Üzerimde beyaz gelinligim aynaya bakarken hayallerimin içinde bu kadar güzel seyleri barındırmanin mutlulugunu yaşıyordum. Kapida arabasiyla beni bekleyen Kadir, aynaya bakarken gözündeki yaşlari benden saklamaya çalışan annem ve tabiki kuaförle tartışan Neriman:
- Olmamış ama bu bayan, ben böyle saç istememiştim. Baksaniza topuz cok yukarda. Size biraz aşağıda olsun yanlardan da bukle çıkaralım demiştim. Hiç benziyor mu?Surati kıpkırmızı olmuştu. Istedigi olmadigi icin. Ama ben cok mutluydum. Tam hayal ettigim gibi uzun bir gelinlik omuzlarinda dantel işlemesi ve omzuma inen duvağim. Her sey hayallerimdeki gibiydi.
Arabada herkes heyecanlıydı. Bir kisi hariç : Neriman. Istedigi gibi olmayan saçiyla uğraşıyordu . :
- Yapamadılar çok sinirliyim.
- Kızım saçın guzel ben begendim istersen uzme kendini bak düğüne gidiyoruz diyen annemle beraber yol boyunca konusmayan Kadir'e takildi gözüm. Dedesinin hastanesinin çıkmasının ardindan birkac kere gorusebilmistik. Artik degnekler olmadan da yürüyebilir ve sağlığı iyiye gidiyordu. Düğün tarihine kadar herhangi bir sıkıntımız kalmamıştı. Evlenince onlarla beraber yaşayacaktım. Odamizi hazırlamıştık. Her sey cok hızlı gelişiyordu.- Abi, heyecandan dilini mi yuttun yoksa diyen Neriman'a dikiz aynasindan bakti ve gülümsedi .
- Oh, çekmiştim. Suratinda oluşan en ufak mutsuzluga tahammül edemeyecektim artik.Kapidan indigimda Muhsin bahceden koşa koşa yanima geldi . Evimizin bahçesi dolmustu misafirlerle. Çalan saz bir yandan yemek dağıtan dayım ve misafirlerle ilgilenen amcam, yengem, kuzenlerim.. butun ailem buradaydi. Onlarin neşesiyle beraber bizlerle neşelendik. Oyun havalariyla oynayip kına tepsisiyle ağladık. Şimdi işte gitme vaktiydi. Kapida bekleyen arabaya binip duvak altinda aglarken arkamdan annemin çığlığını duydum. Kafami geri çevirmeme izin vermeyen Neriman'a sert bakışımla yeni evime adım atmıştım. Arkamda biraktigim ailemle beraber yeni ailen bana kucak açmıştı. Simdi yeni bir bahar başlıyordu.
Yol boyunca bu şehre geliş zamanim Neriman ile tanişma anım ve hayatima giren Kadir ile beraber aşkla tanışma firsatim olmuştu.
Elimdeki deftere bir seyler karalarken :
" kimin ıçin ne vakit çalarsa aşk;
Işte o vakit başlar ayrılıklar
Sila hasretini bastırır sevdanin kokusu
Tamamlanmak için bekler kavuşmalar..Bu sözler kalemimden döküluverdim. Ardimdan beni izleyen Kadir, defterimi aldi ve seslice okudu
- Cok guzel olmuş. Ama bir seyler eksik sanki?Ona "neler" der gibi bakarken eksik kısmı kendisi tamamlamıstı bile:
" eller buluşunca küçük dünyalarda,
Hani nerde sıla yolcusu,
Düşmüş bir kere sevdalinin yüreğine aşk,
Bekler de durur hasretle buluşmalar"Ağzım açık Kadir'in kaleminden dökülen dizeleri okurken şaşkinligimi gizleyemedim. Ona doğru bir hareketle kalkıp yanağından öptüğümd gözlerinin içinin parladığını görmek beni mutluluktan mest etti.
- Az daha kalemi elimden almazsan burada şair olup çıkacağım.
- Almak isteyen kim?.
- Bunu kimseye söyleme. Aramizda.Isaret parmağıyla dudağının arasina 'gizli' dermiş gibi işaret yaparken, onunla uğraşmanin hoşuma gidecegini düşünüp:
- Soyleyebilirim, hatta Neriman bunu duyarsa bayilacak.
Güldü.- O zaman sonuçlarına katlanırsın.
- Sonuçları nelermiş?
-Bilmem, sen hele bi dene.Gülüşlerimizi duyan Neriman kapıyı tiklatip açtı:
- Maşallah neşeniz bol olsun. Yalniz biraz ara vermeniz lazim. Misafirimiz var sizi görmek istiyor.
- Ki.. daha kim diye sormadan kucagima atladı minigim.
- Ablaaa..
- Muhsin'imm. Hos geldin ? Bir dakika Nasil geldin sen?
- Yengem getirdim o da icerde. Babaanneyle oturuyor.
- Bana niye haber vermedin? Diyen Kadir'e bakarak:- Seni aradim enişte ama acmadin.
-Nasil? Şaşkınlıkla odanin içinde telefonunu ararken:
- Çok özlemişim seni minigim.
- Bende abla. Nasilsin?mutlu musun?
-Tabiki mutluyum.
-Yengem seni okuldan mi aldi?
-Evet.-Buldum, evet aramışsın. Muhsin okul yaziyor bakin, diye telefonunu gosteren Kadir'e:
- Hadi ama boyle odayi mi bekleyeceksin abi, işin var senin. Evlenince işi de unuttun yaa, diyen Neriman'ın gafiyla beraber veda ettik.Bizi utandirmak icin elinden geleni yapan Neriman çalan telefonuyla gizli sakli telefon gorusmelerinden birini daha gerçekleştirmek için dişariya çıkmıştı.