1

1.8K 215 14
                                    

(  Warning! : part ni ayatnya sumpah baku tak tahulah kenapa. Mungkin sebab permulaan so tak biasa lagi. Saya janji akan improve pada part 2. Part 2 takkan ada lagi ayat baku, janji! 😂 Ya ya tahu chapter ni hambar. Saya dah bagi amaran, so yeah, bersedia hadapi segala kebakuan ayat yang ada. )

Matahari sudah mula melabuhkan tirainya .Langit sudah berubah warna dari biru muda ke warna jingga menandakan hari sudah senja.Jihyo berjalan dengan riang sambil tangan kanannya menjinjing sebuah bakul yang berisi buah strawberry . 

" La la la la la la la , aduh ! 

Tangan jihyo pantas mengusap kepalanya yang sakit akibat berlanggar dengan sesuatu. Sempat juga mulut kecilnya merungut kecil .

" Hye ,little girl ."

Sepasang tangan putih pucat dihulur kepada jihyo bagi membantunya bangun dari jatuhnya tadi. Jihyo menyambut huluran tangan itu tanpa rasa syak wasangka . Sebaik sahaja dia bangun , kepalanya mendongak ingin melihat siapa yang melanggarnya.

" Omo ! "

Tangan jihyo naik menekup mulutnya  sahaja . Mata pula sudah  terbeliak apabila melihat figura dihadapannya itu. Gigi taring yang panjang , mata yang hitam gelap . Tidak seperti hitam biasa tetapi ini , warna hitamnya kelihatan sedikit menyeramkan.

Tangan jihyo sudah terketar ketar memegang bakul strawberry-nya . Tubir matanya panas secara tiba tiba . Debaran di dada sudah tidak boleh dibawa berbincang . jantungnya seolah olah sedang berlari marathon .

" Awak .... vampire ? "

lelaki bertaring itu kelihatan tersenyum kecil. Memaparkan taringnya dengan lebih jelas.

" Yes , i am , my lady . "

Wajah jihyo semakin bertambah pucat . Hati kecilnya sudah menjerit jerit memanggil nama min yoongi .Bukannya tak pernah jumpa dengan vampire . Tapi , hakikatnya , sudah empat tahun dia tak berjumpa dengan spesies itu ! Tambahan pula , dulu , dia bersama dengan jungkook ,jadi tiada yang perlu ditakutkan.

tapi , sekarang ....

" Sa--Saya tahu vampire sukakan darah manusia yang fresh . Tapi ,tolong . Kalini saja , tolong lepaskan saya . Lepasni , kalau awak jumpa saya lagi , awak boleh ambil darah saya sebanyak mana yang awak nak. Tolong ! Saya mak hidup lebih lama ! "

Vampie bertaring itu sekali lagi tertawa kecil . Langsung tak nmenyedapkan hati ! Lagi menakutkan adalah !

" walau macam mana pun , saya tetap tak akan hisap darah awak , little girl . "

dahi jihyo berkerut . Sedikit sebanyak , rasa takut tadi beransur hilang .

" Kenapa ? "

" Because you're untouchable . "

Makin bertambah kerutan di dahi gadis itu .

" You're untouchable sebab awak milik the young jeon . Saya tak berani nak sentuh awak . Malah ,saya rasa vampire yang lain pun tak kan berani sentuh awak . Dia semakin berkuasa sekarang dan saya masih nak hidup lama . "

Serta merta wajah jihyo terpapar riak kesedihan . Young Jeon ? Itu jungkook kan ? Jungkook yang meninggalkannya selama 4 tahun .

" Aw--Awak kenal dia ? "

" Every vampire knows him ,little girl . Know that he marked you so that awak akan sentiasa selamat kalaupun awak terjumpa vampire lain . "

Perbualan jihyo dan vampire bertaring itu tamat begutu saja apabila ada suara yang memanggil jihyo dari jauh . Jihyo masih lagi kaku di tempatnya tadi . 

' Jungkook ,marked aku ? '

" Jihyo yah! Saya cari awak merata tempat, sayang. Awak buat apa dekat sini?"

" Yoongi."

" Ya, sayang."

Yoongi yang melihat ada air bertakung di tubir mata gadisnya itu terus sahaja membawa tubuh gadis itu ke dalam dakapannya.

" Saya, saya rindukan jungkook. "

" Ya, saya tahu. Nanti pasti dia akan datang balik dekat awak. Percayalah. "

Tangan yoongi naik mengusap rambut jihyo lembut. Dia curahkan segala kasih sayang yang dia ada pada gadis itu. Kalau ini bukan arahan pun, dia tetap akan buat begitu.

" Tapi, bila? Bila dia akan balik pada saya? Entah entah dia dah ada anak dekat sana. Dia tinggalkan saya. Dia tinggalkan saya macam saya ni tak penting pun yoongi."

" Sudah sudah, mari saya dukung awak. Kita balik ye?"

SUBMISSIVE

L I S A F I C E N T

collaboration with

herlalice

   

Submissive Where stories live. Discover now