Pergerakanku terhenti bila Taehyung sudah melempar tepung ke wajahku. Aku terbatuk dengan rasa tak percaya. Wah, cuma wah! Ingat adil ke lempar aku guna tepung bila aku tengah buat kerja? Kalau macam ni sampai malam pun tak siap kek ni! Mendengar gelak tawanya yang kuat berjaya mengenakan aku buat hati ni macam nak meletup.
Argh!
"Tae... tak aci! Saya tengah buat adunan tepung, kenapa buat saya macam ni?"
Dia semakin tergelak. Siap bertepuk tangan bahagia. Wah!
"Saya tak kesah pun kalau kek tu tak jadi. Kita boleh makan benda lain."
Aku mengeluh kuat. Bahagian pergelangan tangan aku gunakan untuk seka mata. "Tadi awak yang beriya sangat nak makan kek! Ish, kalau tahu nak jadi macam ni saya pun tak hadaplah nak buat!"
Dia masih tergelak. "Kalau macam tu hadaplah muka kacak saya."
"Kim Taehyung!" Kan dah keluar suara serupa tertelan mikrofon. Bencilah dia ni! Aku tengah serius ni!
"Apa, Kim Jiyeon?" Dia turut menjerit tapi lebih kepada suara manja.
Kaki aku hentak. "Tak mahulah! Tak nak buat lagi!"
Aku bersedia untuk meninggalkan dapur bila terasa kepalaku dilempar sesuatu. Sakit gila. Pantas tangan aku bawa ke rambut. Cecair yang melekit. Telur? Bibir aku gigit menahan geram. Dia memang nak cari gaduh dengan aku. Perangai macam--- Ihh! Ingat aku ni masih lagi kawan baik dia ke? Aku dah pun jadi isteri dia!
"Oh tengoklah tu! Kata tadi nak pergi, kenapa masih tercegat dekat situ?"
Mata aku pejam cuba mengumpul kesabaran yang tersisa. Dia memang suami yang baik, malah sempurna. Tapi kalau perangai bebudak dia datang balik, aku rasa kalau aku cekik dia sampai pengsan pun aku takkan menyesal. Aku dahlah tak ada pengalaman berhadapan dengan budak tujuh tahun yang suka minta perhatian, boleh pula dia cuba provok aku.
Tangan aku lipat ke dada sambil berpaling ke belakang. "Awak ni suami saya ke anak sa---"
Bicaraku terhenti bila sekali lagi terasa wajahku basah. Dan ia sangat busuk mengalahkan sampah. Aku kenal sangat benda ni. Minyak ikan. Sebelah tangan naik menyeka anak rambut yang terjatuh ke dahi. Nafas aku hela. Sekali, dua kali. Memandangkan dia tak berhenti ketawa, berdoa jelah yang dia akan selamat.
Tiga kali.
Kaki terus aku buka mengejarnya. "Taehyung! Awak memang dah melampau!"
Dia pantas melarikan diri dengan suara yang semakin kuat gelakkan aku. Berlari sana dan sini. Sisa tepung aku capai dan laju membaling ke badannya. Tapi dengan selama dia pusingkan badan, menjelirkan lidah mengejek dan berlari.
"Kim Taehyung, siaplah awak! Berdoa yang hayat awak masih panjang!"
"Berdoa yang kaki awak makin panjang!"
Tak guna!
Belum sempat dia mengelak, aku sudah melempar adunan tepung tadi ke wajahnya. Bukan itu saja, telur, minyak ikan, serbuk koko, dan segala benda aku boleh capai.
"Kim Jiyeon!"
YOU ARE READING
That Miracle || kth ✔
Short StoryIf you ever ask me why I choose to keep going, the answer is simple. Him. #5 in care ••• Cover by @-THEWOLY