Mustafa: Evet şimdi kahvaltımız bittiğine göre bugün ne yapalım?
Emre: Bugün Barış Manço müzesine gidelim ne dersin?
Mustafa: Olur da nasıl gidiliyor ki?
Emre: Çok kolay hemen gideriz de bizim Furkan ile Bora da bizle gelir mi ki?
Mustafa: Bilmem dur soralım.
Mustafa arkadaşlarına seslenmektedir.
Şitt hey Deliler bizle bugün gelir misiniz?
Bora: Nereye gitceksiniz ki?
Emre: Barış Manço müzesine
Bora: Harbi mi bizim Furkan orayı merak ediyordu vlh süper olur
Emre: Hadi o zaman sizde gelin iki eğleniriz.
Furkan: Barış Manço'ya mı ohoh hadi gidelim.
Hızlıca arabaya binerek 4 arkadaş Barış Manço müzesine doğru harekete geçmişlerdir.
Furkan: İsterseniz arabayı sahil tarafıma çekelim. Çünkü müzenin olduğu yerde fazla park yeri yok ve ara sokak.
Emre: Olabilir tm o zaman ben şuraya çekeyim yürüyerek gideriz zaten.
Mustafa: Aynen öyle navi abi bizi getirir
Bora: Amcalara da sorarız yaa
Mustafa: Yok yok ya ne Amcası Allah korusun biz Emre'yle sormuştuk da bizi yanlış yere gönderiyorlardı. Aman deyim öyle bir hatayı bir daha yapmam hatta bir keresinde taksiye sorduk araba yoktu yanımızda adam bize uzak dedi gelin ben getireyim bulamazsınız dedi fln neyse navigasyon'dan baktık iki sokak arkadaymış yani taksici bizi kazıklayacaktı ama Allah'tan biz kazıklanmadık.
Bora: Vay beh sizin başınıza da gelmeyen olay kalmamış
Emre: Tabi ki de daha neler var neler bu arada buradan düz gidecekmişiz 2 sokak sonra sağ oradan sağ ve geldik.
Mustafa: Ohoh o zaman geldik gibi bir şey yani
Emre: Aynen öyle
Hızlı bir şekilde 2 sokak gittikten sonra sağ sağ döndükten sonra müzeye gelmişlerdir.
Emre: Evet arkadaşlar geldik. Barış Manço müzesi tam da karşınızda
Furkan: Vay beh ne güzelmiş 3 katlı galiba?
Emre: Galiba ama zemin katı da vardır bence 4 katlı da olabilir.
Furkan: Olabilir hadi girelim.
Emre: Girmeden isterseniz tarihçesini okuyalım.
Furkan: Olur aynen
Emre: 01 Şubat 1999 tarihinde aramızdan ayrılan büyük sanatçı Barış Manço değerli sanatçımızın evi 19.yy'dan kalma bir köşktür.
Köşk İngiliz Mr. Dawson tarafından 1895-1900 yılları arasında Pape Kalfa'ya yaptırılmıştır. Köşk, 1965 yılına kadar birkaç kez el değiştirmiştir. 1965 yılında John Whittall tarafından satın alınmış ve uzun yıllar Whittall köşkü olarak varlığını sürdürmüştür. Barış Manço,bu köşkü çok beğendiği ve romantik bulduğu için 1984 yılında satın almıştır. Barış Manço'nun, sanatsal ve kültürel birikimlerini, piyanosunu, ailesi ve sevdikleriyle geçirdiği mutlu anlarını barındıran köşk, Kadıköy Belediyesi tarafından müzeye dönüştürülerek, 9 Haziran 2010 tarihinde Barış Manço severlere kapılarını açmıştır. Müzemize hoş geldiniz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gezgin ve Meraklı
Genç Kurguİnternet ortamında tanışan iki yakın arkadaşın beraber gezdikleri şehirleri ve yaşadıkları anıları içermektedir.