Malam,di rumah Hye Mi##
"Yeoboseyo..Baekhyun?"
"Ya,knapa Hye Mi? Ada masalah ke?"
"Nak tanya pasal Chanyeol.Dia ada ckap apa2 tentang perempuan bernama...Woori tak?"
"Takde pun.Tak pernah ckap pula.Knapa?"
"Yeke? Takpelah.Nak tanya tu je,"
"Hye Mi...Sofea..,"
"Dia suka kau.Bye,"
Perbualan Hye Mi dan Baekhyun pun tamat.Tergamam Baekhyun buat seketika.Adakah dia tersilap dengar? Sofea sukakan dia? Okay..hahaha..
#############
"Hye Mi nak oppa hantar tak hari ni?" Soal Hyun Woo kpada Hye Mi."Takyah nak tanya.Hantar je lah.Malas eh?" Balas Hye Mi pula sambil memakai kasut."Eh..takkanlah malas.Ni Lee Hyun Woo lah.Seorang oppa yg rajin," Jawab Lee Hyun Woo sambil tersengih."Tak dating ngan Chanyeol petang ni?" Soal Hyun Woo."Entah..tak kot," Jawab Hye Mi secara pendek.Entah mengapa,jika fikir tentang Chanyeol,pasti akan timbul persoalan tentang Woori.
############
Tiba sahaja di kelas,Hye Mi ternampak Chanyeol sedang berdiri di tepi tingkat.Mungkin melihat pemandangan."Yeol..," Hye Mi memanggil."Hye Mi,ikut saya," Kata Chanyeol kemudian menarik tangan Hye Mi.Hye Mi tidak mampu bersuara tetapi hanya mampu mengikut langkah Chanyeol dan ternyata Chanyeol membawanya ke bumbung sekolah."Yeol..wae?" Soal Hye Mi."Awk nak tahu ke siapa Woori tu?" Chanyeol menyoal Hye Mi."Ten..tentulah.Itupun kalau awk tak kisah," Balas Hye Mi."Okay..macam ni.Dia first love saya.Saya kenal dia kat sekolah lama saya.Masa dalam tahun kedua,dia merupakan student baru.Memang dia bukan pelajar yg pandai dan baik tapi,sy tergoda dengan kecantikan dia.Jadi,suatu hari tu,saya confess kat dia.Dia terima saya tetapi sekadar untuk mempermainkan saya.Saya dpat tahu psal tu pun sebab pada suatu malam tu, saya nmpak dia berjalan-jalan dalam keadaan mabuk ngan seorang lelaki yg dalam usia 20-an.Bila sy mendekati,dia menolak saya dan berkata,"Woii! Jgan msuk campur hal aku,lah budak mentah! Aku tak ingin lah dengan kau!".Lepas pada hari tulah sy dpat tahu yg dia jenis perempuan 'liar'.Itupun ada pelajar2 sekelas dia yg beritahu," Jelas Chanyeol panjang lebar."Kakak awk tahu pasal semua ni?" Soal Hye Mi."Tentulah.Dulu,bukan main teruja lagi sy beritahu kakak sy yang Woori terima sy.Kemudian,bila nmpak saya tertekan,dia tnya saya apa yg berlaku.Saya pun ceritalah semuanya," Kata Chanyeol.Ketika bercerita,masih mampu lagi dia tersenyum."Awk memang mudah jatuh cinta,eh?" Soal Hye Mi.Chanyeol mengerutkan dahinya."Mak..sud awk?" Chanyeol memandang tepat ke mata Hye Mi."Yelah,nmpak cantik sikit awk dah suka," Kata Hye Mi."Tapi awak lain.Saya dah kenal awk.Tak sama dengan perempuan lain," Jelas Chanyeol dengan bersungguh-sungguh sambil memegang kedua-dua tangan Hye Mi.Tiada sebarang jawapan yang diberikan oleh Hye Mi tetapi hanyalah pandangan tajam yg menusuk mata Chanyeol."Hye Mi..awak marah,ke?" Soal Chanyeol dengan nada manja."Marah sangat," Balas Hye Mi pula."Kenapa?" Soal Chanyeol."Kenapa awk nak sembunyikan tentang Woori tu? Masih ada perasaan?" Hye Mi menyoal dengan separuh berbisik."Maafkan saya.Saya cuma tak nak ingat balik pasal tu sebab saya rasa mcam teruk sangat kerana sukakan perempuan seperti dia.Tetapi syukurlah.Sekarang saya dah ada awk.Perempuan terbaik bagi saya.Percayalah.Saya hanya cintakan awk sahaja sekarang ni," Jelas Chanyeol dengan begitu ikhlas.Kemudian,senyuman mula terukir di bibir Hye Mi."Ya,oppa! Saya percaya!" Kata Hye Mi dengan begitu teruja.Kemudian,dengan pantas Chanyeol menarik Hye Mi ke dalam pelukannya.
YOU ARE READING
Aduhai,Chanyeol!
FanfictionChanyeol merupakan seorang pelajar baru di XOXO High School.Baru sahaja hari pertama di sekolah itu,dia sdah trtarik dgan seorang pelajar perempuan bernama Hye Mi.Hye Mi juga sbenarnya sdah terpikat dngan Chanyeol.Tetapi,dia brusaha menyembunyikan p...