IF-005

370 56 0
                                    

Song jihyo yang sudah bersiap2 untuk mengikuti Taehyung ke butik mamanya itu tampak geram kerana dia mahu pergi sendiri dan itu membuatkan dia tidak mampu membantah maknya kerana Taehyung.

"kenapa nie,ada masalah ke jika kau ada masalah bagila tahu takdela aku bawa perempuan yang bermasalah,"sinis Taehyung kepada gadis di sebelahnya.

Jihyo menjeling mendengar kata2 Taehyung itu,"iya,aku ada masalah dengan kau kalau kau tak bagitau mak aku takdela aku kena pergi dengan kau jantan,"bengang Jihyo menjawab soalan Taehyung.

"haha,kalau aku tak cakap macam tu kau ingat aku tak tahu ke yang kau akan singgah kelab lepas settle pilih baju,"tebak Taehyung kepada Jihyo dan itu membuatkan Jihyo semakin menyampah dengan Taehyung.

Di butik,

"eh,menantu Mama sudah sampai haa,marila tengok baju yang Mama da siapkan tu hyo,"ajak Puan Kim,Jihyo hanya turuti untuk mencuba baju yang dibuat oleh mak mertuanya.

"haa,Taehyung kamu tunggu la sekejap mama nak tolong Jihyo try baju kahwin dia tu sekejap,"beritahu Mama Taehyung untuk menunggu dia settle kan baju Jihyo.

Seusai menyarungkan baju yang disuruh Mama Taehyung,Jihyo hanya melihat dirinya melalui pantulan cermin lalu membuka tirai untuk ditunjukkan kepada Taehyung.

Taehyung melihat tirai yang dibuka itu dan terpampangla Jihyo dengan wedding dress dan itu membuat Taehyung tersenyum gembira melihat gadis itu begitu cantik dengan dress itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Taehyung melihat tirai yang dibuka itu dan terpampangla Jihyo dengan wedding dress dan itu membuat Taehyung tersenyum gembira melihat gadis itu begitu cantik dengan dress itu.

"Taehyung--,sudah2 la tersenyum itu apa kata kamu berdua amik gambar biar kenangan,memanglah mama tak salah pilih menantu,cantik orangnya,"Puan Kim sudah memegang bahu Jihyo dan Jihyo pula hanya senyum hambar.

Seusai selesai sesi mencuba dress Mama Taehyung menyuruh Taehyung dan Jihyo memilih cincin kahwin.Pada mulanya Jihyo sudah merancang untuk melarikan diri tetapi dia terikat kerana Taehyung.

"Haa,pilihlah cincin kau tu aku ada tempat nak pergi nie lepas hantar kau balik,"maklum Taehyung dan itu membuatkan Jihyo rasa rimas.

"kau pilih la sendiri aku nak bla ni kalau ada ngan kau rasa semak dan saiz jari aku sama dengan perempuan tu settle,"Jihyo yang sudah berkira untuk melangkah pergi itu sudah beritahu Taehyung tentang jarinya.

Taehyung hanya mampu menghantar dengan alis matanya sahaja dan bayangan Jihyo pun hilang.

Di kelab gangnam,

"Wei,Jihyo 2 hari tak nampak kau,pergi mana aku ada barang baik nie kau nak tak,"soal salah satu teman Jihyo,Jihyo yang mendengar ada barang baik itu terus tersenyum.

"mana,waaa aku rasa aku da ketinggalan banyak der kalau tak disebabkan keluarga aku,aku tak tau barang da ada,"keluh bibir kecil Jihyo kerana sudah 2 hari dia tidak ambil barang.

Selesai membeli barang dari temannya itu Jihyo terus berparti sehingga dia lupa yang hari sudah menginjak malam.

"haihh,bang si Jihyo nie tak balik lagi kenapa iyala Taehyung cakap Jihyo da balik sendiri sebab dia ada hal,"soal Puan Song kepada suaminya.

"takpela biar saya telefon Taehyung jap,"maklum Tuan Song.

"hello,Taehyung bole pak cik tanya Jihyo ada dengan kamu tak,iyala mana tahu kamu amik Jihyo untuk keluar bersama,"Tuan Song sudah bertanya.

"aikk,saya masih di luar saya fikirkan Jihyo da balik,takpe saya telefon dia dulula pak cik,"beritahu Taehyung dia sudah menganggak yang Jihyo itu pasti melencong.

Panggilan ditamatkan Taehyung lantas dia ke kelab Jihyo berada.

Uwerrkk!!terlihat Jihyo muntah 2 sambil ditolong rakannya."wei,Jihyo teruknya kau,aku rasa baik kau balik mabuk sangat kau nie,"perihatin rakan Jihyo yang melihatnya.

"diamlah kau,aku okay jom--,"tergantung percakapan Jihyo setelah tangannya direntap.

"Wei,kau ingat kau okay ke sekarang nie aku nak kau balik kau tahu tak mak ayah kau risaukan kau,menyusahkan la kau ni,"pekik Taehyung dengan urat lehernya timbul.

Jihyo rentap kembali tangannya dari dipegang Taehyung,"ish,kau nie semak la,suka hati akulah yang kau ikut aku nie kenapa,"Jihyo sudah naik berang.

Taehyung yang malas mahu melayan itu terus mengangkat Jihyo ke bahunya supaya Jihyo tidak kuat ronta,manakala rakannya sekadar terpinga2.

Taehyung yang malas mahu melayan itu terus mengangkat Jihyo ke bahunya supaya Jihyo tidak kuat ronta,manakala rakannya sekadar terpinga2

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

To be continued...

💞 💞

I'm fine (나는 괜차나) [ćōmplęťë] Where stories live. Discover now