Taehyung baru sahaja pulang dari tempat kerja terus ke butik pakaian mamanya dikatakan mamanya telah sediakan baju untuknya.
"Ma,Tae sampai da ni apa baju yang ma cakap tu,"maklum Taehyung seusai melabuhkan punggungnya di atas sofa tersedia.
"haa,ni baju yang ma cakap tu cantikkan kamu pakai nie sebab kita nak pergi rumah kawan pa kamu,"soal Puan Kim dengan senyuman lebarnya.Baju yang dipegang itu diambil Taehyung.
"aikk,peliknya kenapa Tae kena pakai suit cantik nie dan kenapa Tae kena ikut ma,malas rasanya Tae mahu ikut,"seloroh Taehyung malas untuk mengikut mamanya.
"alahai,ikut jela Tae ma ngan pa ada benda nak bincang juga dengan kawan pa kamu tu jadi kamu kenala pakai kacak,sebab dia ada anak juga,"omel puan Kim ke arah Taehyung.
"haihh,kalau kacak---maknanya anak dia perempuan ke?"tebak Taehyung dengan kening diangkat.
"ish,kamu ni banyak soal pula,sudahla pergi siap sana,"serabut sahaja Puan Kim dengan anaknya yang bertanya macam2.
Situasi lain,
"song jihyo!mana kamu nie da siap blom lama 2 sangat buat apa,"pekik ayah Jihyo dari ruang bawah.
Jihyo yang baru turun dari ruang atas itu terlihat cantik baju yang dikenakan berwarna merah hati.
"bisinglah,ayah nie tahula hyo nak turun tak perlu terpekik lolong der,"marah Jihyo yang menuju ke arah dapur untuk menolong maknya.
"haihh,sopan pulak bajunya ini tak,tak cukup kain juga dipakainya,"perli Tuan Song kepada anak perempuannya.
"suka hati hyo la badan hyo yang ayah senak tu kenapa,"balas Jihyo dengan tatapan tajamnya.
"jaga mulut,kamu tu Jihyo bagus kamu pakai macam tu sebab anak dia pun ada sekali,"jeling puan Song melihat anaknya.
"anak,maksud mak anak dia lelaki ke kalau Hyo kena pakai macam ni,"soal Jihyo yang bertanya pelik kepada maknya.Puan Song sekadar membatu diri.
Ding dong,
Pintu rumah keluarga Song berbunyi menandakan tetamu sudah tiba.Dengan kadar segera Tuan Song membukakan pintu untuk tetamunya.
"waa,lamanya tak nampak kau Kim,apa khabar sihat ke?"soal Encik Song kepada Tuan Kim seusai berpeluk mesra berjabat tangan pula.Encik Song melihat isteri Tuan Kim dan anak lelakinya turut ada.
"ehh,sihat aja Song kau la dalama datang lepak mamak,"perli Tuan Kim kepada Encik Song.
"masuklah,jangan sembang kat pintu tu karang orang cakap mesyuarat pintu pula,"pekik Puan Song kepada suaminya setelah melihat mereka masih di pintu.Yang lain hanya tergelak mesra manakala 2 lagi tidak.
Di meja makan,terlihat Taehyung susah melabuhkan punggungnya.Dia masih tidak melihat anak keluarga Song.
"Ma,mana anak mereka tak nampak pun katanya dia orang ada anak,"soal Taehyung ke mamanya untuk melihat anak keluarga Song itu.
"eheh,kamu nie tak sabar ke,"Puan Kim sudah senyum kambing kearah anaknya.Taehyung sekadar menggulingkan biji matanya.
"Song jihyo da siap blom,cepatla tetamu semua da ada nie,"bilang mak Jihyo supaya segera membawa makanan itu.
Seusai melangkah keluar dari dapur Taehyung segera memalingkan kepalanya untuk melihat gadis itu.alangkah terkejutnya Taehyung melihat Jihyo itu di mana dia berjumpa gadis itu di club dan juga ditampar.
Terus Taehyung beraksi riak sinis melihat gadis itu dan Jihyo masih tidak perasan dirinya diperhatikan.
To be continued...
💞 💞
YOU ARE READING
I'm fine (나는 괜차나) [ćōmplęťë]
FanfictionDi mana seorang suami sabar menghadapi isterinya yang liar dan pengambil barang terlarang.. Sentiasa memikat tetapi gadis itu memang sudah hati batu mereka berkahwin atas family,kisah di mana si suami sentiasa menyakat dan mempunyai isteri yang tid...