" Apa kau nak tiba tiba datang sini? "
Jungkook bermain dengan cincin di jarinya. Kepala langsung tak diangkat melihat siapa yang datang berjumpa dengannya.
" Bila kau nak cari jihyo? "
Dengar saja soalan lelaki itu, terus jungkook mengangkat kepalanya. Terletus tawa kecilnya.
" Bila? Seriously, bila? Kau ingat selama ni aku tak cari dia? "
" Maksud aku bila kau nak bersungguh sungguh cari dia. Mana usaha kau nak cari dia? "
Entah mengapa Jungkook terkesan dengan ayat lelaki itu. Mana usaha dia? Selama ni dia pergi jumpa yoongi setiap hari tanya yoongi mana jihyo. Pergi ronda hutan entah berapa pusingan. Dan sekarang lelaki itu persoalkan mana usaha dia?
" Kau tak tahu apa apa. Kalau itu je kau nak cakap dengan aku, kau boleh pergi. Semak aku dengan kau. "
Namjoon mengukir senyuman tipis. Jungkook, si hati batu. Apa pun yang orang nasihatkan semuanya dia tolak tepi.
" Tunggu dia di taman bunga. Aku tahu kau nampak dia. Kejar dia sebelum terlambat. Melainkan kalau kau nak dia sendiri serah diri dekat Argus gara gara kau tak tunjukkan usaha untuk dapatkan dia balik. Ya dia bukan sepenuhnya manusia, tapi dia masih manusia. Jaga hati dia. "
Namjoon melangkah keluar dari bilik Jungkook. Tangannya diangkat melambai sedikit.
Jungkook merenung melihat suasana hutan.
Ya, di sedar. Usaha dia tak mencukupi. Dia harus usaha lebih.
Tapi, ya, ego.
EGO
ego musnahkan semuanya.
♡ ♡ ♡
“ buang ego kau dan pergi pada dia ”
Jimin yang entah dari mana munculnya tiba tiba bersuara mengejutkan Jungkook dari lamunanya.“ Jihyo biasanya di taman bunga tu waktu waktu sebegini. pergilah sebelum dia berhenti ke taman tu. sekali lagi dia berhenti, kau tak akan dapat jumpa dia semula ”
Bebelan panjang Jimin itu mendatangkan kerutan diwajah Jungkook.
“ kenapa macam tu? ”
Soal Jungkook penuh keliru.“ sebab tu maknanya, dia sendiri serah diri pada Argus ”
Seringkas mungkin, Jimin berkata.“ pergi, Jungkook ”
Tidak berlengah lagi, Jungkook berdiri dari duduknya lalu bergegas ke taman bunga dimana dia terlihat Jihyo tempoh hari.
Kerana dia adalah seorang vampire, dia tiba di taman bunga itu tidak sampai 3 minit.
Dan seperti kata kata Namjoon dan Jimin, Jihyo ada disitu. Melihat kosong kearah bunga bunga yang bertaburan diatas tanah.
Cuma kali ini, dia berseorangan tanpa Jisoo disisinya seperti selalu.
“ there you are.. my love ”
Bisik Jungkook perlahan. Satu garis senyuman terukir diwajah kacak itu.“ i miss you ”
Suaranya dikuatkan sehingga berjaya menarik perhatian Jihyo.Gadis itu menoleh kearah Jungkook. Reaksi wajahnya berubah terkejut.
Tidak dia sangka akhirnya Jungkook datang kepadanya.
“ Jungkook..? “
Nama vampire kacak itu disebut perlahan.Tidak berkata apa apa, Jungkook berjalan kearah Jihyo lalu tubuh genit itu didakap erat.
“ i miss you. maafkan kebodohan aku. walau aku tahu aku tak layak untuk dimaafkan, tapi kali ni, maafkan lah aku. maafkan aku dan kali ni, aku akan jadi— submissive. i am on my knees only for you. control me. i am yours, my love ”
Jihyo tergamam seribu bahasa. Jungkook yang selalunya dominant kini berubah kepada submissive. Semunya demi Jihyo.
Dia betul betul menyesal kali ini dan dia betul betul sudah yakin yang dia masih menyayangi Jihyo.
Jadi, apa sahaja demi wanita kesayangan nya. Apa sahaja.
ehhhh jungkook and jihyo dah berbaikkk ke tuu 🥺
SUBMISSIVE
L I S A F I C E N T
collaboration with
YOU ARE READING
Submissive
FanfictionSequel to Dominant. Sila baca dominant dulu untuk hadam jalan cerita dengan lebih baik hehehe. "you shall be my submissive and I shall be your queen" Kalau dulunya Jungkook adalah Dominant, bagaimana kalau sekarang vampire itu adalah Submissive?