Keluar bersama, sebab itulah dia berpakaian gaya macam masih budak sekolah. Aku melepaskan tawa melihat wajah yakinnya.
"Apa?"
Aku geleng. "Awak lucu. Kenapa tak bagitahu je?"
Dia pula yang menggeleng. "Tak seronok kalau bagitahu awal-awal. Jiyeon?"
Aku melirik tangannya yang dihulur kepadaku. Kenapa kali ni dia seakan bertanya sama ada aku nak menyambut tangannya atau tak? Sudahlah panggil guna nama aku.
"Taehyung?"
Dia jongket kening. "Hmm?"
Aku tersengih dan tanpa ragu menyambut hulurannya. "I love to be with you, always."
Dia tersengih malu. "Silly, come on!"
Dia menarik aku masuk ke taman tema. Wah, seronoknya! "Tae, nak naik yang tu?"
Dia arahkan mata mengikut telunjukku. "Pasti ke nak naik?"
Aku angguk. "Nak!"
"Baby, yang tu nampak macam bahaya je. Kita naik ferris wheel je."
Apa? Tak boleh, aku nak naik yang tu juga. "Tae..."
Dia kemam bibir sebelum akhirnya mengangguk. Aku keriangan macam kanak ribena dapat menaiki kapal lanun ni. Bila kapal bergerak ke hadapan, aku angkat tangan tapi Taehyung beriya nak peluk pinggang aku. Bila kapal bergerak ke belakang, tangan aku lepaskan lagi dengan jeritan tawa, tapi Taehyung makin buat muka risau.
Macamlah aku nak jatuh!
Turun saja dari sana, aku tergelak bila dia mula membebel. 'Kenapa nak lepas tangan? Kenapa tak pegang besi tu? Kenapa angkat tangan? Tak takut jatuh ke? Macam mana kalau jatuh? Sebab inilah saya tak benarkan awak naik benda tu!'
Bla bla bla!
Aku tak kesah jadi aku tarik lagi dia pergi ke bahagian permainan menembak. Dia diam dan hanya memerhatikan. Lima kali aku cuba untuk mengutip markah tapi gagal. Aku nak dapat patung tu. Jadi aku mula buat gaya manja agar Taehyung menolong.
Mulanya dia agak berkeras tapi lepas tu dia setuju juga. Dua kali je percubaan, dia dapat kutip markah yang lebih tinggi. Dan patung tu jadi milik aku akhirnya. Taehyung tergelak perlahan.
"Apa?"
Dia geleng.
"Awak yang ajak saya keluar, mestilah awak kena gembirakan saya. Lagipun awak yang pilih tempat ni. Cuma pelik sebab dulu kita okey je nak main semua benda. Sekarang macam semua benda awak tak benarkan saya main."
Dia hanya tergelak. Apa? Sejak tadi dia membebel, giliran akulah pula. "Tak seronoklah macam ni."
Taehyung berdehem. "Dulu saya risau, tapi saya tahu awak boleh jaga diri sendiri. Sekarang saya bertambah risau, sebab saya dah berikrar depan paderi, depan semua orang, dengan diri sendiri yang saya takkan benarkan awak terluka. Awak tanggungjawab saya."
Aku terdiam sekejap. "Tapi awak ada dengan saya? Bila saya terluka awak ada untuk ubatinya, bila saya menangis awak ada untuk jadi bahu saya, dan bila saya jatuh awak ada untuk menarik saya kembali bangun."
Lama dia terdiam sebelum tubuhku diraih ke dalam pelukannya. "Fine, but promise me. Never try something that can harm yourself."
Aku angguk.
YOU ARE READING
That Miracle || kth ✔
Historia CortaIf you ever ask me why I choose to keep going, the answer is simple. Him. #5 in care ••• Cover by @-THEWOLY