•°28°•

2.1K 160 130
                                    

Gabriel:

Koko loppu päivä olikin mennyt siinä kuunellen Viljamin vihjailuja siitä, että Pyry varmasti tulisi bileisiin ja, että mun olisi pitänyt laittaa Pyrylle viestiä varmistaen hänen tulevan niihin bileisiin. Kaikki muut olivat olleet todella innostuneita Elmerin bileistä, jopa Juuli mikä ei viihtynyt kauheasti bileissä. Tyttö oli Pinjan ja Aavan takia kuitenkin päättänyt tulla. Olin päätynyt kotiini miettimään kuumeisesti sitä mitä pukisinkaan päälleni. En halunnut olla liian juhlallinen enkä liian alipukeutunut. Okei no pystykö ysiluokkalaisen bileisiin alipukeutumaan?

"Mitä mä oikeen puen Viljami?" kysyin turhautuneena asetellen puhelintani paremmin korvalleni.

"No siis ihan normi bilevaatteet. Haloo Gabriel, ei oo paha juttu!" Viljami naureskeli puhelimessa.

"Älä naura, tää on oikeesti paha tilanne!" tuhahdin puhelimeen käyden samalla katseellani läpi vaatteitani.

"No okei okei, laita vaik joku normi paita ja farkut ja that's it!"

"Varma?" kysyin tonkien vaatekaapistani valkoisen t-paidan ja sen seuraksi vaaleansinisen farkkutakkini.

"No oon oon." Viljami naurahti hiljentyen sitten. Kurtistin hieman kulmiani, mutta yritin keskittää kaiken huomioni mustien farkkujeni etsimiseen.

"Mun pitää mennä, Aava esittelee mulle sen yhii outfitteja ja mun pitää päättää mikä niist on parhain!"

"Okei kiitti avusta Viltsu", hymähdin painaen sitten punaista luuria. Samalla pieni 'jes' huudahdus pääsi suustani löytäessäni mustat polvista revityt farkut.

Tämähän outfit taisi sopia hyvin mulle. Bileet alkaisivat virallisesti kahdeksalta tai puoli yhdeksän aikoihin ja kello näytti melkein kahdeksaa, joten päätin hieman kiristää tahtiani. Mun pitäisi käydä vielä nopeasti suihkussakin eikä Elmerin luokse kävelty sellaisessa viidessä minuutissa.
Nappasin pyyhkeen ja painelin sitten suihkuun. Heitin likaiset vaatteet pyykkikoriin ja astelin sen jälkeen suihkun alle. Väänsin hanan auki tuntien hetken päästä hailean lämpimän veden ihollani. Huokaisin hiljaa sulkien silmäni. Olin luvannut itselleni aikaisemmin etten menisi vetämään mitään kauheita kännejä siellä Elmerin bileissä, sillä perjantai krapulat ei kuulostanu parhaimmalta idealta. Tiesin kuitenkin ettei Viljamia haitannut mikä viikonpäivä oli kyseessä, jos siellä viinaa olisi. Voisin sitten huomenna naureskella sen tyhmyydelle.
Sammutin suihkun hetken suihkuttelun jälkeen ja astelin viileähköön ilmaan. Nappasin nopeasti pyyhkeen käsiini lähtien sitten takaisin huoneeseeni. Eikun vain vaatteet niskaan ja menoksi.

•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°
Elmerin talon eroitti jo kaukaakin ainakin kovan musiikin perusteella. Onneksi olin pukenut sen farkkutakin päälleni, sillä muutenhan olisin kirjaimellisesti jäätynyt täällä hyytävässä ilmassa. Olin yrittänyt soittaa Viljamille, muttei se tietenkään ollut vastannut. Arvelin, että hän saattoi jo olla melkoisessa nousuhumalassa.

"Katoppa Gabriel!" Elmeri huudahti talonsa terassilta heti, kun olin päässyt hänen talonsa pihalle.

Virne levisi huulilleni,
"No heipä hei vaan. Onks paljonki porukkaa?"

"Joo, moni tuli tänne jo vähän aikasemminkin, mut onneks mitään tappeluja ei oo kerenny syntyy vielä", hopea hiuksinen Elmeri hymähti.

"Vielä." katsoin ystävääni kivuten terasille hänen seurakseen.

"Viljami on tainnu jo tullakkin?" totesin vilkaisten häntä.

"Joo. Sen voin sanoo et heti, kun sen näki viinat nii se oli menoa." nyökkäsin jätkälle samalla, kun hän nappasi taskustaan tupakka-askin ja otti yhden sormiensa väliin ja vilkaisi mua,
"Haluuks sä?"

Uskoit vääriin sanoihin🏳️‍🌈✔Where stories live. Discover now