Tiba-tiba dia bangun, menarik tanganku agar mengikutinya. Aku masih terkebil bila melihat ferris wheel di hadapan. Benda ni yang dia nak naik sejak awal tadi. Aku menggelengkan kepala melihat wajah terujanya. Ugh!
Tak mencabar langsung!
Bila pagar dibuka, dia mengemaskan pegangan di tanganku sebelum masuk ke dalam gendola. Aku memandangnya bila roda mula bergerak. Tadi rasa bosan tapi hati makin melonjak pula. Perlahan dan menenangkan. Seakan membuai ketika menikmati pemandangan. Syukurnya, cantik gila tempat ni bila malam. Dapat tengok semuanya dari atas... bersama orang yang tersayang.
Eh!
"People said, life is like a wheel. It always up and down, but in the end. You just need to enjoy it."
Aku menjongket kening mendengar suara perlahannya. Dia menoleh memandangku.
"Jatuh dan bangun, semua tu akan buat kita semakin kuat. Hujungnya, kita akan sentiasa menjumpai apa yang paling kita nak dalam hidup ni. Baekhyun sunbae hadir untuk selamatkan awak, tapi bukan dia penamatnya..."
Aku mengangguk membuatkan ayatnya tergantung. Nafas aku hela sebelum menyambung. "Dia bukan penampatnya, tapi awak. Saya berharap ia adalah awak, Taehyung."
Dia seperti terkesima.
"Awak sudi?"
Dia menundukkan wajah menyembunyikan senyuman. Aku berdecit, sengaja melanggar bahunya dengan bahuku. Eh, kejap!
Mataku membulat. Tak sedar yang kedudukan kami sekarang sudah semakin berada di puncak. Telefon aku keluarkan dengan laju. Kamera dibuka dan pantas bahunya aku tarik agar dia memandang sama. Beberapa keping gambar aku ambil bila dia mengambilnya.
"Kenapa? Telefon saya?"
Dia memasukkan ke dalam poket jeansnya. Oh, jadi dia nak larang aku guna telefon pula? Ish, dia ni...
"A legend said, when you kiss someone, top of the ferris wheel, you'll be with her forever."
"A-Apa? Ta---"
Mata aku kerdipkan beberapa kali hanya untuk menyedarkan diri yang dia sudah mencium aku. D-Dia percayakan legenda tu? Untuk apa? Maksud aku... Ah, sudah!
Aku hampir tak dapat rasa jantung sendiri bila dia menjarakkan wajah. Terasa anak matanya tunak merenung aku, seakan ingin aku tahu betapa dalam cinta dan kasihnya. Nafasnya dihela berat sambil menyandarkan dahi ke dahiku. Kedua belah tangannya menekup pipiku dengan ibu jari mengusap lembut.
"I never feel so calm like this. Thank you for accepting me, thank you for made me completed."
Aku tak tahu nak kata apa. Dia lebih mengusai keadaan sekarang. Nafasnya dihela lagi sebelum kembali mengucup bibirku.
"I love you."
Aku juga. Macam nak tenggelam aku bila dia macam ni. Haih, lemas! Tapi ya, aku suka! Kedua belah tanganku naik merangkul lehernya.
"I love you, too."
Dalam masa seminggu, aku berjaya.
YOU ARE READING
That Miracle || kth ✔
Short StoryIf you ever ask me why I choose to keep going, the answer is simple. Him. #5 in care ••• Cover by @-THEWOLY