Maaf kerana menghilang. Al kisahnya puas korek mana la idea ni em. Akhirnya idea kembali. Stay tuned! 💜
_________________________________________
" Jimin, kau teman aku jumpa yoongi harini."
Jimin tanpa banyak bicara pantas menyiapkan dirinya. Entah lah apa urusan jungkook mahu ke sana.
" Aku rasa betul apa yang kau kata. Aku kena hargai dia."
Jimin yang mendengar suara itu mula tersenyum kecil.
" Jadi, apa kaitannya dengan yoongi? Sanggup kau nak pergi jenguk kawasan dia yang penuh dengan serigala tu."
" Aku nak tanya yoongi selama aku tinggalkan jihyo, apa yang dia buat. Jihyo suka apa. Dia selalu ingat aku tak. Dia nakal tak. Aku nak dengar semuanya tentang dia. "
♡ ♡ ♡
Jungkook dan jimin bergerak ke kawasan yoongi ketika matahari berganti bulan. Semakin dekat mereka dengan kawasan itu, semakin kedengaran bunyi serigala menyalak.
" Kenapa kau datang ke sini? "
" Aku nak jumpa yoongi. Aku ada urusan dengan dia."
" Apa urusan kau dengan ketua kami."
Seokor daripada serigala jadian itu bersuara. Siapa tak sayang ketua kan.
" jungkook?"
Mendengarkan suara ketua mereka, pantas serigala serigala itu memberi laluan.
" Kenapa datang ke sini? "
" Aku nak bercakap, kita berdua. Boleh? "
Yoongi cuma menganggukkan sedikit kepalanya.
" Marilah masuk ke rumah aku."
♡ ♡ ♡
" mana Jungkook? "
Jihyo yang hanya memakai seluar pendek sesuka hati melabuhkan punggung diatas kerusi milik Jungkook.Rambutnya yang tadi dilepaskan malas malas diikat. Matanya bergerak lincah disekeliling ruangan luar mansion itu mencari lelaki dambaan hatinya.
Namun kosong.
" dia keluar dengan jimin "
Balas Taehyung yang entah dari mana muncul. Mata mereka berdua saling bertatapan." purple? Really? "
Soal Taehyung sinis saat dia perasan warna mata Jihyo. Dalam diam, dia memuji. Sesuai ungu dengan wajah cantik yang Jihyo miliki." and you're no longer a real human. impressive. but i dont think Jeon did that to you "
Sambung Taehyung lagi. Kerana dari tadi dia gagal mendengar detak jantung Jihyo.Biasanya, memang vampire sepertinya dapat merasakan detak jantung manusia apatah lagi perasaan mereka ketika itu.
" im half you now "
Balas Jihyo tenang. Bangga dengan dirinya yang bukan lagi seorang manusia lemah. Malah dia sekuat Jungkook tanpa dia sedari." you're dangerous "
Bidas Taehyung. Dia pernah lihat kesan manusia yang bertukar kepada half vampire seperti Jihyo. Sukar sekali untuk dikawal." so what? "
" jauhi young master "
Amaran Taehyung tenang.Secara tiba tiba, Jihyo bangkit kearahnya. Tubuh Taehyung tersentak menghempas dinding. Semuanya kerana tindak balas Jihyo yang sekelip mata mendekatinya.
Tubuh Taehyung kini terhimpit diantara Jihyo dan dinding keras itu, menyeksanya.
" dulu kau suruh aku jauhi Jungkook sebab aku manusia, dulu kau benci aku sebab aku lemah— sekarang kau suruh aku jauhi Jungkook lagi? Kalini sebab aku merbahaya? You fucking kidding me, you scumbag ! "
Api kemarahan Jihyo meletus begitu sahaja. Mata ungu nya menyala lebih terang. Jelas dia bengang dengan kata kata Taehyung yang padanya merepek.
" Taehyung? Jihyo? Woah— chill! "
Jimin yang baru tiba diruangan itu segera meleraikan Taehyung dan Jihyo.Melihatkan keadaan tidak tenang Jihyo, jimin mengangkat kening menyoal Taehyung.
" apa kau buat pada dia hingga dia triggered sampai macam ni? young master tahu ni, mati kau Tae "
Tenang namun tegas suara Jimin berkumandang memberi nasihat.Taehyung berdecit tidak puas hati. Sekelip mata, vampire kacak itu hilang dari pandangan. Jimin sekadar mengeluh malas.
" Jungkook mana? "
Soal Jihyo perlahan. Jimin memandang jihyo dari atas hingga bawah." bilik dia. pergilah, he's expecting you after all "
Balas Jimin jujur. Tidak menunggu lama untuk Jihyo lenyap dari pandangan nya.SUBMISSIVE
L I S A F I C E N T
collaboration with
YOU ARE READING
Submissive
FanfictionSequel to Dominant. Sila baca dominant dulu untuk hadam jalan cerita dengan lebih baik hehehe. "you shall be my submissive and I shall be your queen" Kalau dulunya Jungkook adalah Dominant, bagaimana kalau sekarang vampire itu adalah Submissive?