Waktu rehat~~
"Sofea,bdak hensem tu tgah bratur,la" Bisik Hye Mi smbil mtanya sdang tumpu pda Chanyeol yg sdang bratur untk mmbeli mkanan."Mwo? Ulang balik! Aku x slap dgar kan? Kau ska kat bdak Yeol tu,kan?" Soal Sofea tdak ubah sperti seorang polis."Ha?Apa?Hurmm..jgan britahu sape2 ek? Aku nk sgat brcakap ngan dye tpi aku malu," Kata Hye Mi smbil tnduk ke lantai."Rahsia kau,prnah ke aku sebar? Kan dh jnji,kau jga rhsia aku,aku jga rhsia kau," Kata Sofea smbil trsnyum mnis.
Chanyeol***
"Baekhyun,Luhan mne? Takpe ker klau aku rhat ngan korang?" Soal Chanyeol."Mmang pnyakit kau ker ska tnya bnyak soalan skaligus kt org? Otak aku xsmpat nk proses jwapan kau thu?" Bebel Baekhyun."Klau mmbebel bleh plak otak kau nk proses.Laju plak tu.Kau gna line apa?" Soal Chanyeol,memerli Baekhyun."Whatever lar.Luhan skrang ada ngan Sehun.Xpelar klau kau rehat skali ngan kitorang.Bleh msuk geng Exo.Takyah nk pduli sgat ngan Luhan tuhh," Kata Baekhyun untk myakinkan Chanyeol."Exo? Apa tu?" Soal Chanyeol dgan dhi yg brkerut."Huhh..nsib baik lar kau kwan aku.Klau x,mmang aku blasah lar.Exo pn kau xknal? 11 llaki ensem and smart.Klau tmbah kau, jdi 12 lah.Amacam? Nak x?" Jelas Baekhyun."Aku dgar mcam sronok jer," Balas Chanyeol.Tiba2.."Dik,rmai lgi org tgah tggu gliran ni.Nak beli mkanan ke nk lpak?" Soal makcik kntin kpada Chanyeol dan Baekhyun."Mak cik xprnah knal Exo ker? Nak kitorang pggil lgi 10 member dtang sni untk blasah makcik?" Fuhlamak Chanyeol!! Baekhyun mlihat smbil mndgar stiap prkataan yg Chanyeol sbut dgan mulut yg trlopong.'Gila kau Chanyeol!! Makcik kntin kot! Takkan Exo nk gduh ngan prempuan tua!Jatuh la maruah!' Baekhyun brkata dlam hati.Dia melihat Chanyeol brlalu prgi tnpa memesan apa2 mkanan.Semua plajar yg ada d kntin msih lgi trpaku seolah-olah msa tlah trhenti.Baekhyun trsnyum sndiri apabila tringatkan stiap prkataan yg Chanyeol lmparkan kpada makcik kantin tdi.'Dia stuju untk jdi ahli Exo nmpaknya,' Kata hati Baekhyun.
~~~~~~~
"Chanyeol,mna Baekhyun?" Soal Suho."Sini!" Teriak Baekhyun yg sdang brlari ke arh Suho,Chanyeol dan lgi 9 org llaki."Korang xmkan ker?" Soal Kai."Aku xder mood.Klau Baekhyun,aku xtau knapa" Kata Chanyeol."Hye Mi!" Luhan tba2 mnjerit apabila mlihat Hye Mi dan Sofea sdang brjalan dri knyin untk ke klas.Mta Chanyeol dan ahli2 lain jga trtumpu ke arah Hye Mi kcuali Baekhyun yg mlihat ke arah Sofea."Eh,awk..," Kata Chanyeol.Smua sdang mmndang Chanyeol dgan kehairanan."Ya,Chanyeol.Knapa?" Soal Hye Mi smbil trsnyum lbar shingga klihatan kdua-dua lsung pipitnya."Ha?Takde apa2.Saja je," Kata Chanyeol.'Takkan dye x ingat yg dia snyum kt aku hri tu?" Kata hati Chanyeol."Kau pehal? Gnggu awek aku?" Soal Luhan.Dia cuma prasan.Hye Mi sndiri jga rsa mluat."Awek kau?" Soal Chanyeol smbil mnuding jari tlunjuknya ke muka Luhan."Eh,taklah.Kwan jer," Hye Mi brsuara untk mgelakkan slah fham brlaku.Nmpaknya Luhan klihatan mrah.Dia tringat yg Baekhyun ktakan kpadanya bhawa jika Luhan mrah,dia akn lakukan apa shaja.Untk slamatkan diri,dia trus mnarik tngan Baekhyun lalu mnuju ke klas.
~~~~~
"Baekhyun,kau ada nmber Hye Mi x?" Soal Chanyeol mmbuatkan mata Baekhyun mmbulat."Okay,kau dh brtmbah plik.Ada,tp kau nk buat apa? Klau Luhan thu kau mnta nmber tfon Hye Mi ni,kna cncang lah kau,"Kata Baekhyun."Whatever.Klau kau xbritahu dye,xkan lah dye bleh thu.Kta smart,tp tu pun xleh fkir," Jwab Chanyeol."Okay,ni nmber dye," Baekhyun mnyebut satu prsatu nmbor tlifon Hye Mi.Slepas mndpatkannya,Chanyeol mghela nfas lega.
YOU ARE READING
Aduhai,Chanyeol!
FanfictionChanyeol merupakan seorang pelajar baru di XOXO High School.Baru sahaja hari pertama di sekolah itu,dia sdah trtarik dgan seorang pelajar perempuan bernama Hye Mi.Hye Mi juga sbenarnya sdah terpikat dngan Chanyeol.Tetapi,dia brusaha menyembunyikan p...