OTUZ ALTINCI BÖLÜM

8 2 0
                                    

Beni gün ben gün yiyen Neriman ile Kamil 'in görüştüğünü herkesten saklamak oldu . Her aksam Nerimani evin içinde görünce bakışlarımı indan kaçırıyor, bazen de ;
- sen bunu nasil yaparsin . Hem kamil ile görüşüyorsun hemde markette çalışıyorum diye bize yalan söylüyorsun .
Diye avazın çıktığı kadar bağırmak istiyordum .
Neriman bendeki durumu farketmiş olmali ki birgün elimde tarak saçlarımı aynaya karşı tararken odaya girdi :
- hadi söyle. Bana ne demek istiyorsun .
Bakışlarım onu sorgular gibiydi.
- dayanamıyorum. Bazı şeyleri biliyorsun belli. Bakışlarından tavırlarından anlıyorum . Ne biliyorsun söyle bana Neriman .

Kapıya yaşlanmış kollarını birbirine dolayıp bana baktı. Ona bakmıyordum. Saçlarımı taramaya devam ettim .
- kemal ile görüştüğünü biliyorum .
- nasıl öğrendin bunu .
Sesi düşmüştü.
- gördüm sizi .
Yatağa yanima oturdu.
- özür dilerim Neriman. Onunla yaşananları biliyorum. Ama ben ona aşık oldum.
- markette çalışmadığını biliyorum .
- ne? Nerden çıktı bu  .
- nerde çalışıyorsun Neriman.
Bakışlarım onu delecek gibiydi. Abisi onun üstüne titrerken o nasıl meyhanede çalışırdı .
- markette. Yemin ederim.
- meyhane de olmasin .
- meyhane mi. Hizla ayağa kalktı ve odanın içinde tur atmaya başladı.
- meyhane nerden çıktı. Ben markette çalışıyorum . Hatta gel beraber gidelim göstereyim sana.

Yalan miydi söyledikleri . Dayım acaba yanlış mi duymuştu . Neriman'a inanmaya ihtiyacım vardı . Teklifini kabul edip akşam onunla markete gideceğime söz verdim . Kadir çalışıyordu evde yoktu.  Babaanne ve dede bahçede oturmuş sıcak havanın tadını çıkarıyordu . Onların yanına gidip biraz oturdum. Güneşi izlemek ve bundan sonra nasıl bir hayatımız olacağını düşünmek istiyordum .
- bak ne ördüm diye gösterdi babaanne.
Elinde iki şiş ile ördüğü beyaz bir yelek gösteriyordu bana.
- torunlarıma saklayacağım bunu.
Gözlerimden yaş akmaya başladı damla damla.
- ben mutfağa bakayim.  Diyerek hızla ayrıldım yanlarından.
Kendimi odaya kapattim ve artık anne olmayı dört gözle beklemeye başladım .

Kadir eve gelmeden Neriman ile birlikte markete doğru yola çıktık. Konuşmadan yürüyorduk.
- bende artık evlenmek istiyorum Hacer. Sen ve abimin mutluluğunu görünce beni de böyle seven biri olacak mi diye düşünmeden edemiyorum. Bir yanlış yaptım Bunu biliyorsun. Ders aldim artık . Kâmil çok iyi. Beni gerçekten seviyor Hacer.

Durdu ve bana baktı .
- ne diyorsun ?
- mutlu olmayı çok hakediyorsun Neriman. Sayende abin ile tanıştım ve bunu tattım. Seninde mutlu olmanı istiyorum.sana hep destek olacağım .

Yüzü güldü ve sarıldık .

Markete geldiğimizde onu görenlereselam veriyordu. Önlüğünü giyip küçük bir reyon karşısına geçti dolaptan getirdiği sucukları dizmeye başladı.
-bütün gece ürün tanıtımı yapıyorum . Istersen sorabilirsin. Bak şef orda.

Işaret ettigi yerde elinde kağıt kalem reyondaki ürünleri not alan kisa böyle gözlüklü birisi vardı . Yanina doğru ilerledim
- merhaba kolay gelsin .
- sagolun nasıl yardimci olabilirim?
- şurdaki bayanı tanıyor musunuz ?
- evet. Bir sıkıntı mi oldu yoksa?
- ben onun arkadaşıyım.  Ne zamandır burda çalışıyor?
- neredeyse bir ay olacak. Urun tanıtımı yapıyor . Neden sordunuz?
- yaa teşekkürler.

Diyerek hızla oradan uzaklaştım ve bizi izleyen Neriman in yanına gittim .
-özür dilerim Neriman. Ben bir daha duyduğum şeylere inanmadan önce sana gelip soracağım .
- aramizda hicbir zaman bir sıkıntı olmasin canım arkadaşım diyerek bana sarıldı .

Çok mutlu olmuştum. Neriman ile aramız düzelmişti huzurluydum. Onun yanından ayrılıp Kadir i aradim
- seni bekliyorum .
Dedim.
Onu evimize varmadan köşedeki park ta bekliyor olacaktım. Çok geçmeden köşeden göründü ve güler yüzüyle yanagimabir öpücük kondurup oturdu. Elini tuttum :

- bugün nerimanin çalıştığı markete gittim .
- sonunda gördün mü?nasıl ne iş yapıyor?
- ürün tanıtımı yapıyor . Memnundu.
Aslında bahsetmek Istedigim başka bir durum var. ..

Ona Neriman ile Kamil arasında olanları bahsettim. Neriman in da evlenip mutlu olmayı hakettiğini, ona bu yolda destek olmamız gerektiğini söyledim. Mutlu bir aile olmayı hepimiz hakediyorduk. Eve geçip sabaha kadar bu konuyu konuştuk ve kabul etti.
Sabah Neriman ile birlikte kahvaltı yaparken konuyu Kadir açtı .  Babaanne ve dede biraz karşı çıksa da kabul ettiler ve Neriman in evliliği için onay verilmiş oldu. Kâmil ve ailesi bir hafta sonra kız istemeye geldiler. Evin içindeki bu tatli heyecanın yanina bir de doktorun annemin sağlığının iyiye gittiğini söylemesi eklenmişti. Herkesin yüzü gülüyordu.  Soz yüzükleri takıldı ve iki ay sonra düğün için sözlendi.  Neriman ile daha önce olamadığımız kadar yakın olduk.  Birbirimizden evlenip ayrılacağı için üzülüyorduk ama onunda artk mutlu olacağını inanıyordum.  Kâmil ile aramızdaki sorunları kapatmış dayım ve yengeme ile bize destek oldukları her zaman minnettar kalacaktık.

Güzel şeyler cok hızlı ilerliyordu tadına varamadan.

SADECEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin