"aduh,sakitnya kenapalah aku pergi tolong angkat benda bodoh tu,"ngomel Jihyo kerana menolong mak Taehyung mengangkat kotak berat berisi kertas yang banyak.
"aikk,ngomel apa tu sayang tula tadi orang nak tolong berlagak haa pastu pandai ngomel macam2,"Taehyung
sudah tersenyum suka melihat Jihyo yang menjeling dia atas bawah."kau diam eh,aku tolong sebab mak kau kalau tak disebabkan mak kau takkan aku tak buat dan sejak bila pula kau nak tolong aku,aku perhati kau duk negok aku buat benda nie seseorang,"seusai berkata sebegitu Jihyo terus meninggalkan Taehyung tetapi pantas Taehyung menarik lengan Jihyo.
"Nak pergi mana,baru nak ajak borak lagi,"Taehyung sudah mengangkat kening melihat Jihyo mahu pergi.
"Lepaslah,aku nak kemas barang la petang nie kan nak berangkat da,so kau kemas sendiri eh baju kau,"siap2 Jihyo sudah beritahu Taehyung yang mereka akan berangkat.
"Ouh,iyala,sayang ~~ tolongla sekali kemaskan awakkan isteri saya,"Taehyung memanggilnya manja Jihyo yang sudah menghilang itu,dia pun apa lagi pergi mengemas jugala kalau nak harap Jihyo dia da cakap kemas sendiri,sendirila alamatnya.
***
Skipp...
Perth airport,
Setiba di sana sebuah kereta yang di sewa oleh ayah Taehyung itu sudah tersedia barang2 mereka juga sudah simpan di bonet,terus Taehyung memecut dari perkarangan Airport itu untuk ke resort yang ayahnya tempah juga.
Jihyo yang melihat pemandangan bandar Perth itu berasa teruja kerana first time dia pergi keluar negara iyala keluarganya tidak la kaya tapi itu dia beli barang terlarang tu banyak pula duitnya.Pelik.
Taehyung yang melihat Jihyo di sebelahnya tersenyum suka iya dia merancang banyak aktiviti antara dia dengan Jihyo,dia pasti Jihyo tidak suka tapi apa dia kisah janji dia have fun.
Sesampai di perkarangan resort Jihyo melihat keliling itu dengan ekor matanya dia merasakan sangat cantik resort itu macam manala dia bole kahwin dengan lelaki macam Taehyung tapi dia masih tidak suka Taehyung memang dia takkan suka.
"whoaa,cantiknya macam mana ayah kau bole jumpa tempat nie,"soal Jihyo teruja melihat pemandangan di matanya.
"haa,nampaknya kau tak nyesal kahwin dengan aku,sepatutnya kau bersyukur kahwin dengan aku ada duit,muka kacak,pekerjaan stabil,"Taehyung bongkak Jihyo sekadar membuat muka selenganya.
"kau,nie tanya lain jawab lain malas aku layan kau,skang nie baik kau tunjuk bilik aku nak mandi,rimas,"malas mahu berlama Jihyo menyuruh Taehyung menunjukkan bilik.
Entah kali ke berapa Jihyo terpegun dengan pemandangan di hadapan matanya ini.macam2 dia dapat lihat pemandangan itu.bilik yang dia masuk kali ini boleh lihat bandar cantik itu sekali.
Seusai melihat pemandangan itu Jihyo berlalu ke tandas untuk mencuci badannya yang terasa lekit.Taehyung yang baru sahaja mengangkat barang bawa naik terus merebahkan dirinya ke atas tilam empuk.
Tiba 2 Taehyung baru teringat yang dia nak buat candle light untuk Jihyo,dia mahu berlalu tetapi baik dia mengingatkan Jihyo,"Wei,da siap mandi turun tau makan,"pekik Taehyung dari luar cukup buat Jihyo dengar.
Jihyo menyambung kembali mandinya selepas mendengar pekik kan kecil Taehyung.
To be continued...
💞 💞
YOU ARE READING
I'm fine (나는 괜차나) [ćōmplęťë]
FanfictionDi mana seorang suami sabar menghadapi isterinya yang liar dan pengambil barang terlarang.. Sentiasa memikat tetapi gadis itu memang sudah hati batu mereka berkahwin atas family,kisah di mana si suami sentiasa menyakat dan mempunyai isteri yang tid...