Happiness

2.3K 169 3
                                    

"Mcam mana? Dh selesai?" Soal Baekhyun kpada Chanyeol sejurus sahaja melihat lelaki itu melangkah masuk ke dalam kelas "Dah.Gomawo sbab tolong beritahu," Balas Chanyeol sambil tersenyum."Mana dia?" Soal Baekhyun lagi."Eh,jap.Mana,eh?" Baekhyun menepuk dahi selepas mendengar kata2 Chanyeol."Cari lah,wei.Hilang kan dh susah nk cari yg lain," Balas Baekhyun.

##############

"Petang nanti,ek? Okay,okay," Kata Hye Mi sambil mengangguk-angguk."Kalau tak datang nanti,siaplah," Balas Luhan pula."Untunglah awak,kan? Semuanya parents yg uruskan," Kata Hye Mi smbil menepuk-nepuk bahu Luhan."Untung ke? Hahahaha..betul juga.Tapi penat la.Ikutkan hati saya,taknak datang pun sekolah hari ni.Balik nanti,terus kena siap2 untuk bertunang," Jelas Luhan."Dah jumpa dia? Cantik tak?" Soal Hye Mi."Cantik,kot.Hehehe.Takpelah,dia baik.So,puas hati lah,"Kata Luhan."Kan sy dah ckap hari tu.Klau awk lepaskan dia,tak ke rugi?" Kata Hye Mi dengan kening yg terangkat."Hahaha.Gomawo," Luhan berkata kmudian memeluk Hye Mi.Hye Mi amat terkejut dengan tindakan Luhan ttapi dia tahu,Luhan bukanlah mmpunyai niat yg jahat.Hanya pelukan untuk seorang rakan bagi menghargai jasanya."It's okay.You're my friend,Lu.Forever," Kata Hye Mi smbil tersenyum.

############

(Pukul 3.00 petang**)

"Mana Luhan ni?" Soal Hye Mi smbil matanya melihat sekeliling rumah yg mewah itu."Dia nk bertunang,kan? Mestilah busy," Jawab Chanyeol."Aahh..betullah," Kata Hye Mi.Dalam beberapa minit kemudian,'kelibat' Luhan kelihatan.Ya,dia kelihatan amat kacak.Selepas 1 jam lebih,majlis pertunangan Luhan pun berakhir.Chanyeol berjalan ke arah Luhan sambil tersenyum manis."Tahniah,bro.Hebat lah kau.Padan," Ucap Chanyeol kpada Luhan.Luhan hanya tersenyum lebar kmudian membalas,"Gomawo.Kau bila?" Soal Luhan pula.Chanyeol kelihatan tersipu-sipu."Eh,kau ni.Ngan siapa lah aku ni?" Balas Chanyeol pula."Eh,Hye Mi adakan? Soalan apa pula kau ni," Kata Luhan."Haihh...cantik bini kau," Kata Chanyeol,mengusik Luhan."Bini apanya? Tunang je wei," Balas Luhan sambil tersengih-sengih.

##########

(Di dalam kereta)

"Awk dh jumpa ngan Luhan tadi?" Soal Chanyeol kpada Hye Mi."Dah.Cantikkan tunang dia tdi," Kata Hye Mi."Awk lagi cantik,lah," Balas Chanyeol."Kat sekolah tdi sy nmpak something,lah.Boleh awk terangkan?" Sambung Chanyeol lagi."Ha? Nmpak apa?" Soal Hye Mi yg kebingungan."Knapa Luhan peluk awak tdi?" Soal Chanyeol.Matanya masih lagi tertumpu terhadap pemanduan."Eleh,jealous kan? Takde apa-apapun.Cuma tanda terima kasih je.Dia terharu sangat kot.Hahaha," Jawab Hye Mi."Saya tak jealous la.Tanya je.Sy dah selalu peluk awak," Kata Chanyeol namun dalam hatinya,memang ada rasa cemburu yg membuak-buak."Takyah nk tipu,lah.Klau mcam tu,jangan duk gatal2 nk peluk sy dah nanti.Kan dah selalu," Perli Hye Mi."Janganlah macam tu.Gurau je.Saya boleh peluk bila2 masa je,kan? You're mine,right?" Kata Chanyeol dengan nada manja."Banyak cantik!" Balas Hye Mi sambil berpeluk tubuh."Tak cantiklah! Hensem," Kata Chanyeol pula,tidak mahu mengalah."Hensem lah sikit klau nk dibandingkan ngan budak tak betul kat rumah,tu," Jawab Hye Mi."Eleh..beritahu kat oppa dia nnti baru tahu," Ugut Chanyeol."Tak takut pun,lah.Balik nnti,sy yang belasah dia dulu," Balas Hye Mi lagi."Huhh..penat lah yang,oiii.Awak tu asyik nk menang je," Chanyeol hanya mmpu mengeluh manakala Hye Mi yg berada di sebelahnya sedang ketawa tak ingat dunia.

#########

"Mcam mana pertunangan Luhan tdi? Hye Mi tak jealous,ke?" Soal oppa Hye Mi,Hyun Woo."Jangan cari pasal lah,oppa! Buat apa Hye Mi nk jealous? Dia kan kawan Hye Mi," Balas Hye Mi sambil merenung oppanya dengan tajam."Betulke tak jea.." Belum sempat Hyun Woo hbis berkata-kata,ada mesej masuk.Dalam kiraan satu...dua..."Lee Hye Mi...awak rasa awak cantik,ke?" Soal Hyun Woo sejurus selepas membaca mesej yang diterimanya tadi."Memang cantik,pun.Yang tiba2 tanya soalan tak berapa nak cerdik ni knapa?" Soal Hye Mi smbil memandang oppanya dengan penuh hairan.Kmudian,Hyun Woo pun menunjukkan skrin telefonnya kepada Hye Mi.Hye Mi membaca mesej itu dengan penuh minat.Mesej itu ditulis lebih kurang begini.

Hyung! You know what? Hye Mi just said that I'm more handsome than you.So,what do you feel? Kekeke~~

Hye Mi hanya tersengih-sengih.Keakraban Chanyeol dan oppanya memang tak boleh dinafikan lagi.Berdasarkan cara bersapa lagi sudah terbukti bahawa mereka mempunyai hubungan yg rapat.Maklumlah,Hyun Woo akan menjadi abang ipar Chanyeol juga suatu hari nanti.Tidakkah begitu? "Lah..Hye Mi gurau je," Kmudian kedengaran bunyi getaran menandakan ada mesej kedua pula yg masuk.Ia ditulis begini,

Hyung! Hye Mi said that she will hit you first when she get home.Did she really do it?

"Oppa? Chanyeol lagi ke tu? Apa pula yg dia ckap?" Soal Hye Mi dengan suara yg agak perlahan."Nk pukul oppa dulu bila dh smpai rumah? Sini lah.Bgus juga awak ada boyfriend macam Chanyeol tu,Hye Mi.Tiap2 hari oppa boleh belasah awak," Kata Hyun Woo diikuti dengan senyuman jahat.Tak tahu apa yg perlu dilakukan,Hye Mi hanya mampu berlari menuju ke biliknya."Park Chanyeol! I'll make sure that you'll be die tomorrow!" Jerit Hye Mi."Elok sangatlah tu perempuan menjerit!" Balas Hyun Woo pula.

Aduhai,Chanyeol!Where stories live. Discover now