It's important to read semua sampai notis kat bawah sampai habis or icey sumpah korang jadi katak wat umpan memancing hahah!
●️●️●️●️●️
Pangkalan Tentera Laut Di Raja Malaysia (TLDM), 32100, Lumut, Perak
2.30 petang
2 Jun 2019Krekkk!
Engsel pintu yang sudah berkarat berbunyi saat aku membuka pintu bilik itu. Sudah 4 tahun aku meninggalkan rumah ini sejak arwah ibu meninggalkan aku dan kakak. Kakiku melangkah masuk ke dalam bilik itu.
Sebuah kotak di atas katil berbalutkan kertas pembalut bercorakkan kartun Olaf dari animasi Frozen itu menarik perhatian aku. Aku melabuhkan duduk di atas katil itu. Kotak itu aku ambil lalu diriba.
Kotak ini ialah kotak peribadi aku. Terdapat banyak kenangan yang disimpan di dalamnya. Album gambar, hadiah hari lahir oleh kawan-kawan zaman sekolah dulu dan diari..... Aku terus mencapai diari tersebut. Halamannya diselak satu-persatu. Tak sangka aku ni jenis suka berceloteh. Catatan pada bulan April 2015 menarik perhatian aku.
✏️24 April 2015
Such a bad day but bile kenang balik lawak jugak. First, aku diprank mama katanya aku dah lambat ke sekolah and baru pukul 7.20 Pagi. Waaa dah pandai erk Mama sekarang?Terus meletus tawa aku. Entah kenapa gambaran di mana aku kalut berlari takut terlewat itu membuat aku rasa lucu. Dengan tudung sekolah yang serabai, roti sibuk dikunyah di mulut. Dah tak serupa 16 tahun!
✏️25 April 2015
Actually, aku rimas bila Fie dan Amy start sembang pasal sweet nyer pakwe diorang. Sweet sampai bersemut katanya. Heh! Sawit sampai buat semak aku adalah! Perangai buang tebiat sepupu aku, Sufi pula makin menjadi-jadi. Ada ke patut suruh aku pergi usha abang-abang navy bujang untuk dapat 'feel' cinta? Ahhh memang tak lah! Pengetua pun satu suruh aku tulis lagu cinta untuk weeding anak dia. Eh aku mana pandaiiii!!!✏️27 April 2015
Navy Day! Aku, Amy, Fie dan Sufi pergi bersama-sama memandang parent kami semua sibuk bertugas di kapal untuk lawatan para pengunjung nanti.Its also a weird day bila ada sorang Abang Navy KD Tunas Samudera ni. Entah kenapa bila dengan dia aku.... selesa? Suka? Entah aku sendiri tak tahu dan malas ambil tahu
Diari ini terus terlangkau hingga tarikh 16 November. Nampaknya sudah lama aku tidak berceloteh di situ.
✏️16 November 2015
I'm freaking miss you so much. Mana abang? Rian sedih bila abang tak ada kat sisi Rian waktu Rian sedih. Papa,mama semua dah tak ada....tapi Rian percaya abang masih kat luar sana. Rian masih setia menunggu abang.....Hati aku tiba-tiba dijentik perasaan sayu. Ya, aku menangis atas kehilangan pemuda itu dulu. Sungguh tidak sangka cinta pertama aku sebegitu berat dugaannya. Gambar yang terselit di dalam diari itu aku ambil.
Gambar aku dan 'dia' semasa majlis perkahwinan anak pengetua aku dengan salah seorang pegawai tentera. Kami berdua sama-sama memakai baju merah memandangkan itu temanya. Aku mengukir senyuman manis.
Cinta memerlukan pengorbanan. Cinta itu bagaikan racun yang telah mengubah hidupku.
Mata aku terus meilirik melihat cincin perkahwinan yang bersalutkan emas putih yang disarung kemas di jari manis ku. Aku memejamkan mata. Wajah insan tersayang menjengah fikiranku.
I'm ready. Ready to fight for this love.
●️
●️
●️
●️
●️
●️
●️
●️Iceycandiesss present
I Love You❗ Abang Navy™
✨⚓💙A Malaysian love story
🇲🇾🇲🇾🇲🇾Original idea by
Me and some of my kind and pretty friends ❤️❤️❤️❄️Hello, Hi and Assalamualaikum ^^ okay, first of all izinkan lah saya, Icey yang selekeh ini berceloteh sikit eh wahai para readers yang lawa gosh meletop top top sekalian.
Okay, first dari mana icey dapat ilham cerita? Panjang ceritanya but icey akan pendekkan. Ayah icey seorang Tentera Laut. Haa and mungkin ramai ingat novel ni sama dengan Abang Bomba I love you right? Actually icey pon tak ingat sangat jalan cerita dia but icey akan fikir untuk cipta jalan cerita sendiri and tak tiru orang.
Dah nama pon anak tentera mestilah icey dibesarkan dalam base. And ya idea ni tercetus bila icey selalu diheret sama oleh kekawan icey yang suka usha-usha brader brader navy tengah joging or gotong-royong.
And d situlah tercetusnya idea😂 terima kasih kepada kawan icey😂
Edit (10/11/21) tiga tahun sudah hahaha😂
Assalamualaikum and hello to my new readers💃
Icey nak ucapkan terima kasih sebab sudi meluangkan masa untuk baca karya pertama icey yang mengarut dan tak seberapa ni hahaha😂
Sebenarnya Icey rasa malu tengok cara icey sendiri menulis yang agak keanak-anakan...tapi takpe...ni sebahagian daripada proses belajar right? So yeah😂
Icey minta maaf jika karya ini tidak memuaskan korang... Insyaallah pada masa akan datang dengan izin Allah icey akan perbaiki semula ILYAN menjadi versi yang lebih elok... Terima kasih sebab sudi menyokong icey😊
Orait itu sahaja dari Icey segala kekurangan harap dimaafkan>< enjoy ur reading!
●️
●️
●️
●️
●️
●️
●️
●️『️I Love You❗ Abang Navy』️
Will you fight for this love?
✨⚓💙
[Iceycandiesss™|2019]
YOU ARE READING
I Love You! Abang Navy
Romance『️️C O M P L E T E D』️ Cinta dan lelaki. Dua perkara yang amatlah asing bagi Rian Aryana. Namun siapa saja yang minta untuk jatuh cinta? Dan siapa sangka Rian yang naif tentang cinta itu jatuh cinta? Lagi-lagi dengan Abang Navy yang sentiasa segak s...