Hetedik fejezet

2.7K 122 8
                                    

A mardekáros lányok hálókörletéből az új diáknak nagyjából öt óra tájékában sikerült csak elszabadulnia, hiszen miután, némi beszélgetést követően, egyenruháját visszaváltotta érkezésekor viselt talárjára, betoppant a szobájukba Pansy, aki nem győzte méltányolni a Michelle ellen elkövetett merényletet.

A sárvérűekkel társalgó újonc, ránézésre, ezzel a tettével ismételten kivívta a prefektus szimpátiáját ugyanis az minden eddigi konfliktust feledve huppant le az ágyára és legalább egy órán keresztül, ha nem több, dumált neki egykori legjobb barátnője bűneiről és azok leendő megbosszulásáról. Mindeközben Gwennek volt ideje áttanulmányozni az új tankönyveit és, az időközben már sokkal közvetlenebbé váló Meghan segítségével, szert tenni néhány tavalyi jegyzetre, amik most nagy segítséget jelentettek neki a rá váró pótlásrengetegben.

A lány, mivel a mindig szétszórt Dedee és a problémája iránt teljesen közömbös Pansy nem lehettek a hasznára, Meghan társaságában indult fel a könyvtárba tanulni, akire látszólag olyan jó benyomást tett a nemrég végbe ment lelkizés, hogy önszántából ajánlotta fel a segítségét. Ez a gesztus Pansy nemtörődömsége után kifejezetten jólesett Gwennek, aki ennek ellenére azért még mindig nem döntötte el igazán, hogy kedveli-e Meghan Cartert, vagy sem.

Azt kétség nélkül tisztelte benne, hogy nem törődve a tömeg véleményével már első óta szoros barátságot ápol Dedee-vel, aki amellett, hogy a megbízhatatlanabbnál is megbízhatatlanabb volt még előszeretettel lelkesedett fel a legapróbb dolgokon is, ami Gwent, személy szerint, néha rettentően idegesítette. Meghan viszont Hiperaktívnak gúnyolt barátnőjével szemben egy jóval megfontoltabb és nyugodtabbnak alaknak tűnt, amit új szobatársa szintén tudott értékelni, bár ez a kép róla azonnal semmivé foszlott, amint útközben a lány megpillantotta Nicknek becézett kisöccsét.

Az elsőéves, igen jólfésült fiatalember egy falkányi kölyökkel együtt vonult azután a vörös hajú ikerpár után, akiket Gwendolyn az ebédnél látott egészen addig, amíg nővére vérszemet kapva bocsánatot nem kért útitársától és ki nem kapta őt a társaság közepéből, akár az ebédre szánt példányt a tyúkketrecből. Ezután Meghan felváltva kezdte el fegyelmezi lázadozó kisöccsét és legorombítani az értetlent játszó Weasley testvéreket azért, mert megint valami káoszteremtésre alkalmas dolgot készültek eladni a gyerekeknek.

Gwendolynt, akinek sosem voltak testvérei, nem igazán tudta lekötni a cirkusz, ezért inkább fogta magát és befordult a folyosó közepéről nyíló könyvtár dupla ajtaján. Odabent az új diákot egy igazán régi, de annál hangulatosabb, hatalmas könyvtár fogadta, aminek fából faragott polcai a plafont verték miközben a katonás sorrendben elhelyezett asztaloknál idősebb és fiatalabb tanulók olvastak és oldották házi feladataikat.

A minimális alapzajt megtörő ajtónyikorgással érkező ötödévest az íróasztalánál gubbasztó, mogorva képű könyvtárosnőn kívül senki nem vette észre, aki, amit bizalmatlanul végigmérte a közeledőt roppant barátságtalanul, de készségesen segített neki beiratkozni a könyvtárba.

Gwen miután kipipálta teendői listáján ezt a fontos mozzanatot kissé elveszetten körbepillantott a fa és régi pergamenszag járta teremben, ami fájóan különbözött az Ilvermorny újabb építésű könyvtárától, ami a boszorkánynak az egyik kedvenc helye volt a kastélyban. Gwendolyn meg sem tudta volna számolni, hogy mennyiszer bújt már el ott a világ elől, de már meg sem akarta, hiszen jelenhelyzetében azzal kellet leginkább foglalkozni, hogy minél előbb bepótolja azokat a tananyagokat, amikkel el volt maradva a roxfortosokhoz képest.

A lány ezzel az egyedül igencsak nehézkes feladattal a vállán és Meghan néhány jegyzetével a táskájában nekivágott a csendes asztalok közötti soroknak szabad ülőhely után kutatva, amikor az egyik félreeső végében megpillantott egy ismerős arcot. Hermione szabadidőruhában, kócos kontyba csavart hajjal görnyedt bűbájtan tankönyve fölé még vagy egy tucat másik vaskos kötet és teleírt pergamen gyűrűjében. Gwendolynnak erre a látványra akaratlanul is mosolyra görbült a szája.

Őszinte szeretlek: Harry Potter fanfictionWhere stories live. Discover now