Apa semua ni?

2.5K 179 1
                                    

Waktu sekolah dah tamat.Sudah tiba masanya untuk semua pelajar pulang.Biasanya,Hye Mi akn pulang dgan berjalan kaki tetapi hari ini,oppanya yg akn menjemputnya. "Oppa,bawa laju sikit.Hye Mi lapar," Kata Hye Mi kpada oppanya."Ya,tahulah.Lagipun oppa nk kluar kejap," Balas Hyun Woo."Urmm..kluar,ek? Ngan sapa?" Soal Hye Mi smbil mengangkat keningnya."Woi,dik.Takut oppa tgok.Dahla kening kau tu tebal," Hyun Woo cuba mengubah topik."Takyah la oppa nk tukar topik.Jawab soalan Hye Mi," Kata Hye Mi dengan tegas."A..em..ngan..kawan sekelas oppa dulu.Adik tak kenal pun," Kata Hyun Woo.Tiba2 mula timbul rasa curiga dalam hati Hye Mi."Dah sampai.Turun sekarang.Oppa dh lambat," Tanpa melengahkan masa,Hye Mi hanya menurut perintah abangnya.Apabila kereta oppanya sudah hilang dripada pandangan,Hye Mi pun trus menahan teksi di hadapan rumahnya.'Oppa ku sayang..maaf eh? Hye Mi terpaksa jadi spy.Siapa sruh rahsiakan dripada Hye Mi.Klau kwan oppa tu yeoja,Hye Mi nk ambil gambar then nk tnjuk kat omma.Boleh,eh?" Kata Hye Mi dalam hati.

Di sebuah restoran~~~

"Yeol.Dah lama sampai? Hyung hantar Hye Mi balik rumah jap tadi," Kata Hyun Woo sebaik sahaja ternampak Chanyeol sedang menunggu di sebuah meja."Eh,taklah Hyung.Gwenchana.Ada apa hyung nk jumpa sy?" Soal Chanyeol."Tak ada apa pun sebenarnya.Cuma nk ckap2 psal Hye Mi je," Jelas Hyun Woo."Ooh..tapi,psal Luhan nk tunang tu betul ke?" Soal Chanyeol."Betul la.Amacam? Happy tak? Apapun,hebatlah hyung,kan? Hyung main hentam je tadi.Tak sangka pula awak ni Chanyeol betul," Kata Hyun Woo dengan nada bangga."Hyung,ckap satu topik je,boleh? Haiisshh..hyung,kongsilah apa yg Hye Mi suka," Kata Chanyeol."Dia suka...makan.Ha..makan! Makan coklat then muka dia pun jadi comot.Masa tu la muka dia jadi lawak gila," Jelas Hyun Woo.Chanyeol tidak mampu berbuat apa-apa dan hanya tergelak.

############

"Hahahaha...hyung,sy takleh nk bayangkan mcam mana muka dia," Gelak tawa dan kata2 Chanyeol masih terngiang-ngiang di telinga Hye Mi.Rasa menyesal mula terasa akibat mengekori oppanya tadi.Apabila terbayangkan muka oppanya pula,dia terasa sperti ingin mencari 'jejaka gila' itu dan mencampaknya ke bawah dari beranda biliknya."Hyun Woo!!! Kau memang jahat!!!" Hye Mi menjerit sambil menggenggam cadar katilnya dengan begitu kuat."Apahal pula ni,dik?" Soal Hyun Woo selepas membuka pintu bilik Hye Mi."Keluar!" Kata Hye Mi kmudian menolak oppanya keluar dari biliknya.Pintu biliknya terus dikunci.

Keesokan harinya~~

"Hai,Hye Mi!" Hye Mi mendengar seorang lelaki menegurnya.Suaranya garau dan ia membuatkan Hye Mi mudah untuk mengenali suara itu."Ada apa?" Hye Mi bertanya kpada Chanyeol sambil berpeluk tubuh."Saya cuma..nk bgi ni kat awk," Kata Chanyeol smbil menghulurkan sekotak coklat."Tak payah,la.Sy tak suka langsung mkan coklat," Hye Mi berkata kmudian menolak coklat itu dengan kasar.Chanyeol hanya tunduk memandang lantai."Knapa prgi jumpa oppa sy?" Soalan Hye Mi membuatkan Chanyeol trkejut."Sy..cuma nk tahu psal awak,je.Takkan tu pun tak boleh," Kata Chanyeol."Mcam mana korang boleh knal? Korang ni memang jahat,kan? Nak ckap,ckap la elok2.Tak perlu lah nk mengumpat," Kata Hye Mi dengan nada serius."Hahaha," Chanyeol ketawa kecil tapi ianya ckup untuk menyakitkan hati Hye Mi.Tanpa melengahkan masa,Hye Mi membuat kputusan untuk pergi dari tempat itu dan menuju ke kelas.Tetapi,belum sempat dia pergi,tangannya ditarik oleh..Chanyeol! "Sy minta maaf.Sy tak suka tengok awak marah," Kata Chanyeol kemudian menarik Hye Mi kedalam pelukannya.Hye Mi dpat rasa selesa apabila berada di dalam pelukan Chanyeol."Hari tu sy dah ckap..sy suka awak," Kata Chanyeol kpada Hye Mi smbil membelai rambut gadis itu."Habis tu?" Soal Hye Mi."Sy janji..sy takkan sakitkan hati awk lagi.Tapi,awk sukakan sy tak?" Soal Chanyeol pula.Hye Mi hanya tersenyum dan melarikan dirinya.Chanyeol memerhatikannya sehingga dia hilang dripada pandangan.'Sukakan aku lah,tu,' Kata hati Chanyeol.

Aduhai,Chanyeol!Where stories live. Discover now