mi keluar dari kelas,tiba-tiba dia ditolak dengan kasar oleh Ye Na.Nasib baiklah Hye Mi tidak terjatuh."Bahagia kau sekarang,ek?" Soal Ye Na sambil berpeluk tubuh."Memang dia selalu bahagia ngan aku.Knapa? Ada masalah?" Serang Chanyeol secara tiba2.Dia berjalan kemudian berdiri di sebelah Hye Mi."Kau pun macam aku juga,ek? Tak tahu orang yang kita suka dh bertunang?" Soal Ye Na lagi."Orang yang kau sayang? Maksud kau,Luhan?" Kata Hye Mi."Takyah pura2 tak tahu,Aku dh pernah cakap dengan kau,kan? Yang kau still menggedik ngan Luhan tu knapa?" Balas Ye Na lagi."Kau ni dah gila,agaknya.Aku tak perlukan lelaki lain,lah! Ingat aku ni gatal macam kau,ke? Kau nmpak tak mamat yang berdiri di sebelah aku,ni? Aku dh ada dia.Aku bukannya macam kau! Datang sekolah nak menggedik ngan laki je kerjanya.Baik kau berhenti sekolah,lah! Kau tak membantu sekolah ni pun.Takde fungsinya!" Jerit Hye Mi.Jari telunjuknya asyik bermain-main di hadapan muka Ye Na."Jadi,bukan kau,lah?" Soal Ye Na yang masih kebingungan."Tak kisah lah siapa-siapapun.Kau tak payah nk ganggu kebahagiaan orang.Ramai lagi lelaki,kan?!" Balas Hye Mi lagi."Dah-dahlah.Takde class ckap ngan orang macam dia,ni." Kata Chanyeol sambil memegang bahu Hye Mi.Dia agak terharu dengan kata-kata Hye Mi tadi.Terutama sekali ayat ini,'Kau nmpak tak mamat yang berdiri di sebelah aku,ni? Aku dh ada dia,' Kembang kempis hidung Chanyeol dibuatnya."Kau tepi,sikit.Aku tak nak tengok muka orang macam kau,ni," Hye Mi berkata kepada Ye Na.Hye Mi hanya melanggar Ye Na yang masih berdiri di hadapannya.Beberapa saat kemudian,Ye Na pun terus berlari menuju ke kelasnya.
Waktu pulang**
"Hye Mi,petang nanti awak datang rumah saya,boleh? Ajak family awak sekali," Pesan Chanyeol kepada Hye Mi."Knapa? Ada apa?" Soal Hye Mi."Saya pun tak tahu.Omma saya yg ajak," Jawab Chanyeol pula."Birthday dia,kot" Hye Mi meneka."Bukan.Tak apalah,awak datang sahajalah," Paksa Chanyeol."Arasseo!" Jawab Hye Mi sambil merangkul bahu Chanyeol.Tetapi,disebabkan ketinggiannya yang tak mengizinkan,dia terpaksa menjengketkan kakinya."Hahaha..tulah,pendek sangat," Ejek Chanyeol."Awak pun terlebih tinggi.Macam raksaksa," Balas Hye Mi pula.Akibat tidak tahan,Chanyeol mengangkat Hye Mi secara bridal style."Yahh! Park Chanyeol!" Jerit Hye Mi."What? Diam! Nnti orang tengok," Kata Chanyeol."Kejam!" Jerit Hye Mi lagi."Tak selalu,pun jagi," Bisik Chanyeol.
YOU ARE READING
Aduhai,Chanyeol!
FanfictionChanyeol merupakan seorang pelajar baru di XOXO High School.Baru sahaja hari pertama di sekolah itu,dia sdah trtarik dgan seorang pelajar perempuan bernama Hye Mi.Hye Mi juga sbenarnya sdah terpikat dngan Chanyeol.Tetapi,dia brusaha menyembunyikan p...