مرت الايام والشهور ونور لسه بتصارع في مرضهاا .. شعرها اتساقط شعرها اتخلها عنها بسبب الكيماوي .. القدر يحرق جواها حاجات كتير .. بس كان منقذ بالنسبه ليها .." على طول بنتزمر من البلاء بنتزمر من أي شي يخالف سعادتنا .. مابنكون عارفين انو البلاء دة هو الطريق الوحيد البخلينا نسعد طول عمرنا وما أي بلاء بوجع بس فتش فيهو السمح بتلاقهو"بعد شهور نور ملامحها اتغيرت وسط الكيماوي .. بس غياث ابدا ما اتخلى عنها وقف جنبها لحظه بلحظه .. اتخلى عن شغلو ومستقبلو عشان عمرو وحياتو .. نور كانت في نهايه جلساتها للعلاج ..اما نهى اتعلقت في جنان شديد ما كانت بتتحمل تبعد عنها ثانيه يمكن من حبهاا للاطفال ويمكن لعقدة عقمها العاشتها طول السنه الفاتت .. ______الساعه 2:00 صباحا نهى كانت قاعدة في سريرها وفؤاد نايم جنبها بتهزز في رجلها وحاسه ببطنها بتوجعها .. نهى: فؤااااد!!فؤاد:.......!نهى: فؤاد اصحى فؤاد بنعاس: اهلاًنهى: حاسه بسكاكين ببطني💔فؤاد قعد وبتثأب: انتي بتهظرينهى: شنو البخليني اصحى 2 صباحا واهظرفؤاد نزل من السرير قبل ما يخلل شعرو نهى: ماشي وين؟فؤاد: حنمشي المستشفىنهى بضحر: مش المفروض انت دكتور!؟😑فؤاد ختا ايدو في راسو: ايوة صح نهى:ياربي طيب تعال لاني بتوجع بجدفؤاد قعد جنبها وبدا يفحصها كان نعسان .. قاس ضغطها وعاينلها بزهول ..وهي مبتسمه فؤاد: نهى😳نهى: ايوة حامل 😻فؤاد: لاا بتهظري 💔نهى وقفت في السرير بزعل: ايوة بهظر وانا غبيه عشان عايزاك تعرف براك .. فؤاد طلع معاها ووقف جنبها قبل ما يشيلها ويدور بيها الغرفه (ملاحظين معاي الساعه 2 وشايلها😭) نهى بضحك: خلاص نزلني فؤاد: بحبك والله بحبك😻💜نهى باستو: وانا يفؤادي 💜فؤاد: بس كان في طريقه احسن من دي عشان اعرف 😑 نهى: المهم قدرت ابسطك وارسم الضحكه الاتمنيت اشوفها دي الساعه 2😂💜فؤاد غمض عيونو بفرح وهو بحاول يصدق باسها في عنقها وفي خدها .. _____في غرفه غياث .. غياث كان قاعد في بلكونه غرفتهم .. ما جايهو نوم .. نور صحت لما حست انو ما جنبها وقفت بخوف وبدت تدور عليه .. عاينت للبلكونه ابتسمت لما شافتو .. طلعت وباستو في كتفو .. غياث: ازعجتك!؟نور: لا.. بتفكر في بكرة؟غياث: عندي احساس انو بكرة في بوستف حيدخل حياتنا نور: ان شا الله سكتو وعاينو للسماء الصافيه .._____تاني يوم .. طلعو مع بعض لساحل نور ونهى وجنان كانو في مظلة وبعاينو ل فؤاد وغياث البسبحو.. نور كانت بتصور في حماسهم مع بعض ونهى مشغولة مع جنان البتبكي في اقل شي وعايزة اي شي .. نور: دلعتيها زياادة عن اللزوم استحملي يلا😂 نهى: وين انول جنان والانبساط البتدخلو فيني نور باست جنان: كفيلة انها تولد جواي عزيمه علشان اعيش..نهى: نور! نور: احكيلي نهى: تقترحي اسمي البيبي شنو؟نور: بيبي😳 نهى: ايوة نور: انتي حامل 😻نهى: حطير من الفرحه عاوز اصرخ بالخبر دة 💔نور مسكت ايدها: خليه بينكم عشان يتم على خير نهى: ححاول نور بابتسامه: مبروك يتربى في عزنا 😻نهى عاينت لجنان: عايزة بنوته تشبه الجنة الامورة دينور: يارب تؤام تمسيهم براحتك كمان😂💜 نهى بضحكه: دي احلى دعوة ولا ايه 💜..دردشو وسط الموضوع دة نهى لاول مرة تحس باحساس الاخت .. ريفال كانت دايما بتتصل على نور عشان تتطمن عليها.. وباسم واهلها كانو بسألوها حترجع متين لانها طولت!! .. بتتحجج بشويه اعذار .. اما باسم واريام علاقتهم اتطورت اكتر .. اريام بتعيش معظم وقتها مع باسم .. وباسم كان وسط فرحه كبيرة واريام جنبو ..