***
Sudah berminggu2 Jihyo dan Taehyung tidak bertegur memasing ego,kali ini Taehyung agak keras kepala sedikit.
Di stor belakang,Jihyo yang sedang mengemas stor itu terasa gatal satu badan di sebabkan debu yang banyak dia agak tak selesa tetapi dia tetap menghabiskan kerjanya dari tertangguh.
"aduh,tingginya dia nie gila ke tak pernah kemas alik2 aku,dasar pemalas berpuluh tahun kau tinggalkan stor,yang bilik bole kemas cam hampeh,"Jihyo mengomel disebabkan stor itu tidak teratur dia berusaha kemas.
Jihyo yang mengambil kerusi tanpa ada yang menolong terus panjat,"ala,ringan je kan aku sekejap je nak angkat kotak tu ye,cik kerusi,"Jihyo terus mengangkat kotak yang besar disangka ringan rupanya berat,dengan tak keseimbangan badannya kerusi tu bergoyang.
Jelebu kk!!
Jihyo jatuh kakinya di hempap dengan kotak besar tersebut,kebetulan Taehyung yang lalu melihat dan memandang sekilas terus sahaja dia berlalu.
"uishh,tengok je sial,gila jantan tu bini kena hempap pun tak kisah,"Jihyo mengerling sekilas pintu yang Taehyung lalu.
Setelah dia menyusun kotak2 tu dia berjalan ke almari dengan kaki terhincut ambil sahaja first aid dia duduk di atas sofa dan melihat kakinya.
"Aduhh,bengkak da ishhh,bangang punya kerusi dasar kambing aku nak angkat kotak je pun,ahhhh sakit,"Jihyo mengurut kakinya perlahan.
***
"Wei aku,nak drug kau,aku nak beli paling mahal,"wanita itu menyoal penjual dadah.
"kau nak bape aku,ada satu je nie nak tunggu stok bulan depan,"penjual itu memaklumkan hanya ada satu sahaja.
"bolela cukup tu,aku nak bagi orang je,"wanita itu mengambil barang tu dan meninggalkan premis tersebut.
***
Taehyung baru pulang dari rumah kawannya disebabkan tiada apa dibuat dekat rumah dia mengambil keputusan untuk keluar.
Taehyung yang tidak sengaja lalu hadapan bilik Jihyo terlihat gadis itu sedang baring kakinya dilihat tidak berbalut.
Dengan segera dia mengambil first aid dan memasuki bilik Jihyo,tersentak jihyo tetiba sahaja suaminya memasuki kamarnya.
"kau buat apa nie keluar la,"Jihyo terduduk tiba 2 Taehyung menarik kakinya dia berontak tetapi diam setelah Taehyung mengerlingnya tajam.
"kau duk diam aku tengok bengkak kau nie,lenkali jangan memandai sentuh stor tu,"sambil membalut luka Jihyo,Taehyung membebel di telinga Jihyo.
Jihyo hanya diam dan memerhati sejenak wajah kacak suaminya,iya dia sudah berubah sedikit dia jarang pergi ke kelab dan berhenti mengambil barang terlarang tu lagi.
"aku tahu aku kacak kau nak cakap beruntung kan dapat suami kacak macam aku,"tebak Taehyung dan iya berjaya membuat Jihyo bahang,dia tersenyum sinis lalu mendekatkan wajahnya ke jihyo,apa lagi terjarak sikit wajah Jihyo.
"aku da rawat bengkak kau lenkali ajak aku kemas sekali jangan seseorang,"Taehyung menyerabutkan rambut Jihyo dan terus berlalu membawa first aidnya.
"ishhh,asal aku malu tadi sakaila,"Jihyo sudah menekup mukanya kerana malu.
To be continued...
💞 💞
YOU ARE READING
I'm fine (나는 괜차나) [ćōmplęťë]
FanfictionDi mana seorang suami sabar menghadapi isterinya yang liar dan pengambil barang terlarang.. Sentiasa memikat tetapi gadis itu memang sudah hati batu mereka berkahwin atas family,kisah di mana si suami sentiasa menyakat dan mempunyai isteri yang tid...