Mwo?!

2K 185 2
                                    

"Omma! Chanyeol ajak pergi rumah dia petang nanti," Kata Hye Mi kepada ommanya sambil memeluknya dari belakang."Petang nanti? Knapa? Rumah dia tak jauh sangat,kan?" Soal Puan Lee."Nae.Hye Mi pun tak tahu knapa.Rumah dia tak jauh sangat,pun.Lawaklah.Jalan kaki,eh? Hahahaha," Jawab Hye Mi."Alah,takkan nak jalan kaki.Kita pergi ngan appa,lah.Dia tak busy hari ni," Jelas Puan Lee."Appa tahu pasal Chanyeol?" Soal Hye Mi lagi."Omma dh cerita semuanya.Don't worry,my daughter," Kata ommanya.

"Dik,petang nanti pergi rumah Chanyeol,eh?" Soal Hyun Woo yg tiba-tiba sahaja masuk ke dalam bilik Hye Mi dan membuat terjunan di atas katil."Nae.Dahlah.Keluar! Hye Mi penat ni," Kata Hye Mi,mengusir oppanya."Penatlah sangat," Perli Hyun Woo."Oppa tak nak ambil Hye Mi sangat.Penatlah Hye Mi jalan kaki," Keluh Hye Mi."Eii,jalan ngan boyfriend pun takkanlah penat,kot," Kata Hyun Woo kemudian terus berlari keluar.'Sabar,Hye Mi.Jangan kejar.Nnti kena tidur kat dapur lagi dengan oppa kau yg tak berapa betul tu,' Bisik hati Hye Mi sambil menggosok-gosok dadanya.

CHANYEOL~~~~

"Chanyeol,tak pergi jemput Hye Mikah?" Soal Yoora,noona Chanyeol."Tak apalah.Dia pakai cantik-cantik,kasi surprise sikit.Tak bestlah kalau Yeol jemput,tak surprise,lah" Jelas Chanyeol."Yelah," Tiba-tiba,diiinnggg doonnngggg.....mungkin Hye Mi sudah datang.Chanyeol bergegas turun ke bawah dan tersenyum dengan sendiri apabila melihat Hye Mi yang berjalan masuk ke dalam rumahnya dengan penuh sopan santun.Dia terus berdiri di sebelah ommanya,Puan Park dan bersalaman dengan appa dan oppa Hye Mi."Jemput duduk,Tuan dan Puan Lee," Pelawa Puan park."Terima kasih," Ucap mereka."Minta maaf banyak-banyak sebab suami saya tak boleh sertai kita.Dia memang selalu sahaja sibuk," Kata Puan Park."Tak apalah.Yang penting,semuanya boleh berjalan dengan lancar," Kata Tuan Lee."Baiklah.Kalau macam tu,kita makan dulu.Lepastu,baru kita bincang," Kata Puan Park.Mereka pun memulakan aktiviti makan mereka.Selepas hampir satu jam,hanya tinggal sisa di dalam pinggan mereka."Chanyeol,bawa Hye Mi pergi jalan-jalan,jap," Kata Puan Park."Wae,omma?" Soal Chanyeol."Bawa je,lah," Balas Puan Park."Arasseo," Jawab Chanyeol sepatah kemudian membawa Hye Mi ke halaman rumah."Apa yg diorang nk bincangkan,ah?" Soal Hye Mi."Saya pun tak tahu.Kita..curi dengar,nak?" Chanyeol memberikan cadangan."Mwo? Saya nak tapi,tak apakah?" Hye Mi bertanya kepada Chanyeol dengan muka yang agak bimbang."Gwenchana,jagi.Jom," Kata Chanyeol kemudian menarik tangan Hye Mi.Gadis itu dibawa ke pintu belakang.Mereka masuk ke dalam rumah secara senyap.

"Diorang memang sepadan.Tentu diorang setuju sangat kalau disatukan,"

"Baguslah kalau begitu,Tuan Lee.Bila boleh kita langsungkan?"

"Seeloknya,minggu depan.Tuan Park macam mana?"

"Dia free je minggu depan.Lagipun dia dh selalu dengar Chanyeol cerita pasal Hye Mi.Dia setuju,je"

"Oh,baguslah.Jadi,pasal baju,biar mereka sendiri yg pilih.Yang lain,kita tolong settlekan,"

"Baiklah.Semuanya dh selesai? Kalau macam tu,kami minta diri dulu,ya,Puan Park,"

"Baiklah.Terima kasih kerana sudi datang,"

"Sama-sama.Tiada masalah,"

Selepas mendengar perbualan ibu-bapa mereka,Chanyeol dan Hye Mi terus berlari menuju ke halaman rumah."Awak! Kita kena kahwin!" Kata Hye Mi,separuh menjerit."Jagi!!! Minggu depan!" Jerit Chanyeol pula.Hye Mi terus menekup mulut Chanyeol sebelum keadaan bertambah parah."Hye Mi! Kita dh nak balik.Pergi ucap terima kasih kat Puan Park," Kata omma Hye Mi.Setelah mengucapkan terima kasih dan selamat tinggal,mereka pun terus pulang ke rumah.Ketika dalam perjalanan ke rumah,oppa Hye Mi,Hyun Woo hanya menahan ketawa daripada tersembur keluar.Mana tidaknya,adiknya yang kahwin dahulu.Sedangkan dirinya,masih lagi berstatus bujang."Oppa ni dh kenapa? Tak betul,ke?" Hye Mi berpura-pura tidak tahu."Tak ada apa-apalah," Jawab Hyun Woo.

8.30 malam~~~

"Hye Mi.Omma nk bincang sesuatu," Kata Puan Lee."Apa dia,omma?" Soal Hye Mi."Kamu ngan Chanyeol..minggu depan..hurmm," Puan Lee teragak-agak.Takut kalau anak perempuannya masih belum bersedia."Arasseo,omma," Jawab Hye Mi.Ommanya ternganga."Kamu kena kahwin,ni.Tak apakah?" Soal Puan Lee."Apa susahnya? Kahwin,je.Baguslah," Balas Hye Mi lagi."Wahh..baguslah," Kata ommanya."Chukahae,dik.Dari tadi oppa tahan ketawa.Sekarang ni dah boleh keluarkan.Hahaha," Kata Hyun Woo pula.Hye Mi hanya tersenyum malu.


Aduhai,Chanyeol!Where stories live. Discover now