Mustafa: Anne biz geldik.
Annesi: Hoş geldiniz çocuklar
Emre: Ya biz size uyuyun demiştik ama dinlenmeniz gerek lütfen uyur musunuz merak etmeyin biz birbirimize sahip çıkarız.
Annesi: Anneler böyledir oğlum oğulları eve gelmeden rahat edemezler.
Emre: Biliyorum benim Annem de siz gibi sabaha kadar bekler.
Annesi: Anneler işte belki sizde baba olduğunuz gün ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız.
Mustafa: Anne biz seni fazla rahatsız etmeyelim sen uyu biz Emre'yle az sohbet ederiz.
Annesi: Tm çocuklar bu arada akşam aç gelirsiniz diye Hatice ablanıza abur çubur hazırlattım mutfakta yemek isterseniz oradan alabilirsiniz.
Mustafa: Çok teşekkür ederim bebeğim benim yaa
Emre: Çok teşekkürler iyi geceler tatlı rüyalar
Annesi: Size de iyi geceler çocuklar
Mustafa ile Emre mutfaktan bir kaç abur çubur ve biraz içecek aldıktan sonra odalarına çıkmaktadırlar.
Mustafa: Ödevi kontrol etsek mi ki?
Emre: Yani İngilizcesini de her hangi bir problem yokmuş Jacksona ben gösterdim.
Mustafa: Ne ara gösterdin ya?
Emre: Feribotta iken gösterdim ya sorun yok hatta bayah güzel olmuş dedi istersen bir daha göz atıp hocaya yollayalım.
Mustafa: Olur tabi ki de kim okusun?
Emre: Yani bence sen oku senin ödevin çünkü benim değil hoca bir şey sorarsa hemen cevap verebilmen için ne yazdığımızı bilmen gerek.
Mustafa: Tm o zaman başlıyorum.
Emre: Bu arada İtalya gibi bunda da ödül var mı?
Mustafa: Evet var kazanan kişi yanında bir arkadaşı ile ücretsiz İstanbul'u gezecek 3 gün boyunca
Emre: Vayy güzelmiş de biz kazanırsak biz gezdik ki zaten o nasıl olacak?
Mustafa: Onu ben düşündüm merak etme bizim sınıfta iki yakın arkadaş var çok iyi çalışanlar şehir dışından gelmişler bizim sınıftalar ve daha hiç İstanbul'u gezmediler eğer biz kazanırsak sende izin verirsen ödülü onlara vereceğim. Bizim sayemizde İstanbul'u gezecekler ne dersin?
Emre: Ohaa çok iyi fikir tabi ki de onlara verelim eğer işin içinde onlar varsa iş değişir sen şu ödevi bana bir versene bir kaç yere dokunuşlar yapalım da ödülü biz kazanalım ve o 2 arkadaşımızı mutlu edelim.
Emre Mustafa'nın elinden ödevi alır ve bir kaç dokunuş yaparak Mustafa'ya geri vermektedir.
Mustafa: Ne yaptın acaba çok merak ediyorum.
Emre: Hadi oku çok güzel oldu.
Mustafa hikayeyi okumaya başlar ve hikaye bittiğinde hiç bir şey demeden Emre'ye sarılır.
Mustafa: Emre bu ne hayatımda gördüğüm en iyi hikaye biz bu hikaye ile birinci olmayı bırak film bile çekeriz o derece güzel olmuş sen çok iyi çalışkan birisin ya bu arada babamın dediğini bir kez daha düşün yani o kafanı boş boş gezdirme sen çok iyi yerlere gelebilecek birisin biliyorsun dimi? Bilmediğin şey yok bu arada ya sen hiç dershaneye veya özel derse gittin mi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gezgin ve Meraklı
Ficção Adolescenteİnternet ortamında tanışan iki yakın arkadaşın beraber gezdikleri şehirleri ve yaşadıkları anıları içermektedir.