Melangkah keluar dari kamar, tangan Jungkook menggenggam erat tangan Jihyo.
Mereka telah mencapai persetujuan dimana mereka masing masing akan memberi peluang. Mereka akan cuba dari mula dengan cara yang berbeza.
Tidak seperti perkenalan mereka yang mula mula dahulu. Dimana Jihyo sentiasa diseksa oleh jungkook. Dimana dulu, Jihyo itu hanya bahan mainan Jeon jungkook.
Kini, gadis itu bertakhta tinggi dihatinya.
Jimin yang melihat kehadiran mereka berdua tersenyum puas. Pasti sudah menyelesaikan apa apa sahaja permasalahan yang mereka alami.
“ i told you ”
Bangga Jimin berkata. Jungkook tersenyum nipis. Yang mana buatkan Jimin kaku.Itu kali pertama Jungkook tersenyum kepadanya. Biarpun hanya segaris senyuman kecil, jimin tetap berasa kagum.
“ taehyung mana? ”
Soal Jungkook pelik. Dia sedia maklum tentang Taehyung yang baru pulang dari Busan itu.“ keluar memburu. lapar katanya. dekat dapur tak ada darah yang dia nak “
Balas Jimin malas.Matanga kembali fokus menontot drama dikaca tv. Wajah Jihyo sedikit berkerut. Dia melepaskan tangan Jungkook lalu duduk disebelah jimin.
“ aik? Vampire pun layan Hotel Del Luna? ”
Soal Jihyo pelik melihat Jimin melayan drama.“ eh of course! nampak IU tu punya cantik perghh ”
Balas jimin tanpa segan silu. Jungkook yang duduk disofa bersebelahan mereka berdua sekadar menggelengkan kepalanya.“ kesayangan aku lagi cantik ”
Tenang Jungkook membidas mendatangkan senyuman pada wajah Jihyo.Namun lain pula Jimin. Dia berpura pura ingin muntah mendengar ayat tangkap leleh Jungkook itu.
“ sini, sayang ”
Jungkook mengarahkan Jihyo datang kepadanya. Takkan nak biar pujaan hatinya itu terus menempel pada Jimin pula.Silap hari bulan, Jimin tu yang Jungkook kerjakan kerana terlalu rapat dengan Jihyonya.
“ we’re on the same temprature now ”
Bisik Jungkook sesudah tangan nya melingkari tubuh Jihyo. Kepala Jihyo disandarkan pada dada bidangnya.Disitulah 3 skor vampire itu. Duduk diatas sofa menonton drama, tidak tahu bala yang bakal ditimpa mereka tidak lama lagi.
• • •
“ apa lagi kau nak? ”
Soal seorang lelaki berpakaian serba hitam kepada lelaki berhadapah nya.“ manusia tu. jauh dari The Jeons. dia bawa bala ”
Tenang lelaki itu membalas.“ tapi dia bukan lagi manusia kan? dia dah berubah. dia separuh dari kaum kau sekarang ”
Balas lelaki berpakaian hitam itu lagi.“ dia masih tak layak untuk Jungkook ”
“ tapi jungkook sebaliknya. dia tetap nakkan perempuan tu kan. apa boleh kau buat, Taehyung? ”
Ya, Taehyung. Dia mengeluh kesal.“ Hoseok, kau kena tolong aku ”
Taehyung masih tidak mahu mengalah. Padanya, Jihyo bertukarlah jadi vampire seratus peratus pun, dia tetap tidak layak untuk Jungkook.Hoseok mengeluh perlahan. Dia juga seorang vampire.
“ kau boleh lihat masa depan kan? Takkan kau tak nampak kehadiran Roseanne? kau jangan risau, dia akan datang dapatkan Jungkook ”
Balas Hoseok tenang.Taehyung terdiam. Dia fikir itu hanyalah ramalan palsu. Tetapi namknya dia silap. Roseanne Park, vampire perempuan gila yang sudah lama menyimpan rasa terhadap Jungkook bakal kembali ke bumi Seoul itu.
“ kau tak perlu risau. aku tak rasa half blood tu boleh kalahkan Roseanne. Dan Jungkook pula akan terleka dengan godaan Roseanne ”
Tambah Hoseok lagi.Dia yakin. Mansion mewah Jungkook bakal dilanda suasana kucar kacir tidak lama lagi.
SUBMISSIVE
L I S A F I C E N T
collaboration with
YOU ARE READING
Submissive
FanfictionSequel to Dominant. Sila baca dominant dulu untuk hadam jalan cerita dengan lebih baik hehehe. "you shall be my submissive and I shall be your queen" Kalau dulunya Jungkook adalah Dominant, bagaimana kalau sekarang vampire itu adalah Submissive?